PracaGrupypl.praca.dyskusje › Przerwy w pracy

  • 1. Data: 2004-08-24 18:29:41
    Temat: Przerwy w pracy
    Od: Dudek <w...@g...pl>

    Witam wszystkich Grupowiczów!!!!!!!
    Na wstępie chciałbym zauważyć że jest to mój pierwszy post i prosze o
    łagodną krytykę :)
    A tak na serio mam pytanie czy orientuje się ktoś w przepisach prawa pracy
    dotyczących przerw w pracy, dodam że pracuje przy komputerze na "uwięzi" ze
    słuchawkami na uszach. Na 8h pracy przysługuje nam 50 min przerwy. Od
    długiego czasu nie stosuje się do tych zasad, a co ciekawe nie budzi to
    sprzeciwów przełożonych i to bardzo mnie ciekawi. Mam podejrzenia że coś
    jest nie tak więc kierownictwo to toleruje.
    Był bym wdzięczny za wyjaśnienia.
    Z góry dziękuje i pozdrawiam.

  • 2. Data: 2004-08-24 20:06:20
    Temat: Re: Przerwy w pracy
    Od: gromax <g...@W...interia.pl>

    pracodawca ewidencjonuje ten czas? pewnie nie. a więc nie miałby się kto
    czepić go " z urzędu".
    najlepsym sposobem na wykorzystania tych ustawowo kilku minut na godzinę na
    wyjścię po kawę/papierosa/do innego działu.
    generalnie, odsyłam do KP i rozporządzeń MPiPS z dn. 01.12.1998

    pracodawca jest zobowiązany zapewnić pracownikom przemienne łączenie pracy
    związanej z obsługą monitora ekranowego z innymi rodzajami pracy (nie
    obciążającymi wzroku i wykonywanymi w innych pozycjach ciała), albo
    zapewnić co namjniej 5-minutową przerwę wliczaną do czasu pracy po każdej
    godzinie pracy przy obsłudze monitora ekranowego