PracaGrupypl.praca.dyskusje › Humanista-informatyk

  • 11. Data: 2002-03-04 08:03:15
    Temat: Re: Humanista-informatyk
    Od: misman <m...@r...pl.niespam>

    Marcin Jaskólski wrote:

    > Aha. Tak czy inaczej, sądzę że "uczłowieczony" informatyk może być
    > wartościowy (nawet bardzo).
    > Będzie mu (Tobie ?) łatwiej porozumieć się z użytkownikiem / klientem /
    > kimś tam jeszcze, co bywa
    > słabym punktem rasowych informatyków, i będzie wiedział czego od komputera
    > może oczekiwać, a czego nie. Przynajmniej takie (kontakt z ludźmi) odnoszę

    Odnosisz wrazenie. Sprobuj byc za dobry w stosunku do uzytkownikow, to jak
    przyslowiowy palec podasz, a oni cala reke... Luzerom sie po prostu myslec
    nie chce, to i informatykiem sie wyreczaja. Dojdzie do tego, ze beda od
    ciebie wymagac abyc fonty im instalowal, zmienial rozmiar okienek, puszczal
    dokument na drukarke... Ja mam pod soba prawie 200 maszyn w polsce, i
    drugie tyle w kilku sasiednich krajach, uwierz mi - wiem co mowie. Po
    prostu luser MUSI byc przekonywany, ze to czym zajmujesz sie - to czarna
    magia, ktora mozna wykonywac jedynie o pelni ksiezyca w szpiczastej czapie
    z gwiazdkami. Wtedy da ci wzgledny spokoj, a ty bedziesz mial _troszke_
    czasu na poglebianie swojej wiedzy, a to w tej dziedzinie jest niezwykle
    istotne. Chyba ze chcialbys wypasc za kilka lat z informatycznego obiegu.
    Wszelkie tzw. ludzkie podejscie do uzytkownika nie sprawdza sie. Musi sie
    on przyzwyczaic, ze komputer to narzedzie pracy, ktorym powinien poslugiwac
    sie w miare sprawnie i samodzielnie, a nie oczekiwac na kazdym kroku
    pomocy, bo "ikonka gdzies zniknela". Analogicznie : jak dostajesz prawo
    jazdy, to czy rowniez oczekujesz ze zawsze bedzie przy tobie siedzial
    instruktor, ktory w pore nacisnie hamulec... ? I tak przy takich userach
    roboty bedzie kupa, nikt nie bedzie od nich znajomosci sieci, uslug
    serwerowych, konfiguracji tychze.. ale podstawowa uzywalnosc komputera ?
    panowie i panie - badzmy powazni, ja bardzo panstwa prosze... :o>

    --
    Pozdrawia m.

  • 12. Data: 2002-03-04 09:55:43
    Od: Lukasz Wojtow <l...@w...edu.pl>

    misman <m...@r...pl.niespam> wrote:
    [ duzo madrego tekstu ]

    z ust mi to wyjales chlopie.... szkoda ze nie moge opisywac sluzbowych spraw,
    bylo by sie z czego posmiac. niektorzy userzy widzac komputer przestaja myslec
    i co? ile mozna takim pomagac? ("tak, jak Pani kliknie na ten obrazek (aka
    ikona) to sie otworzy internet").
    szkoda gadac
    Lukasz

    --
    "... az w jedna krotka chwile, pojmiesz po co zyjesz ..."
    Perfect "Kolysanka dla nieznajomej"

  • 13. Data: 2002-03-04 10:08:53
    Od: "Greg" <o...@f...sos.com.pl>

    Użytkownik "Lukasz Wojtow" napisal:

    > szkoda ze nie moge opisywac sluzbowych spraw, bylo by sie z
    > czego posmiac. niektorzy userzy widzac komputer przestaja
    > myslec i co? ile mozna takim pomagac?

    Ostatnio na naszym osiedlu siec zalozyli. Przykladowo mam straszne
    utrapienie ze znajomymi chcacymi korzystac z grup dyskusyjnych. Nie wiedza
    co to, jak z tego korzystac, jak oznaczac wiadomosci przeczytane, jak je
    usowac itp. Gdy powysylalem im adresy stron z podstawowymi informacjami to
    im sie czytac nie chce :-/ Moge tlumaczyc godzine, a oni dalej nie jarza
    o co chodzi. Zypelnie nie rozumiem dlaczego sami nie siada i na spokojnie
    nie popatrza jakie opcje maja do dyspozycji i jaki efekt wywoluja. Boja
    sie, ze komp od tego wybuchnie? Ostatnio jednak znalazlem sposob. Gdy
    tylko dorzuce do swojego tlumaczeniu stanowcze kur** np. "przeciez ci
    kur** mowilem, ze od tego jest ta opcja!" od razu lapia o co chodzi ;)
    Chociaz wlasciwie nie ma sie z czego smiac, ze obecnie wielu rozumie slowa
    jakie sie do nich mowi tylko z odpowiednimi przecinkami :(

    pozdrawiam
    --
    o...@f...sos.com.pl /^^\ _ __ __
    http://republika.pl/szedhar/ / ___ \/ \ /__) / \

  • 14. Data: 2002-03-04 10:34:00
    Od: "Chester" <g...@p...fm>

    Użytkownik misman <m...@r...pl.niespam> w wiadomości do grup dyskusyjnych
    napisał:a5v9md$2g3k$...@n...ipartners.pl...

> [...]
    puszczal
    > dokument na drukarke... Ja mam pod soba prawie 200 maszyn w polsce, i

    Nie wiem czy zauważyłeś że dzięki między innymi takim luzerom
    to Ty nie jesteś bezrobotny ...

    pozdrowienia
    Grzegorz Bober vel Chester

  • 15. Data: 2002-03-04 20:15:12
    Od: "Excile" <d...@k...net.pl>

    > No cóż każda pliszka swój ogonek chwali (a może to był inny skrzydlaty:)
    > Tylko nie za bardzo rozumiem cóż wspólnego może mieć wykonywany przez
    > Ciebie zawód (informatyk) z podejściem do ludzi..
    > Chyba zagalopowałeś się wychwalając zalety takiego połączenia

    Z calym szcunkiem, ale widzialem juz wielu informatykow, ktorzy traktowali
    uzytkownikow jak niepotrzebne przedmioty, a blogoslawili jedynie komputery.
    I o to mi chodizlo. O swoiste odhumanizowanie zawodu informatyka.

    pzdr
    DC

  • 16. Data: 2002-03-04 21:38:47
    Od: spam@g_r_o_z_n_y_at_n_e_t_._w_i_z_j_a (Limfo)

    On Sun, 3 Mar 2002 23:02:08 +0100, "Excile" <d...@k...net.pl> wrote:

    [ciach...]
    >To by wygladalo tak:
    >Nieukonczenie studiow informatycznych na pewno powoduje trudnosci w
    >przekonaniu pracodawcy ze sie cos umie.
    Yepp
    >Z drugiej strony znajomosc informatyki pomaga bardzo w pracy humanisty:)
    >Pracujac za dawnych dobrych czasow w WP, jako redaktor musialem nieraz sam
    >sobie skaldac, naprawiac komputer:))
    Yepp!!!
    >Znajomosc informatyki poglebialem zawsze sam, doswiadczalnie. Nie wierze w
    >zadne kursy itp. Uwazam, ze jestem dobrym rzemieslnikiem i bede jeszcze
    >lepszy, gdyz prawie codziennie zdobywam doswiadczenie. (mam pod opieka siec
    >zlozona z ponad 150 kompow)
    Otoz to, bez obrazy - bedziesz tak dobry jak sie sam nauczysz (do
    pewnej granicy) - taki zawod i dotyczy to takze tych po studiach
    informatycznych, ale ze tzw. teorii raczej nie bedzie ci chcialo sie
    wkuwac byc moze ze kiedys ci jej zabraknie. Przykladem moze byc matura
    z polaka, IMHO nie jest po to abys znal literature (w kazdym razie nie
    tylko po to) ale przede wszystkim zebys umial sie wyslowic na pismie.

    Pzdr
    Limfo

  • 17. Data: 2002-03-05 10:12:08
    Od: misman <m...@r...pl.niespam>

    Chester wrote:

    > Nie wiem czy zauważyłeś że dzięki między innymi takim luzerom
    > to Ty nie jesteś bezrobotny ...

    A tak, i oczywiscie zauwazylem. No i co z tego ? Ja mowile o tym, aby nie
    dac sie zwariowac w misji niesienia pomocy "bezradnym" uzytkownikom
    komputerow, majac na uwadze wlasne zdrowie i wolny czas. Nie zamierzam
    spedzac czasu przed komputerrem z podzialem na 20 h pracy, 1h dojazdu w
    obie strony i 3 h snu. Ja mam kawalek wlasnego zycia, braku ktorego nic nie
    jest w stanie wynagrodzic.. Jesli nie chce mi sie grzebac pry silniku
    auta (mimo iz potrafie) to jade do magika, place pieniadze bez szemrania, i
    jestem czysty, zadowolony, i lzejszy o gotowke. I dlatego taki pan Zenio od
    mechaniki tez ma z czego zyc. Takie podstawowe prawidla rynku.. A jesli pan
    Zenio stwierdza, ze "na dzisiaj nie, moze byc za tydzien" - to albo sie na
    to zgadzasz, bo wiesz ze rzeczony p. Zenio zna sie na swojej robocie - albo
    jedziesz do pana Henia, badz pana Zdzisia badz pana Jozia.

    --
    Pozdrawia m.

  • 18. Data: 2002-03-05 15:10:01
    Od: "Marcin Jaskólski" <m...@n...zodiac.mimuw.edu.pl>

    Witam,

> [...]
    > nie chce, to i informatykiem sie wyreczaja. Dojdzie do tego, ze beda od

    Jeśli piszesz z pespektywy admina, to mogę się z Toą zgodzić - wprawdzie
    jako admin nigdy nie pracowałem, ale i tak zdarzyło mi się w ramach pomocy
    użytkownikowi... dokładać papieru do drukarki. No comments.
    Natomiast w kwestii analizy, zresztą gdzie tam analizy, prostego
    projektowania, czy wyciśnięcia informacji w kwestii wymagań od systemu,
    niektórzy z moich kolegów wygadują dziwne rzeczy.

    Pozdrawiam,
    Marcin Jaskólski

  • 19. Data: 2002-03-05 18:39:54
    Od: spam@g_r_o_z_n_y_at_n_e_t_._w_i_z_j_a (Limfo)

    On Tue, 05 Mar 2002 11:12:08 +0100, misman <m...@r...pl.niespam>
    wrote:

> [...]
    [ciach...]
> [...]
    >to zgadzasz, bo wiesz ze rzeczony p. Zenio zna sie na swojej robocie - albo
    >jedziesz do pana Henia, badz pana Zdzisia badz pana Jozia.
    Otoz to jesli wykorzystam ta samochodowa paralele to niektorzy luserzy
    wymagaja od nas jezdzenia ich samochodami wpierajac nam ze to wina
    silnika, hamulca i czegos tam jeszcze. Kiedy sie im wielokrotnie mowi
    o tym ze auto ma 5 biegow i zeby robic z nich uzytek robia wielkie
    oczy ze zdziwienia ("alez ta technika poszla do przodu") a nastepnego
    dnia dalej jezdza na jedynce gdyz tak maja zapisane w zeszycie.

    No ale to IMHO nie jest najgorszy typ usera. Najgorszy jest taki co
    juz troche wie ( a wydaje sie mu ze juz wszystkie rozumy pozjadal)
    najczesciej prenumeruje chipa i z pasja instaluje wszystkie dema z
    plytek ktore mu w rece wpadna. Zeby cos odkrecic (bez kasowania mu
    wszystkiego) trzeba poswiecic sporo czasu a on stojac nad toba bedzie
    ci opowiadal jaki to jego szwagier jest boski i jak on to szybko by
    naprawil.
    Jestem bardzo cierpliwym czlowiekiem (k...mi jesli juz rzucam glownie
    w powietrze a nie pod adresem) lecz na takie cus czlowiek traci
    wszelka cierpliwosc.

    Pzdr
    Limfo

  • 20. Data: 2002-03-06 11:32:11
    Od: misman <m...@r...pl.niespam>

    Limfo wrote:

> [...]
    > Jestem bardzo cierpliwym czlowiekiem (k...mi jesli juz rzucam glownie
    > w powietrze a nie pod adresem) lecz na takie cus czlowiek traci

    Sprobuj powiesic sobie za plecami na scienie nunchaku. U mnie podzialalo
    :o> Nawet nie musialem uzywac, heh...

    --
    Pozdrawia m.