PracaGrupypl.praca.dyskusjeBez sensu... › Re: Bez sensu...
  • Data: 2003-02-12 14:58:20
    Temat: Re: Bez sensu...
    Od: "Pawel A." <a...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    > Spoko :)
    > Widzisz, to nie jets takie proste. Gdyby moja firma, płaciła mi tyle ile
    > powinna, z całą pewnością nie musiałbym poświęcać swojego czasu wolnego na
    > pisanie zaliczeń dla kogoś innego. Pomimo, iż uważam, że to cąłkiem miłe
    > zajęcie.

    Jest. Przy okazji odpowiedziałeś na pytanie, dlaczego na uczelniach sito
    jest tak rzadkie.
    Na renomowanej uczelni panstwowej adiunkt wyrabjający "gołe" pensum
    dydaktyczne zarabia ok 2K.
    To niewiele, dlatego każdy stara sie dorobić , najprostszą drogą jest
    wzięcie dodatkowych godzin dydaktycznych i opieki nad pracami (licencjaty,
    magisteria). Niestety na te zajęcia musi ktoś uczęszczać, dlatego
    prowadzącemu nie opłaca sie stawiać poprzeczki zbyt wysoko. Co wiecej, żeby
    nie wylecieć z uczelni, musi zajmować się też własnym rozwojem i już nie ma
    czasu na rzetelne pilotowanie prac swoich podopiecznych.

    Jak to już powiedzano prawa ekonomi są bezlitosne. Dlatego dopuki praownikom
    uczelni będzie się opłacało wypuszczanie dużej liczby bylejakich absolwentów
    będą to robić bez większych wyrzutów.
    Jakieś 10 lat temu ktoś "mądry" wykombinował , że MEN za studia doktoranckie
    będzie płacił uczelniom "od głowy". Zaraz potem na niektórych wydziałach
    liczba doktorantów wzroła bardzo istotnie (np 5 do 32). Niestety pojawił
    się problem, bo po jakims czasie okazało się że część z nich nie bardzo
    radzi sobie z pracą naukową, a jakieś doktoraty zrobić muszą. W rezultacie
    zaczyna pojawiać sie sztuczny podział na doktoraty "z etatu" - lepsze, i "ze
    studiów doktoranckich" - gorsze....
    Pozdrawiam
    Paweł