PracaGrupypl.praca.dyskusje › Prośba o wyrażenie opinii

  • 51. Data: 2005-12-26 14:05:01
    Temat: Re: Prośba o wyrażenie opinii
    Od: "Kartel" <k...@p...onet.pl>

    > Jeżeli student ogranicza się jedynie do materiału jaki miał na studiach,
    > faktycznie niewiele będzie po studiach potrafił zrobić.

    To na szczęście szybko odkryłem

    > To jak się mocno spręży to z pewnością uda mu się znaleźć ciekawą pracę.

    Ciekawa jak ciekawa byle na początku była pracą zgodną z obranym kierunkiem.

  • 52. Data: 2005-12-26 16:07:46
    Od: Michał <m...@s...net>

    Wojciech Bańcer wrote:
    > /me 25 zł/h z tendencją wzrostową. Ale ja student jestem. :-)

    Coś mi się tylko wydaje, że ja mówię o pracy we własnym mieście, na
    pełnym etacie, w firmie, która daje sprzęt, szkolenia, jedzenie i inne
    socjale ;), a Ty o pracy zdalnej na komputerze w domu. Jakieś takie
    dziwne podejrzenie ;).

    Ale oczywiście bez względu na szczegóły - gratuluję zaradności! :)

    pozdrawiam,
    --
    mgl

  • 53. Data: 2005-12-26 16:25:27
    Od: Michał <m...@s...net>

    Aleksander Galicki wrote:
    > No wiec powiem: firmy konsultiingowe maja bardzo zmienna ilosc pracownikow i
    > dosc spora rotacje. Wynika to z tego, ze ilosc potrzebnych osob jest
    > uzalezniona od biezacych kontraktow. Gdy jest duzy projekt a nie ma ludzi,
    > zaczynaja sie owe lapanki. Wtedy nie ma zadnych supertrudnych rekrutacji, bo
    > jak nie dostana ludzi to nie bedzie projektu i poleca glowy. Przy czym osoby
    > zdolne i ambitne (pisze o inzynierach) dosc szybko sie zwijaja - takimm
    > wystarczy ze raz trafia na death march w wydaniu konsultingowym.

    True. I, co ciekawe, ta sama choroba dotyczy małych firm żyjących od
    przetargu do przetargu. I choć są to sytuacje z pozoru idealne, bo
    przyciśnięta nagle objawionymi zobowiązaniami firemka skłonna jest
    płacić co lepszym pracownikom istotny procent kontraktu podpisanego z
    PKO czy innym BZ WBK, o tyle większość ludzi ma to w nosie, bo lubią
    czasem wyjść na świeżo powietrze i mało kto lubi przez kilka dni nie
    wychodzić z firmy.

    > Jakis czas temu calkiem spora firma konsultingowa prowadzila rekrutacje we
    > Wroclawiu. Oferowali spore wynagrodzenie ale jakos nikt sie nie zglaszal -
    > pech chcial ze w tym samym czasie rekrutacja trwala w Siemensie, Volvo i
    > mnostwie innych firm. No i po kilu miesiacach rekrutacji dalej mieli pusty
    > budynek i kilka ofiar - absolwentow nie po informatyce.

    A to ciekawe... mówisz o Accenture?

    btw, rekrutacja "białych ludzi na eksport" w Volvo IT jest śmiesznie
    mała przy ssaniu Siemensa czy Winuela do pracy w samym WR

    pozdrawiam,
    --
    mgl

  • 54. Data: 2005-12-26 17:15:24
    Od: Maciek Sobczyk <m...@d...doPLer>

    Aleksander Galicki napisał(a):
    > Firmy konsultingowe zatrudniaja ludzi jak leci - gdy akurat wpakowali sie w
    > jakis duzy projekt i nie maja do tego ludzi. Wtedy urzadzaja lapanki na
    > ulicach i chwytaja wszystkich - absolwentow geodezji, absolwentow ochrony
    > srodowiska itd.
    Owszem, robi się łapanki, najczęściej na uczelniach, wśród stutentów
    ostatniego roku. To by było na tyle jeśli chodzi o podobienstwa tego co
    napisałeś, do stanu faktycznego. Reszta mija się z prawdą.

    Ludzie z łapanki najczęściej pracują nad mało ważnymi częściami
    projektów. Lepsi z nich czasem pozostawiani są do przyuczenia.

    Na ogół firmy konsultingowe są ostrożne w doborze osób realizujących
    zlecenia. A jeśli nie są, to szybko przekonują się, że warto być
    ostrożnym. Sam się o tym przekonałem kilkakrotnie, dając dupy na dużych
    projektach przez niekompetencję ludzi realizujących te projekty.

    Kilka takich łapanek dla firm konsultingowych z branży IT też robiłem.
    Standardem było to, że pozyskana osoba jechała np. do Wiednia osobiście
    zaprezentować się kontrahentowi. Czyli, że kontrahent miał wpływ nie
    tylko na to, jaka firma będzie dla niego realizować projekty, ale
    również jacy ludzie w tej firmie będą zaangażowani w projekt.

    > No i oczywiscie tym ofiarom sie wmawia ze sa najlepsi - taka
    > bowiem glupia maja kulture w firmach.

    Z wiadomych względów będę pisał dosyć niejasno.

    Kultura organizacyjna firm konsultingowych to najczęściej kultura a
    raczej kult gwiazdy, czyli osoby lub grupy osób narzucających odgórnie
    działania całej firmie. Nie ma to nic wspólnego z motywowaniem typu "you
    are the best". Raczej jest to motywowanie - "na twoje miejsce jest 10
    innych". To jest bardzo częsty syndrom. Można by się nawet pokusić o
    stwierdzenie, że jest to bolączka tej branży - zarządzanie przez kurwa
    mać, jak mawiał mój znajomy, pracujący w pewnej warszawskiej firmie
    konsultingowej, której liderka ma b. duze parcie na szkło.

    Inny z kolei, menedżer wysokiego szczebla, zwiał z firmy z tzw.
    "wielkiej czwórki" do audytu wewnętrznego dużej korporacji
    energetycznej, bo miał dość zarzynającego go tempa. Bynajmniej nie czuł
    się najlepszy.

    Albo dwumiesięczne negocjacje umowy w części dot. tajemnicy
    przedsiębiorstwa z inną firmą konsultingową w branży IT (w moim
    wykonaniu). Jakiś miesiąc po tych negocjacjach, zakończonych wreszcie
    sukcesem, firmie na kark wsiadła pewna państwowa instytucja. Swego czasu
    głośno było. Teraz już wiem skąd pomysł owej zajebistej poufności
    współpracy. Tak sobie czasem przypuszczam, że firma właśnie za naszym
    pośrednictwem chciała zrobić łapankę.

    Albo pewna kancelaria prawna - w pierwszej dwudziestce w Polsce,
    obracająca się jak galaktyka wokół osi centralnego pana radcy prawnego.

    Żeby było coś jawnego i wprost, to przypatrz się, co się stało z
    Instytutem Zarządzania po odejściu kadry zarządzającej. Aż dziw bierze -
    zakład wlasny Fundacji Polonia - wystarczyły dwa tygodnie, żeby go
    rozłożyć na łopatki. Powód: układ ego-centryczny, czyli zarządzanie
    przez pryzmat ego członków kadry zarządzającej - gwiazd centralnych
    dyktujących działania całej organizacji.

    m.

  • 55. Data: 2005-12-26 18:26:33
    Od: Krzysztof Krasoń <K...@o...pl>

    Dnia 26.12.2005 tbd <s...@N...gazeta.pl> napisał/a:

    > Heh. Wśród kogo taką opinię? Studiuje na takiej uczelni i takim wydziale,
    > który z definicji bardzo mocno związany jest z IT, mam wielu znajomych co
    > pracuja od dawna w IT i PIERWSZE slysze, ze firmy konsultingowe maja taka
    > opinie. Poza tym jak to możliwe, że są takie kiepskie, skoro zatrudniają
    > tylko najlepszych ?? Skoro opinie maja niby taką kiepską, to dlaczego robią
    > projekty dla najwiekszych firm i banków ?

    Hmm, tak z ciekawości. To firmy konsultingowe czym się zajmują
    ? Konsulting to mi sie z doradztwem kojarzy (a weźcie kupcie taki
    produkt od takiej firmy itd.). Poważnie pytam, nie wiedzialem ze tworzą
    coś.

    > I niech aplikuje:
    > - nigdzie indziej tyle nie zarobi
    > - nigdzie indziej nie bedzie miał takiej osłony socjalnej
    > - nigdzie indziej nie bedzie mial takiej satysfakcji (czyż to nie frajda
    > napisać coś co później działa np w PKO ?)

    O wlasnie, a jakich rzędów są w nich zarobki ? Dla osoby świerzo po
    studiach ?

    > sa
    >
    > Jak ma łatwość pisania kodu to nie bedzie to dla niego stanowiło zadnej
    > przeszkody

    Jednak pewien czas trzeba przeznaczyć na poznanie bibliotek.

    --
    Krzysztof Krasoń

  • 56. Data: 2005-12-26 18:30:43
    Od: Krzysztof Krasoń <K...@o...pl>

    Dnia 26.12.2005 tbd <s...@N...gazeta.pl> napisał/a:
    > No i co moge odpowiedziec? Nie podałeś zadnego kontrargumentu. Moge
    > jedynie ponownie stwierdzic, że osłona socjalna w dobrych firmach kons. jest
    > naprawde zdumiewająca. Poza tym najlepsze firmy konsult fundują Ci MBA na
    > najlepszych uczelniach na świecie ($100tys)

    Hmm, to każdy programista chce być menagerem ?
    No i zdaje się, że takei MBA to 2 lata wyjęte z życiorysu (nie pracujesz
    bo tyle roboty jest na tych studiach), ale to jedynie ze slyszenia,
    o tych lepszych MBA.

    --
    Krzysztof Krasoń

  • 57. Data: 2005-12-26 18:33:53
    Od: "Immona" <c...@n...googlemailu>

    Użytkownik "Maciek Sobczyk" <m...@d...doPLer> napisał w wiadomości

> [...]
    > jest to bolączka tej branży - zarządzanie przez kurwa mać, jak mawiał mój
    > znajomy, pracujący w pewnej warszawskiej firmie konsultingowej, której

    Religia konsultingowa to nie "you are the best", tylko "nasza firma jest the
    best". Dlatego powinienes byc dumny, ze u nas pracujesz, szczesliwy zostajac
    po godzinach i miec doznania mistyczne oddajac firmie wszystko. Istnieja
    ludzie, ktorzy sa w stanie w te religie uwierzyc i choc ogolnie jestem
    przeciwko wykorzystywaniu, to w pewnych skrajnych przypadkach idiotyzmu
    popieram wykorzystanie takiego idioty na maxa :)

    I.

    --

    www.immona.ownlog.com

  • 58. Data: 2005-12-26 18:37:52
    Od: Krzysztof Krasoń <K...@o...pl>

    Dnia 26.12.2005 Wojciech Bańcer <p...@p...pl> napisał/a:

    > A też tak niegrzecznie jak Ty to robisz tutaj? Bo jak nie, to bym się
    > skusił i poczytał, ale jak mam czytać teksty naszpikowane g00r00-style
    > tak (bez obrazy) jak Twoje, to znam lepsze sposoby dowiadywania się o
    > różnych rzeczach.

    Czasami może być boleśnie, ale grupa dość ciekawa ostatnimi czasy się
    zrobiła :)

    --
    Krzysztof Krasoń

  • 59. Data: 2005-12-26 18:39:49
    Od: "tbd" <s...@N...gazeta.pl>

    Krzysztof Krasoń <K...@o...pl> napisał(a):

    > O wlasnie, a jakich rzędów są w nich zarobki ? Dla osoby świerzo po
    > studiach ?

    Jesli calkiem swieRZo, to nie za duze.

  • 60. Data: 2005-12-26 18:42:13
    Od: Krzysztof Krasoń <K...@o...pl>

    > Jesli calkiem swieRZo, to nie za duze.

    Kurcze, taki efekt nie uzywania słownika :)
    A co z pozostałym pytaniem ?

    --
    Krzysztof Krasoń