PracaGrupypl.praca.dyskusjeA jednak Any User ma racje ... › Re: A jednak Any User ma racje ...
  • Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    From: Wojciech Bancer <p...@p...pl>
    Subject: Re: A jednak Any User ma racje ...
    Date: 12 May 2008 14:47:01 +0200

    On 2008-05-12, Z <a...@o...pl> wrote:

    [...]

    > Sytuacja pokazuje tyle, ze sa osoby, ktore walenie pracodawcy maja we krwi i
    > jesli pracodawca (lub wymusza to czynniki zewnetrzne) spowoduja poluzowanie
    > smyczy to efekt bedzie taki jak w artykule. Tak samo jak nie kazdy
    > pracodawca traktuje pracownika po partnersku, tak samo niektorzy pracownicy
    > nie beda tak traktowac pracodawcy chodzby im piwo do pracy przynosil i
    > puszki po nich wynosil (jak w przykladzie powyzej).

    Ale to naprawdę da się załatwić. W przypadku branży informatycznej
    zaczyna się po prostu łapać juniorów i trenować ich do pracy w swojej
    firmie. W budowlance to wg Ciebie niemożliwe?

    Tylko jak taki junior na 'dzień-dobry' się sparzy, to potem się nauczy,
    że pracodawcę dobrze jest kantować i olewać. I jeśli będzie miał taką
    możliwość, to tak zrobi.

    > Nie sadze, aby to byla wylacznie kwestia kiepskiego traktowania
    > we wczesniejszych latach - raczej kwestia tepoty umyslowej. Sam widzisz,
    > ze ci ludzie zarabiajac 5 tys/mc zamiast pomyslec o przyszlosci, o jakiejs
    > inwestycji, to przewalaja te pieniadze na dziwki i alkohol.

    Fascynujące są te Twoje wnioski. Ja jakoś jak zacząłem więcej
    zarabiać, to nie pomyślałem najpierw o inwestycjach, tylko
    właśnie o tym, żeby to jakąś fajną imprezą uczcić.
    Moi pracownicy, których przejąłem, też po podwyżce zdecydowali się
    zaimprezować.

    Inwestować to można jak się ma perspektywy na stałość pracy. Jak ktoś
    takiej perspektywy nie ma, bądź nie zakłada że praca jest dla niego
    stała, to inwestował nie będzie.

    --
    Wojciech Bańcer
    p...@p...pl