PracaGrupypl.praca.dyskusje › Diety obniżone przez pracodawcę

  • 1. Data: 2006-05-08 20:07:56
    Temat: Diety obniżone przez pracodawcę
    Od: "r" <r...@p...onet.pl>

    Witam,

    mój pracodawca (umowa o pracę) w Regulaminie Wynagradzania wprowadził
    obowiązujące w firmie stawki diet za podróże zagraniczne. Są one o około 30% -
    40% niższe niż stawki oficjalne. Pytanie: czy miał prawo to zrobić i na jakiej
    podstawie?

    Dziękuję,
    r.

  • 2. Data: 2006-05-08 20:29:39
    Temat: Re: Diety obniżone przez pracodawc
    Od: Kaizen <x...@c...sz>

    Pięknego dnia 8 May 2006 22:07:56 +0200, "r"
    <r...@p...onet.pl> zakodował:

> [...]
    >40% niższe niż stawki oficjalne. Pytanie: czy miał prawo to zrobić i na jakiej

    Jeżeli nie jest to mniej niż 21PLN to miał takie prawo.
    --
    Pozdrawiam,
    GG 2122; ICQ#: 64457775 e-mail Rot13 coded

  • 3. Data: 2006-05-08 20:50:56
    Temat: Re: Diety obniżone przez pracodawcę
    Od: Mateusz Wójcik <m...@c...dot.pl.invalid>

    r napisał(a):
> [...]
    > 40% niższe niż stawki oficjalne. Pytanie: czy miał prawo to zrobić i na jakiej

    Być może zapewnia nocleg/wyżywienie:

    Pracownikowi, który otrzymuje za granicą bezpłatne całodzienne
    wyżywienie lub gdy wyżywienie opłacone jest w cenie karty okrętowej
    (promowej), przysługuje 25% diety ustalonej zgodnie z ww. zasadami.

    Pracownikowi, który otrzymuje za granicą częściowe wyżywienie,
    przysługuje odpowiednio na:

    1) śniadanie - 15% diety;
    2) obiad - 30% diety;
    3) kolację - 30% diety;
    4) inne wydatki - 25% diety.

    Pracownikowi, który otrzymuje za granicą ekwiwalent pieniężny na
    wyżywienie, dieta nie przysługuje. Jeżeli ekwiwalent jest niższy od
    diety, pracownikowi przysługuje wyrównanie do wysokości należnej diety.

    Poniżej ustawowych stawek chyba nie może zejść - 21zł które ktoś podawał
    dotyczy diet krajowych - nie zagranicznych.

    Matt

  • 4. Data: 2006-05-09 04:36:07
    Od: "r" <r...@p...onet.pl>

> [...]
    -
    > 40% niższe niż stawki oficjalne. Pytanie: czy miał prawo to zrobić i na

    Dziękuję za odpowiedzi. Dodam tylko, że pracodawca jest prywatny (sp. z o.o.),
    bo, z tego co czytam, ma to znaczenie.

    Pozdrawiam,
    r.

  • 5. Data: 2006-05-09 05:29:03
    Od: CZYŚCIWO <czysciwo@@op.pl>

    Użytkownik "r" <r...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    > Dodam tylko, że pracodawca jest prywatny (sp. z o.o.), bo, z tego co czytam,
    ma to znaczenie.

    Gdzie to przeczytałeś? Na płocie, czy w podobnie wiarygodnym miejscu?

    --
    CZYŚCIWO
    W Niemczech taka bieda, że już polskie szmaty piorą www.mewa.prv.pl

  • 6. Data: 2006-05-09 05:29:16
    Od: badzio <b...@n...epf.pl>

    r napisał(a):
    > Dziękuję za odpowiedzi. Dodam tylko, że pracodawca jest prywatny (sp. z o.o.),
    > bo, z tego co czytam, ma to znaczenie.
    IHMO nie ma to znaczenia
    --
    Michal "badzio" Kijewski
    JID: badzio(at)chrome(dot)pl

  • 7. Data: 2006-05-09 06:04:54
    Od: "Nixe" <n...@f...peel>

    W wiadomości <news:cgav52l3adm6kvfi4uv9dtlkpsr43nkb4h@4ax.com>
    Kaizen <x...@c...sz> pisze:

    > Jeżeli nie jest to mniej niż 21PLN to miał takie prawo.

    Dlaczego akurat 21 zł?

    --
    Nixe

  • 8. Data: 2006-05-09 06:56:49
    Od: "r" <r...@p...onet.pl>

    > Gdzie to przeczytałeś? Na płocie, czy w podobnie wiarygodnym miejscu?

    KP, art. 77.5, "Zwrot kosztów podróży służbowej", np.:

    http://www.idn.org.pl/sonnszz/KP_DI.htm

    Jak to rozumiec?

    Pozdrawiam,
    r.