PracaGrupypl.praca.dyskusje › Jak planowac kariere?

  • 1. Data: 2003-07-26 07:08:18
    Temat: Jak planowac kariere?
    Od: " Pawelko" <m...@N...gazeta.pl>

    Witam,
    mam taki problem. Pojawila sie mozliwosc wyjazdu do Niemiec za rok, na rok
    nauki. Koszta praktycznie zadne, bo jest stypendium. Trzebaby podszlifowac
    troche jezyk. A za dwa lata do Anglii, tylko juz tam nauka i praca. Dla
    niektorych moze to za dalekie wybieganie w przyszlosc, ale pytanie czy warto?
    Od pazdziernika zaczynam 4-ty rok nauki na studiach zaocznych. Pracy nie mam
    od 3 miesiecy. Lat tez juz troche mam. Nie wiem czy nie lepiej, po woli,
    mozolnie zaczynac swoja kariere tu w Polsce czy pozwolic sobie na 'maly
    wyskok' i sprobowac czegos innego. Bo gdyby udal sie wyjazd to studia
    skonczylbym dopiero za 4 lata, a to kupa czasu. A moze sa tutaj osoby, ktorym
    taki wyjazd pomogl. Gdyz nauczyli sie perfekt jezyka, poznali inna kulture,
    dostrzegli inne mozliwosci dzialania? Prosilbym o wszelkie komentarze :) Z
    gory dzieki.
    Pozdrawiam Pawel

  • 2. Data: 2003-07-26 17:10:29
    Temat: Re: Jak planowac kariere?
    Od: "Tomek Słota" <t...@z...wroc.pl>

    Witam!

    Starając się o wyjazd na praktykę zagraniczną AIESEC startowałem do paru
    takich wypasionych firm i parę razy (tak z 2-3 razy ;-) miałem wrażenie, że
    wybrali nie mnie, a kogoś innego właśnie ze względu na wcześniejsze,
    konkretne doświadczenie w nauce lub pracy (umyślowej) za granicą.
    Na szczęście ostatecznie dostałem się na super praktykę i wylatuję za
    niecałe 3 tygodnie :-)

    Jeśli nie wykluczasz kontynuowania kariery za granicą, co na dzisiaj wydaje
    się niegłupim pomysłem, to takie doświadczenie nie tylko pomoże Ci pracę
    zdobyć, ale i w niej przetrwać - po pierwsze będziesz wiedział czy w ogóle
    jesteś na coś takiego gotowy, nie będziesz miał kompleksów ma punkcie
    biegłości języka, itd.

    Na ile takie jest to przydatne do dalszej kariery w Polsce ciężko
    powiedzieć, ale myślę że na niemało - pomijając zdobytą wiedzę, świadczy o
    poszukiwanych wśród pracowników cechach charakteru (zaradność itd.). W
    najbliższych latach można spodziewać się w kraju coraz więcej miejsc pracy w
    wielokulturowym środowisku, myślę że doświadczenie dłuższego pobytu za
    granicą stanie w nich jednym z wążniejszych kryteriów rekrutacji. Tak jest
    gdzie indziej, a u nas być może dojdzie jeszcze kwestia nierzadkiej opinii o
    Polakach, jako nieszczególnie chętnym przedstawicielom innych nacji ;-)

    No i jeszcze jedna sprawa - studiujesz zaocznie, nie musisz grzebać zbyt
    głęboko w archiwum grupy, żeby przekonać się, że wiele osób nie specjalnie
    sobie ceni ten rodzaj edukacji. Myślę że inkrustacja CV wzmianką o
    ,,stypendium za granicą'' zdecydowanie polepszy wrażenie z lektury rubryki
    ,,Edukacja'' ;-)

    Pozdrawiam i życzę powodzenia,
    Tomek

  • 3. Data: 2003-07-28 08:02:46
    Od: "babla" <n...@s...pl>

    Jeśli nie masz zobowiązań w Polsce - nie zastanawiaj się!

    --
    pozdrawiam...
    Andrzej

  • 4. Data: 2003-07-29 10:21:44
    Od: "news.tpi.pl" <h...@g...pl>

    Bez dwóch zdań - wyjeżdżaj!!!

  • 5. Data: 2003-07-29 10:39:39
    Od: "Szczepan" <s...@i...pl>

    Nie ma sie co zastanawiac, tu jest nieciekawie........