PracaGrupypl.praca.dyskusjePraca dla informatyków w Szwajcarii › Praca dla informatyków w Szwajcarii
    From: "Krzysztof Rozmus" <krzysztof.rozmus_USUN_@_TO_gmail.com>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Praca dla informatyków w Szwajcarii
    Date: Thu, 29 Mar 2007 00:23:29 +0200

    Informatyka jest zdecydowanie jedną z branż, w której relatywnie najłatwiej
    można znaleźć zatrudnienie w Szwajcarii. Jeśli chcesz dowiedzieć się, jak
    wygląda życie informatyka w Szwajcarii, jak szukać pracy w tym zawodzie i
    jak kształtują się średnie wynagrodzenia, przeczytaj wywiad z Leszkiem
    Andzelem - polskim informatykiem mieszkającym w Szwajcarii od 2004 roku.
    Fragment wywiadu poniżej:

    (...)
    Dobrze. Zatem mieszkam w Polsce, jestem informatykiem, przeczytałem wywiad z
    Tobą i chciałbym znaleźć pracę w Szwajcarii. Co mam zrobić?

    Myślę, że powinieneś zacząć od postawienia sobie dwóch pytań. Pytanie
    pierwsze, to pytanie o twoją fachowość. O to, co możesz realnie zaoferować
    potencjalnemu pracodawcy. Jak na przykład oceniasz swoje szanse na polskim
    rynku, w konkurencyjnych firmach? Czy trudna byłaby dla Ciebie zmiany pracy
    w Polsce? Zapewne będziesz musiał rozwiązać szereg testów, odpowiedzieć na
    wiele pytań technicznych, a później podjąć się konkretnych zadań. Czy
    wierzysz, że jesteś wystarczająco dobry w tym, co robisz? I chodzi tutaj
    bardziej o wiarę, nazwijmy ją, obiektywną. Pytanie drugie, to pytanie o
    języki obce. Bardzo dobra znajomość angielskiego to w przypadku Szwajcarii
    absolutne minimum. Płynny niemiecki może otworzyć dużo więcej drzwi tym
    bardziej, że główne skupiska firm znajdują się w niemieckojęzycznych:
    Zurichu i Bazylei.

    Załóżmy, że na oba pytania mogę udzielić zachęcających odpowiedzi. Co dalej?
    (...)

    Przeczytaj całość rozmowy o pracy dla informatyków w Szwajcarii:
    http://krzysztofrozmus.net/szwajcaria/zycie-i-praca-
    informatyka-w-Szwajcarii.shtml

    Zapraszam
    Krzysiek Rozmus