PracaGrupypl.praca.dyskusje › Premia w czasie urlopu

  • 1. Data: 2010-07-01 10:47:48
    Temat: Premia w czasie urlopu
    Od: Kapsel <k...@p...onet.pl>

    Jest sobie system wynagrodzeń oparty o podstawę i comiesięczną premię
    regulaminową. Generalnie co miesiąc wyniki, w oparciu o które wyliczana
    jest premia są lepsze.

    Do tej pory jak się brało urlop w firmie, to nikt nad tym się nie
    rozwodził, tylko normalnie były podliczane premie na koniec miesiąca jak
    zawsze. Tymczasem teraz nagle założenie to zostało uznane za błędne i
    premia za dni urlopowe ma być liczona względem średniej z premii z 3
    ostatnich miesięcy. Finalnie więc to uśrednienie powoduje niewielki, ale
    spadek całkowitego wynagrodzenia.

    Pytanie, czy powyższa zmiana jest prawidłowa?

    --
    Kapsel
    http://kapselek.net

  • 2. Data: 2010-07-01 13:13:44
    Temat: Re: Premia w czasie urlopu
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:1l6547zwi5cop.dlg@kapselek.net Kapsel
    <k...@p...onet.pl> pisze:

> [...]
    > spadek całkowitego wynagrodzenia.
    > Pytanie, czy powyższa zmiana jest prawidłowa?
    To zależy.
    Jeśli zasady przyznawania premii są częścią umowy o pracę (co IMO jest
    niezgodne z prawem) to ich rewizje wymagają wypowiedzenia zmieniającego.
    Ale pewnie pracodawca był wystarczająco cwany i w umowie jedynie wspomniał o
    regulaminie bez precyzowania jego treści.
    A ten regulamin może się zmieniać bardzo często.
    Doradzam przeczytanie umowy o pracę. Najlepiej przed podpisaniem (to na
    przyszłość, teraz trochę za późno).

    --
    Jotte

  • 3. Data: 2010-07-01 13:26:59
    Od: Kapsel <k...@p...onet.pl>

    Thu, 1 Jul 2010 15:13:44 +0200, Jotte napisał(a):

> [...]
    > Jeśli zasady przyznawania premii są częścią umowy o pracę (co IMO jest
    > niezgodne z prawem) to ich rewizje wymagają wypowiedzenia zmieniającego.

    W umowie stoi jasny zapis nt. systemu premiowania, tj. określono za co i
    jaki procent otrzymuje pracownik.

    --
    Kapsel
    http://kapselek.net

  • 4. Data: 2010-07-01 13:39:42
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:m8n94qfgu6fm.dlg@kapselek.net Kapsel
    <k...@p...onet.pl> pisze:

    > W umowie stoi jasny zapis nt. systemu premiowania, tj. określono za co i
    > jaki procent otrzymuje pracownik.
    W takim razie zmiana wymaga wypowiedzenia zmieniającego warunki pracy i
    płacy.

    --
    Jotte

  • 5. Data: 2010-07-02 07:51:37
    Od: Kapsel <k...@p...onet.pl>

    Thu, 1 Jul 2010 15:39:42 +0200, Jotte napisał(a):

    > W takim razie zmiana wymaga wypowiedzenia zmieniającego warunki pracy i
    > płacy.

    Rzecz w tym, że zmieniliśmy biuro rachunkowe i nowe twierdzi, że wcześniej
    te premie w czasie urlopu były naliczane źle. Nikt tu raczej nie myśli o
    wypowiedzeniach zmieniających itp.

    --
    Kapsel
    http://kapselek.net

  • 6. Data: 2010-07-02 08:58:54
    Od: "Jackare" <j...@i...pl>

    Użytkownik "Kapsel" <k...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    > Rzecz w tym, że zmieniliśmy biuro rachunkowe i nowe twierdzi, że wcześniej
    > te premie w czasie urlopu były naliczane źle. Nikt tu raczej nie myśli o
    > wypowiedzeniach zmieniających itp.

    Chcą je liczyć tak jak oblicza się wymagrodzenie za okres urlopu. Nie wiem
    czy to dobrze czy nie. W umowach macie że premia w konretnej wysokości
    należy się za spełnienie jakichś warunków. Wygląda to na premię reglaminową.
    Jeżeli jest naliczana jako procent wynagrodzenia podstawowego to już z racji
    takiego sposobu naliczania będzie niższa bo wymagrodzenie urlopowe jest
    niższe.
    Jeżeli premie macie określone kwotowo lub w sposób niezależny od podstawy
    wynagrodzenia (np jako procent wypracowanego obrotu lub zysku firmy w jakimś
    okreśie rozliczeniowym) to moim zdaniem takie obliczanie premii o jakim
    piszesz jest co do zasady nieprawidłowe.
    --
    Jackare

  • 7. Data: 2010-07-02 11:15:00
    Od: Kapsel <k...@p...onet.pl>

    Fri, 2 Jul 2010 10:58:54 +0200, Jackare napisał(a):

> [...]
    > okreśie rozliczeniowym) to moim zdaniem takie obliczanie premii o jakim
    > piszesz jest co do zasady nieprawidłowe.

    Premia jest naliczana, można by rzec "od obrotu", zupełnie niezależnie od
    podstawy. Stąd właśnie moje wątpliwości, które teraz dodatkowo podsycasz...
    tylko jak teraz rozmawiać z księgowym, kiedy biuro rachunkowe tak mu
    wskazało? ;]

    --
    Kapsel
    http://kapselek.net

  • 8. Data: 2010-07-02 16:38:20
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:1wwlnacw2sw55$.dlg@kapselek.net Kapsel
    <k...@p...onet.pl> pisze:

    > Rzecz w tym, że zmieniliśmy biuro rachunkowe i nowe twierdzi, że wcześniej
    > te premie w czasie urlopu były naliczane źle. Nikt tu raczej nie myśli o
    > wypowiedzeniach zmieniających itp.
    Trudno coś powiedzieć sensownego nie znając zapisów umowy.
    Jeśli były naliczane nieprawidłowo (czyli - jeśli dobrze zrozumiałem - za
    wysoko), to macie nienależne dochody. ;)
    Roszczenia z tytułu stosunku pracy przedawniaja się zaś dopiero po 3
    latach...

    --
    Jotte

  • 9. Data: 2010-07-02 16:41:12