PracaGrupypl.praca.dyskusje › Prawo do 26 dni urlopu, a okresy składkowe i nieskładkowe

  • 1. Data: 2010-06-26 11:36:12
    Temat: Prawo do 26 dni urlopu, a okresy składkowe i nieskładkowe
    Od: "WILQ" <w...@p...onet.pl>

    Witam,

    Mam następujące pytanie - kiedy przysługiwać mi będzie 26 dni urlopu?
    1.09.1994-30.06.1998 - nauka w LO
    1998-2003 - studia, niestety nieukończone (AFAIK nie mają znaczenia przy
    wyliczaniu urlopu ani prawa do emerytury)
    1.09.2005 do teraz - umowa o pracę
    1.10.2007-26.06.2010 - studia licencjackie (zaoczne)

    Jeśli dobrze liczę, mam pełne 2 lata pracy przed studiami i 8 lat za ukończenie
    szkoły wyższej, więc naliczanie urlopu w wymiarze 26 dni powinno się rozpocząć
    od dnia dzisiejszego? (dzisiaj się obroniłem) :)

    I drugie pytanie - ustawa o emeryturach i rentach mówi, że okres nauki w szkole
    wyższej jest okresem nieskładkowym, ale w przypadku nakładania się okresów
    składkowych i nieskładkowych (przez cały okres studiów pracowałem) do ustalenia
    prawa do emerytury bierze się pod uwagę okres korzystniejszy. Czy ma to
    zastosowanie również jeśli do wyliczenia dłuższego urlopu przyjmuję za podstawę
    studia, a nie okres jednocześnie wykonywanej pracy?

    Dzięki za odpowiedzi,

    WILQ

  • 2. Data: 2010-06-30 08:27:12
    Od: "Jackare" <j...@i...pl>

    Użytkownik "WILQ" <w...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    > Witam,
    >
    > Mam następujące pytanie - kiedy przysługiwać mi będzie 26 dni urlopu?

    Jeżeli nic się nie zmieniło, to:
    szkoła średnia = 4 lata pracy do uprawnień urlopowych (teraz chyba to są 3
    lata - nie wiem)
    Szkoły policealne = chyba taki staż ile trwa w nich nauka
    studia = 5 lat pracy do uprawnień urlopowych, chyba że studia kończyło się w
    trakcie trwającej umowy o pracę - wtedy nie wliczają się do stażu pracy
    dającego uprawnienia urlopowe

    Szkoły i studia nie mają wpływu na nabywanie uprawnień emerytalnych, tak
    więc wg mnie z punktu widzenia uprawnień urlopowych masz staż pracy w
    wysokości 4 lata szkoły średnień + niecałe 5 lat pracy.
    --
    Jackare

  • 3. Data: 2010-06-30 17:02:21
    Od: BQB <a...@a...spamowy.com.invalid>

    Jackare pisze:

    > Jeżeli nic się nie zmieniło, to:
    > szkoła średnia = 4 lata pracy do uprawnień urlopowych (teraz chyba to są
    > 3 lata - nie wiem)

    Ja się uczyłem w technikum i było to 5 lat i tyle jest liczone do urlopu.

  • 4. Data: 2010-06-30 21:39:11
    Od: "Jackare" <j...@i...pl>

    Użytkownik "BQB" <a...@a...spamowy.com.invalid> napisał w wiadomości

    > Ja się uczyłem w technikum i było to 5 lat i tyle jest liczone do urlopu.

    i słusznie - zapomniałem o technikach

  • 5. Data: 2010-07-02 14:44:22
    Od: "Aicha" <b...@t...ja>

    Użytkownik "Jackare" napisał:

    > Szkoły policealne = chyba taki staż ile trwa w nich nauka

    6 lat

    > studia = 5 lat pracy do uprawnień urlopowych,

    8 lat

    --
    Pozdrawiam - Aicha