PracaGrupypl.praca.dyskusje › OT: ubezp. samochodu w Niemczech

  • 1. Data: 2002-08-15 20:19:20
    Temat: OT: ubezp. samochodu w Niemczech
    Od: "Andree" <a...@p...onet.pl>

    Czesc,

    Jako, ze na tej grupie pojawia sie wielu greencardowcow pracujacych w
    Niemczech, chcialbym sie spytac. Wlasnie ubezpieczam auto. Niestety z
    pobieznego sprawdzenia wynika, ze bede placil 240%. Czy sa jakies drogi
    obejscia tego haraczu? Jak sobie z tym poradziliscie? Niezaleznie od tego,
    chcialem spytac, ktora firma jest najdogodniejsza dla nas (tzn. jezdze do
    Polski, spoza EU itp.)?.

    Z gory dzieki za odp.

    AnD

  • 2. Data: 2002-08-15 21:34:25
    Temat: Re: ubezp. samochodu w Niemczech
    Od: "Leszek Polak" <l...@e...de>

    Ja mam auto ubezpieczone w Kravag Versicherungen, po uwzglednieniu
    wszystkich polis z polski (PZU), place teraz duzo ponizej 100 %.
    (lacznie z Vollkasko).

    Pozdrowka,
    Leszek

  • 3. Data: 2002-08-15 21:47:20
    Od: "Andree" <a...@p...onet.pl>

    > Ja mam auto ubezpieczone w Kravag Versicherungen, po uwzglednieniu
    > wszystkich polis z polski (PZU), place teraz duzo ponizej 100 %.
    > (lacznie z Vollkasko).

    Super. A jest to Twoj pierwszy rok? Jaka miales stawke jak startowales?
    Musiales zlozyc jakies papiery z Polski?

    Pozdrawiam,

    AnD

  • 4. Data: 2002-08-16 19:00:38
    Od: "Leszek Polak" <l...@t...de>

    Juz drugi rok. Na poczatku zlozylem papiery z Polski i od zaraz
    dostalem dogodne ubezpieczenie. Generalnie tylko Kravag
    i Gerling uwzgledniaja polskie dokumenty (i tego drugiego nie polecam,
    stwarza wiele problemow jak cos sie stanie).

    Jak cos chcesz wiedziec wieciej to pisz na priv.

    Pozdrowka,
    Leszek

  • 5. Data: 2002-08-16 21:00:26
    Od: "Beny" <b...@p...gazeta.pl>

    "Leszek Polak" <l...@t...de> wrote in message
> [...]
    > i Gerling uwzgledniaja polskie dokumenty (i tego drugiego nie polecam,
    > stwarza wiele problemow jak cos sie stanie).

    Generalnie to nie prawda :)
    Volkswagen Versicherung Dienst tez uwzglenia, a wyzej wspomnaine firmy
    Kravag przestal a Gerling wymaga zapisania sie do DAC (50E) i pozniej
    rozpatrzy twoja sytuacje. Ale to tylko u mnie tak jest kole Frankfurtu/M.

    Pozdr.
    Beny
    65% podstawowa skladka i 70% vollkasko na starcie.