PracaGrupypl.praca.dyskusje › Graficy w Niemczech

  • 1. Data: 2002-02-19 14:57:06
    Temat: Graficy w Niemczech
    Od: "AdamB" <a...@w...pl>

    > Hello pl-praca-dyskusje,
    >
    > dostałem rachunek zamiast umowy o dzielo. wlasciwie to powinien to
    > byc zalacznik, ale mniejsza o to. studiuje zaocznie. moja uwage
    > przykul sposob rozliczenia, a mianowicie jest tam cos takiego:
    > kwota brutto: 11,000
    > koszty uzyskania przychodu: 50% -5,500
    > dochód: 5,500
    > należny podatek: 1,100
    > kwota do wypłaty: 9,900
    >
    > i teraz
    > 1. kto zaplaci "nalezny podatek" ?
    Zleceniodawca.

    > 2. co z kosztami uzyskania przychodu?
    Sam napisales ?!

    > 3. dlaczego az 50% ?!
    Wchodza w gre prawa autorskie.
    MM

  • 2. Data: 2002-02-19 15:00:39
    Temat: Re: Graficy w Niemczech
    Od: "Slavo" <s...@g...net>

    Hello Maciek,

    Tuesday, February 19, 2002, 4:33:24 PM, you wrote:

    MM> Zleceniodawca.

    MM> Sam napisales ?!

    nie, to juz bylo na rachunku.

    MM> Wchodza w gre prawa autorskie.
    MM> MM

    nie kumam. on placi 50% podatku, bo placi mi za prawa autorskie ?
    przeciez to bez sensu...

    --
    Best regards,
    m3fist0 mailto:m...@g...pl

  • 3. Data: 2002-02-19 16:03:01
    Od: <g...@g...pl>

    Użytkownik "m3fist0" <m...@g...pl> napisał w wiadomoœci
    > nie kumam. on placi 50% podatku, bo placi mi za prawa autorskie ?
    > przeciez to bez sensu...

    Tak naprawdę, to Ty płacisz podatek. Zleceniodawca jest tylko
    poœrednikiem. Ciesz się, że masz 50% kup, bo płacisz mniejszy podatek.
    Sens jest taki, że dużo kosztowało Cię stworzenie czegoœ i ustawodawca to
    docenił ;)

    --
    Pozdrawiam,
    Kaizen x...@c...sz zanim zapytasz "gdzie" go to www.google.com