PracaGrupypl.praca.dyskusje › Dlaczego kobieta bylaby lepsza od mezczyzny

  • 1. Data: 2002-08-16 11:04:57
    Temat: Dlaczego kobieta bylaby lepsza od mezczyzny
    Od: "H" <h...@w...pl>

    Witam,

    u znajomego w firmie zwolnilo sie stanowisko kierownika (właściwie
    kierowniczki bo na tym stanowisku pracowala kobieta) projektu. Praca polega
    m. in. na nadzorowaniu grupy osób (zarowno robotnikow jak i pracownikow
    biurowych). Znajomy umowil mnie w tej firmie na rozmowe (pod koniec
    przyszlego tygodnia), ale ostrzegl mnie, ze prezes po nienajlepszych
    doswiadczeniach z pania ktora pracowala na tym stanowisku bedzie chcial abym
    go przekonala ze lepiej sie sprawdze na tym stanowisku niz mezczyzna. Jezeli
    macie pomysly na jakies argumenty ktore moglyby przemowic do prezesa tej
    firmy, to bede bardzo wdzieczna.

    Pozdrawiam serdecznie.

    H.

  • 2. Data: 2002-08-16 12:00:48
    Temat: Re: Dlaczego kobieta bylaby lepsza od mezczyzny
    Od: a...@a...net

    H <h...@w...pl> wrote:
> [...]

    > macie pomysly na jakies argumenty ktore moglyby przemowic do prezesa tej

    Jak dla mnie to za przyjeciem na stanowisko
    powinny przemawiac kwalifikacje a nie plec...
    to nie sredniowiecze...
    Jesli masz odpowiednie kwalifikacje to powinnas
    rzeczowo i dokladnie je przedstawic, jesli prezes ocenia pracownikow
    po plci a nie umiejetnosciach, no coz, poszukaj lepiej innej firmy.

    anka

  • 3. Data: 2002-08-16 16:48:08
    Od: "WWTech" <w...@w...pl>

    Witam,

    "H" <h...@w...pl> wrote in message news:ajimji$390$1@cs.magma-net.pl...
    > Witam,

    [...]
> [...]
    abym
    > go przekonala ze lepiej sie sprawdze na tym stanowisku niz mezczyzna.

    Odpusc sobie firme. Szkoda czasu, i tak Cie zwolni jak tylko dostanie
    najmniejszy pretekst.

    > macie pomysly na jakies argumenty ktore moglyby przemowic do prezesa tej
    > firmy, to bede bardzo wdzieczna.

    Jezeli zdecydujesz sie na rozmowe z nim, staraj sie nie uzywac zdan
    zlozonych oraz wyrazow obcojezycznych i zawierajacych wiecej niz trzy
    sylaby. Powaznie. Pracodawca oceniajacy przydatnosc do zawodu po plci to
    skonczony ***** ***** *****. Ze nie wspomne o tym, ze jest to forma
    dyskryminacji i jest na to paragraf.

    > Pozdrawiam serdecznie.
    >
    > H.

    Pzdr, WWTK

  • 4. Data: 2002-08-16 17:25:45
    Od: Robert Święcki <j...@k...net.pl>

    WWTech wrote:

> [...]
    > zlozonych oraz wyrazow obcojezycznych i zawierajacych wiecej niz trzy
    > sylaby. Powaznie. Pracodawca oceniajacy przydatnosc do zawodu po plci to

    mówisz.... tzn jeżeli sobie zatrudnię mężczyznę a nie kobiete, ponieważ będę
    uważał, że mężczyzna się lepiej nadaje (mówiąc kandydatce, że takie jest
    moje widzimisię, moja firma, zatrudniam kogo chcę) na dane stanowisko, to
    można mnie pojechać z paragrafu? ;) .. w sumie, to może pozwolimy
    urzednikom by wybierali pracowników do firm prywatnych, po co przeciążać
    biednego szefuncia.. albo np. jeżeli nie ufamy urzędnikom, to z
    kandydatem/kandudatką rozmawiamy przez ścianę i urządzenie zmieniające
    głos, każdy kandydat/kandydatka jest opatrzony jedynie numerem
    identyfikacyjnym.. a gdy mamy faworyta/faworytkę to prosimy dany numerek i
    wtedy okazuje się, czy mamy przyjemność z podwładnym czy z podwładną. Do
    tego do gazet dawać ogłoszenia typu: Zatrudnię
    przedszkolanka/przedszkolankę albo Zatrudnię sekretarka/sekretarkę A co to
    państwo obchodzi, czy pracodawca prywatny, to ważne) dyskryminuje, ze
    względy na płeć... przecież to o ile w ogóle zgodne ze zdrowym rozsądkiem
    dosyc trudne do wyegzekwowania.. .coś jak zakaz sutenerstwa i istnienie
    agencji towarzyskich.. może niech jeszcze panstwo wyda ustawę nt
    zageszczenia krzaczków pelargonii na moim parapecie, w sumie też istoty
    żywe.
    --
    Pozdrowienia, Robert!

    Each new user of a new system uncovers a new class of bugs.
    -- Kernighan

  • 5. Data: 2002-08-16 22:42:41
    Od: "WWTech" <w...@w...pl>

    Witam,

    "Robert Święcki" <j...@k...net.pl> wrote in message

    > mówisz.... tzn jeżeli sobie zatrudnię mężczyznę a nie kobiete, ponieważ
    będę
    > uważał, że mężczyzna się lepiej nadaje (mówiąc kandydatce, że takie jest

    Zakladajac, ze to jedyna Twoja motywacja, ...

    > moje widzimisię, moja firma, zatrudniam kogo chcę) na dane stanowisko, to
    > można mnie pojechać z paragrafu? ;) .. w sumie, to może pozwolimy

    ... a poszkodowana ma jakies podstawy zeby to [probowac] udowodnic, to moze.
    W Polsce raczej nie wygra, ale moc moze.

    > urzednikom by wybierali pracowników do firm prywatnych, po co przeciążać
    > biednego szefuncia.. albo np. jeżeli nie ufamy urzędnikom, to z

    Jesli szefuncio (lub odpowiedzialna osoba) kieruje sie w rekrutacji
    preferencjami i uprzedzeniami (co do plci, rasy, religii, whatever) zamiast
    kompetencjami kandydatow, to swiadczy tylko o jego inteligencji, i to dosc
    negatywnie. Firma z takim szefem i tak jest skazana na "sukces inaczej",
    wiec niech szukajacy pracy trzymaja sie od niej z daleka dla wlasnego dobra.
    Nawet jesli chwilowo naleza do grupy preferowanej.

> [...]
    > względy na płeć... przecież to o ile w ogóle zgodne ze zdrowym rozsądkiem
    > dosyc trudne do wyegzekwowania.. .coś jak zakaz sutenerstwa i istnienie

    Dlatego sprawa bylaby [prawie] nie do wygrania.

    Pzdr, WWTK

  • 6. Data: 2002-08-17 11:04:45
    Od: Pawel Rutkowski <r...@N...rsc.pl>

    > Jak dla mnie to za przyjeciem na stanowisko
    > powinny przemawiac kwalifikacje a nie plec...
    > to nie sredniowiecze...

    Czasami pracowadwca moze nie chciec aby u niego w firmie pracowala kobieta.
    Np. ma bande niewyzytych seksualnie pracownikow :) ktorych kobieta bedzie
    "rozpraszac" :), ale to chyba przypadek nie czesto spotykany...

    --
    Pawel Rutkowski Centauri RSC
    +48 22 853 0 444 http://www.rsc.pl

  • 7. Data: 2002-08-17 19:21:17
    Od: "mbn" <m...@f...onet.pl>

> [...]

    Jezeli
    > macie pomysly na jakies argumenty ktore moglyby przemowic do prezesa tej

    sprobuj dowiedziec sie od tego znajomego jakie byly konkretne zarzuty do tej
    pani, czym podpadla i podczas rozmowy pokaz ze jestes jej przeciwienstwem

    powodzenia