PracaGrupypl.praca.dyskusjePIP ?? co to takiego ? › Odp: PIP ?? co to takiego ?
    From: "zairazki" <z...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Odp: PIP ?? co to takiego ?
    Date: Thu, 21 Aug 2003 14:44:40 +0200
    Sender: z...@p...onet.pl@pb63.katowice.cvx.ppp.tpnet.pl

    Użytkownik Bartek <b...@W...onet.pl> w
    wiadomości do grup dyskusyjnych napisa
    ł:4...@n...onet.pl...
    > Co to takiego PIP.. albo cos podobnie brzmiacego ? Z tego co mi sie
    obilo o
    > uszy to sa jakies dodatki, bonusy do pracy. Czyzby sie mylil ?

    Tak na poważnie - instytucja Państwowa Inspekcja Pracy przydatna tym,
    co podlegają pod Kodeks Pracy czyli są na etacie w uproszczeniu.
    Jeżeli Twój pracodawca nawala, to narażając się środowisku pracodawców
    zgłaszasz fakt naruszenia prawa pracy do najbliższego inspektoratu i
    oni zajmują się tymi bonusami, czyli przetrzepują pracodawcę pod kątem
    zgodności z prawem pracy, m.in. zaległe wypłaty, urlopy, nadgodziny...
    I z tego może - nie musi - pojawić się dodatek do portfela w postaci
    kasy na której już położyłeś krzyżyk. Warunek stosowania - umowa o
    pracę na piśmie. Przy umowie na gębę jak robisz na czarno to PIP nic
    nie da.

    pozdrowionka
    zairazki