PracaGrupypl.praca.dyskusje › Czy nalezy mi sie zasilek dla bezrobotnych ? - HELP

  • 1. Data: 2007-03-23 09:09:28
    Temat: Czy nalezy mi sie zasilek dla bezrobotnych ? - HELP
    Od: Akryl <a...@o...pl>

    Witam
    Konczy mi sie zasilek chorobowy na ktorym przebywalam 6 miesięcy.
    Przed choroba pracowalam 6 miesięcy.
    Czy po tym okresie nalezy mi sie zasilek dla bezrobotnych?
    Dziekuje z gory za odpowiedz.
    Pozdrawiam serdecznie
    Emilia

  • 2. Data: 2007-03-23 14:19:20
    Od: "wektor" <w...@i...pl>

    Użytkownik "Akryl" <a...@o...pl> napisał w wiadomości
    > Witam
    > Konczy mi sie zasilek chorobowy na ktorym przebywalam 6 miesięcy.
    > Przed choroba pracowalam 6 miesięcy.
    > Czy po tym okresie nalezy mi sie zasilek dla bezrobotnych?

    Tak, jeżeli w sumie jest co najmniej 365 dni, wynagrodzenie było co
    najmniej minimalne (w 2006 r. 899,10 zł) i rozwiązanie umowy o pracę
    przez pracodawcę (ale nie może być z winy pracownika, czyli z art. 52
    Kodeksu pracy).

    Pozdr

    --
    wa

  • 3. Data: 2007-03-23 19:02:52
    Od: Akryl <a...@o...pl>

    wektor napisał(a):
> [...]
    > najmniej minimalne (w 2006 r. 899,10 zł) i rozwiązanie umowy o pracę
    > przez pracodawcę (ale nie może być z winy pracownika, czyli z art. 52

    Witam
    Dziekuje z gory za odpowiedz.
    Mialam podpisana umowe o prace na czas okreslony tj. na 6 miesięcy.
    Teraz konczy mi sie zasiłek chorobowy.
    Nie wiem jak rozumiec rozwiazanie umowy o pracę przez pracodawce czy
    umowa na czas okreslony tez podlega takiej umowie.
    Pozdrawiam serdecznie.
    Emilia

  • 4. Data: 2007-03-23 19:53:39
    Od: "wektor" <w...@i...pl>

> [...]
    > Nie wiem jak rozumiec rozwiazanie umowy o pracę przez pracodawce czy
    > umowa na czas okreslony tez podlega takiej umowie.

    Rozwiązanie umowy o pracę z upływem czasu, na który była zawarta -
    jest w porządku.
    Ale trzeba policzyć dni zatrudnienia i pobierania zasiłku chorobowego
    (lub wynagrodzenia chorobowego), czy jest ich co najmniej 365.

    Pozdr

    --
    wa

  • 5. Data: 2007-03-23 23:23:17
    Od: Akryl <a...@o...pl>

    wektor napisał(a):
> [...]
    > Ale trzeba policzyć dni zatrudnienia i pobierania zasiłku chorobowego
    > (lub wynagrodzenia chorobowego), czy jest ich co najmniej 365.

    Witam
    Dziekuje bardzo za odpowiedz.
    No wlasnie obliczalam ilosc dni zatrudnienia i pobierania zasilku
    chorobwego wyszlo mi 358 czyli zabraknie 7 dni :(

    Ze wgledu na stan zdrowia bede starala sie o przyznanie swiadczenia
    rehabilitacyjnego.

    Jeszcze jedno moje pytanie. Podobno 365 dni obowiazuje w okresie 18
    miesięcy. Tzn czy po ustaniu zasilku chorobowego moglabym zatrudnic sie
    na miesiac aby dociagnac do 365 by moc otrzymac zasilek dla bezrobotnych?
    Z gory dziekuje za odpowiedz.
    Pozdrawiam serdecznie
    Emilia