eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

PracaPorady dla pracownika › Jak sprawną rekrutację widzą sami kandydaci. Co mogą zmienić pracodawcy?

Jak sprawną rekrutację widzą sami kandydaci. Co mogą zmienić pracodawcy?

2016-08-10 14:56

Jak sprawną rekrutację widzą sami kandydaci. Co mogą zmienić pracodawcy?

Rozmowa kwalifikacyjna © Monkey Business - Fotolia.com

PRZEJDŹ DO GALERII ZDJĘĆ (6)

Brak w ogłoszeniach o pracę informacji o wynagrodzeniu oraz ewentualnych benefitach i przebiegu rekrutacji – to najczęstsze problemy wskazywane przez kandydatów do podjęcia pracy. Serwis InterviewMe.pl przeprowadził badanie dotyczące komunikacji firm z kandydatami. Badanie zostało objęte patronatem przez Harvard Business Review Polska. W badaniu 1.700 osób aplikujących o pracę wskazało, na czym zależy im w kontakcie z potencjalnymi pracodawcami.

Przeczytaj także: Nieprzyjazna rekrutacja pracowników naraża na straty finansowe

– Przeprowadzamy kilkanaście konsultacji kariery w tygodniu. Na większości spotkań kandydaci opowiadają nam historie o nieudanych rekrutacjach. Przeważająca część naszych kandydatów jest niezadowolonych z tych samych elementów procesu rekrutacyjnego. Dlatego postanowiliśmy przeprowadzić badanie, które pokaże pracodawcom, co powinni poprawić w sposobie, w który poszukują pracowników – mówi Piotr Sosnowski, współzałożyciel InterviewMe.


Badanie przeprowadzone na 1700 czynnych zawodowo osobach wskazuje elementy wspierające budowanie wizerunku pracodawcy:

1. Źródła informacji o pracodawcy


Najważniejsze źródła informacji o pracodawcach to ogłoszenia o pracę (72%) oraz z fora i strony internetowe (67%). Kandydaci poszukują też informacji na stronach internetowych pracodawców (65%) oraz w opiniach znajomych (48%). Oficjalne profile w mediach społecznościowych dostarczają informacji dla 35% badanych.

fot. mat. prasowe

Skąd kandydaci czerpią informacje o pracodawcach?


2. Co powinna zawierać oferta pracy?


Zdecydowana większość kandydatów sygnalizuje, że w ofercie brakuje im informacji o wynagrodzeniu (86%) oraz informacji o dalszych krokach w rekrutacji (62%). Kandydaci chcą widzieć w ogłoszeniu także informacje o możliwościach rozwoju kompetencji (44%) oraz formie współpracy (33%) i benefitach (21%).

fot. mat. prasowe

Jakich informacji brakuje kandydatom w ofertach pracy?


3. Informacje przekazywane na rozmowie kwalifikacyjnej


W opinii badanych rozmowa rekrutacyjna powinna zawierać więcej informacji o zakresie obowiązków na stanowisku (65%) oraz o wynagrodzeniu (64%). Kandydaci wskazują, że brakuje im informacji o możliwościach awansu (48%). Rekruterzy powinni też szerzej opisywać atmosferę w zespole (38%) i podawać bardziej szczegółowy opis firmy (15%).

fot. mat. prasowe

Jakich informacji brakuje kandydatom na rozmowie?


4. Co decyduje o przyjęciu oferty pracy?


Na decyzję o zatrudnieniu największy wpływ ma wynagrodzenie (86%), możliwości rozwoju w firmie (69%) oraz atmosfera w firmie (58% badanych). Duże znaczenie odgrywają też: lokalizacja (54%), kultura organizacji (44%) oraz opinie o pracodawcy w sieci (27%).

fot. mat. prasowe

Co decyduje o przyjęciu oferty pracy


5. Wizerunek pracodawcy w sieci


Ponad 75% kandydatów sprawdza opinie o pracodawcy w sieci.

fot. mat. prasowe

Wpływ wizerunku pracodawcy na przyjęcie oferty


Dla 53% kandydatów wizerunek pracodawcy w sieci jest ważny lub kluczowy w podjęciu decyzji o zatrudnieniu.

Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ

Komentarze (0)

DODAJ SWÓJ KOMENTARZ

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć urząd pracy.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: