PracaGrupypl.praca.dyskusje › Prokom - wasze doswiadczenia

  • 91. Data: 2002-06-05 14:44:14
    Temat: Re: Prokom - wasze doswiadczenia
    Od: "Andrzej K." <k...@2...pl>

    Dla inwestorów giełdowych ważne jest, czy ZUS wycofa się z PROKOMu,
    czy z małymi kłopotami wdroży w pełni system.

    Kurs akcji PROKOM-u (roczne maximum !!!) świadczy, że profesjonaliści
    giełdowi zgadzają się ze mną, że wdrożenie ZUS idzie całkiem dobrze.
    Nie ma według nich żadnych większych zagrożeń.

    Użytkownik "Daniel Podlejski" <u...@u...eu.org> napisał w
    wiadomości news:slrnafaaas.sgc.underley@witch.underley.eu.org..
    .

  • 92. Data: 2002-06-05 14:47:06
    Od: "Andrzej K." <k...@2...pl>

    Mylisz dwie rzeczy.
    Łączna wartość kontraktu i roczne wpływy.
    500 mln. dotyczy wpłat przewidzianych na 2002r.
    ZUS płaci w ratach rocznych. (wg. "Wybiorczej" ok. 200 mln. PLN rocznie).

    Jako ciekawostkę podam, że ZUS nie jest wcale największym źródłem dochodów
    dla PROKOM-u.

  • 93. Data: 2002-06-05 14:49:33
    Od: "Andrzej K." <k...@2...pl>

    Bravo! Cieszę się, że kolega doszedł do takich samych wniosków jak ja.
    A odpowiedź na pytanie czy taniej jest z pośrednikami, czy bez - jest chyba
    jasna odpowiedź.

  • 94. Data: 2002-06-05 15:39:40
    Od: Roman Kubik <r...@p...com.pl>

    Andrzej K. <k...@2...pl> wrote:
    > 2. Ale nikt nie wmówi mi, że system ZUS działałby ... bez komputerów.
    jakos dzialal dotychczas i zaraz po wojnie tez.
    duzo, duzo pracownikow, zdecentralizowana struktura i duzo, duzo
    segregatorow z papiorkami. jesli to wszystko ma dobrze opracowane
    procedury dzialnia, moze perfekcyjnie dzialac przy pomocy olowka,
    kartek papieru, segregatorow i duzej ilosci regalow ;-)
    moze tez dzialac bardzo szybko i niezawodnie.
    teraz tez jakos dziala, a ze akurat teraz _wyjatkowo_ zle, to juz
    raczej wina tego, ze nastawiono sie, ze system bedzie, a tu ... kupa.
    (a moze nastawiono sie, ze system sam sobie skads dane skoluje)

    > 3. Co do bredni o zmuszaniu do udziału w przetargu.
    > Tak - to był czysto teoretyczny pomysł.
    > Ale proszę odpowiedzcie mi! Niech ktoś mi to powie wreszcie! Błagam!
    > Dlaczego CL, Softbank, Comarch, 2Si, czy Solidex nawet nie stanęły do
    > przetargu.
    > Nie mówiąc o wielu innych firmach.
    > To chyba, o czymś świadczy.

    stawanie do przetargow czasem kosztuje (np. za hue hue "wytyczne")
    stawanie do przetarow kosztuje (przygotowanie oferty)
    juz same powyzsze punkty po uwzglednieniu ryzyka niewygrania moga
    spowodowac odpuszczenie sobie przetargu
    niektore przetargi sa rozstrzygniete zanim zostana ogloszone ;-)
    zwlaszcza te intratne, rzadowe...
    niektorzy moze jednak potrafia _relanie_ spojrzec na kontrkat (wytyczne)
    i powiedziec otwarcie, ze nie sa w stanie zmiescic sie w wytycznych,
    nawet gdyby wygrali?
    niektorzy moze wiedza cos o wynikach zawczasu i szkoda im sie mieszac?

    nie jestem pracownikiem ani zwlaszcza prezesem firm
    CL, Softbank, Comarch, 2Si, czy Solidex wiec nie moge odpowiedziec
    dlaczego kazda z nich nie wystartowala.
    Gwoli scislosci nie twierdze tez, za ProKOM wygral ten przetarg w przedbiegach,
    czy w sposob nieuczciwy. Jesli juz to sadze, ze od razu wiedzial ze nie wyrobi
    sie i nie zmiesci w kosztach (bo to prawie kazdy wiedzial), ale co tam.
    Sam kiedys startowalem w jakims przetargu (gminnym, samorzadowym) i jedyne co
    z tego doswiadczenia wynioslem, to ze nie chce brac udzialu juz w zadnym
    przetargu bo ten moj byl tak ewidentnie (bezczelnie?) ustawiony, ze szok...
    (wymagania oferty byly po prostu opisem konkretnego programu, zreszta
    dosc marnego, najsmieszniejsze ze jako wymagania byly wpisane takze
    ewidentne WADY gotowego rozwiazania :-). Terminy tez byly takie, ze
    to nie bylo cos do zrobienia, tylko trzeba bylo miec praktycznie gotowe)

    pozdrawiam

    romekk

  • 95. Data: 2002-06-05 16:32:58
    Od: "Chester EM" <c...@w...kki.net.pl>

    Użytkownik "Andrzej K." <k...@2...pl> napisał w wiadomości
    > PROKOM podaje, ile zarobił na poszczególnych kontraktach.
    > M.in. pisała o tym majowa "Gazeta Wyborcza".

    Który numer?

    Chester EM

  • 96. Data: 2002-06-05 16:35:00
    Od: "Chester EM" <c...@w...kki.net.pl>

    > Mylisz dwie rzeczy.
    > Łączna wartość kontraktu i roczne wpływy.

    Zwracam humor.

    Chester EM

  • 97. Data: 2002-06-05 17:12:37
    Od: Daniel Podlejski <u...@u...eu.org>

    :
    : Kurs akcji PROKOM-u (roczne maximum !!!) świadczy, że profesjonaliści
    : giełdowi zgadzają się ze mną, że wdrożenie ZUS idzie całkiem dobrze.
    : Nie ma według nich żadnych większych zagrożeń.

    Wiesz, mnie nie obchodzi co myślą o tym "profesjonaliści giełdowi", tylko
    czy rzeczywiście jest to tak jak mówisz "udane wdrożenie". Bo IMHO
    to jeszcze nie. Nawet jak się wreszcie zakończy, to do udanego będzie mu
    dużo brakować.

    BTW, na newsach jest taki zwyczaj, że odpowiada się pod cytatem nie nad,
    a zbędne fragmenty się wycina.
    --
    Daniel Podlejski <u...@u...eu.org>
    ... 'Cause I just can't believe the way you kiss

  • 98. Data: 2002-06-06 07:26:25
    Od: No Name <v...@w...pl>

    Andrzej K. wrote:
    > Dla inwestorów giełdowych ważne jest, czy ZUS wycofa się z PROKOMu,
    > czy z małymi kłopotami wdroży w pełni system.

    Dla inwestorów giełdowych nie ma znaczenia nawet to, czy ZUS i Prokom
    wogóle istnieją. Dla inwestora ważne są tylko i wyłacznie pieniądze,
    które zarobi. Onanizowanie się tym, co dzieje się w spółkach i firmach
    należy do dobrego tonu wśród graczy giełdowych - z punktu widzenia
    osiąganych zysków ma znaczenie raczej drugorzędne.

    > Kurs akcji PROKOM-u (roczne maximum !!!) świadczy, że profesjonaliści
    > giełdowi zgadzają się ze mną, że wdrożenie ZUS idzie całkiem dobrze.
    > Nie ma według nich żadnych większych zagrożeń.

    Wzrost kursu akcji Microsoftu nie oznacza, że jego programy działają
    lepiej.

    Dogbert

  • 99. Data: 2002-06-06 07:38:42
    Od: No Name <v...@w...pl>

    Andrzej K. wrote:
    > Bravo! Cieszę się, że kolega doszedł do takich samych wniosków jak ja.
    > A odpowiedź na pytanie czy taniej jest z pośrednikami, czy bez - jest chyba
    > jasna odpowiedź.

    Z tym pośrednictwem, to kojarzy mi się Amway, to to podobno pomija
    pośredników więc nie powinien być drogi.
    Wiele firm polskich ma wyższe ceny zakupu u dostawców zagranicznych niż
    ceny sprzedaży "pośredników" z kraju producenta. Czereśnie i truskawki
    "przy drodze" są często droższe od tych w sklepie. Fakt, że jest w
    wymianie handlowej dodatkowe ogniwo, nie oznacza, że cena końcowa jest
    wyższa. Brak pośredników - niższa cena - to taki schemat myślowy, który
    wiele firm wykorzystuje, by cena była wyższa - często znacznie wyższa,
    niż u dodatkowego pośrednika.

    Dogbert

  • 100. Data: 2002-06-08 10:21:11
    Od: "Jag" <j...@w...pl>

[...]

    Mylisz się. Oni liczyli w ZETO już w latach 70, wiem to dokładnie, bo też w
    ZETO liczyłem dla swojej firmy. Moja żona na początku lat 90. została
    rencistką, więc miałem okazję oglądać jej odcinki renty - były drukowane na
    drukarkach wierszowych.

    Ale ta reforma, którą wprowadzał Buzek, zmieniła system całkowicie. Przedtem
    firmy odprowadzały pewien procent od funduszu płac. Teraz muszą wysyłać na
    indywidualne konta, które z kolei prowadzi ZUS. Te prywatne konta PRZYSZŁYCH
    EMERYTÓW zwiększyły obciążenie ZUS-u wielokrotnie. Cały system emerytalny
    projektował jakiś absolutny idiota. Nie wierzę, że gdziekolwiek może istnieć
    coś tak niezmiernie głupiego.

    --
    Jag