PracaGrupypl.praca.dyskusje › zwonienie z umowy o współpracę

  • 1. Data: 2002-05-28 13:56:23
    Temat: zwonienie z umowy o współpracę
    Od: <w...@p...onet.pl>

    Witam,

    Jakie przysługują mi prawa jeżeli dostane wypowiedzenie umowy o wspólpracę
    (umowa na szereg umów o dzieło - na czas nieokreślony, z okresem wypowiedzenia
    itp. - de facto taka niby umowa o pracę, tylko że sama płacę sobie Zusy itp.)
    czy moge liczyć na odprawę? Jezeli tak to na jaką?

    Pozdrawiam
    wojewka.

  • 2. Data: 2002-05-28 14:29:05
    Temat: Re: zwonienie z umowy o współpracę
    Od: "Evian" <m...@c...pl>

    umowa o dzielo jest to umową cywilno-prawną tak wiec nie dotycza jej
    przepisy prawa pracy :(.
    tak wiec nie ma tu okresu wypowiedzenia ani odprawy.

  • 3. Data: 2002-05-28 14:43:38
    Od: Roman Kubik <r...@p...com.pl>

> [...]
    > itp. - de facto taka niby umowa o pracę, tylko że sama płacę sobie Zusy itp.)
    > czy moge liczyć na odprawę? Jezeli tak to na jaką?

    jesli jest to formalna umowa to zapewne typu cywilno-prawna.
    zasady jej wypowiadania i ew. kosztow rozwiazania powinny byc w niej zawarte,
    a jak nie, to kodeks cywilny. raczej nie licz na odprawe.

    pozdrawiam

    romekk

  • 4. Data: 2002-05-28 17:35:49
    Od: <w...@p...onet.pl>

    > jesli jest to formalna umowa to zapewne typu cywilno-prawna.
    > zasady jej wypowiadania i ew. kosztow rozwiazania powinny byc w niej zawarte,
    > a jak nie, to kodeks cywilny. raczej nie licz na odprawe.

    Hmm... nie jest to zwykła umowa o dzieło, a zgodnie z ustawą:

    Stosunek pracy charakteryzuje się następującymi cechami :
    -- cytat: --
    dobrowolność zobowiązania,

    zarobkowy charakter świadczenia pracy,

    praca jest wykonywana pod kierownictwem, co oznacza, że pracownik jest związany
    poleceniami pracodawcy co do czasu, miejsca i sposobu wykonywania pracy,

    zobowiązanie pracownika ma charakter ciągły (umowa o pracę jest umową
    zobowiązującą do starannego działania w procesie pracy, a nie do uzyskania
    określonego rezultatu) ,

    ponoszenie przez pracodawcę (a nie przez pracownika) ryzyka gospodarczego,
    produkcyjnego i osobowego.

    Jak przewiduje art. 22 §11 Kp, zatrudnienie w ww. warunkach (tj. w warunkach
    określonych w §1 tego przepisu) jest zatrudnieniem na podstawie stosunku pracy,
    bez względu na nazwę zawartej przez strony umowy.
    --
    Serdecznie dziękuję za odpowiedzi, ale czy ktoś kto czyta tę grupe jest
    prawnikiem i mógłby mi wyjaśnić jak się ma powyższe do mojej umowy, która

    wojewka

  • 5. Data: 2002-05-28 18:33:35
    Od: "Adam F." <p...@s...com>

    <w...@p...onet.pl> wrote in message

> [...]
    > chociaż nazywa się umową o współpracę spełania właśnie wszystkie powyższe

    Typowa umowa o dzieło nie spełnia wymienionych warunków. Nie jesteś związany
    co do miejsca wykonywania pracy. Często też się zdarza, że nie jesteś
    również związany co do sposobu jej wykonywania. Nie jest też to praca
    wykonywana pod kierownictwem i nadzorem.

    Jeżeli natomiast pracujesz w siedzibie firmy, pod ścisłym nadzorem
    przełożonego, wykonujesz jego polecenia, pracujesz regularnie w określonych
    godzinach - nie jest i nie może to być umowa o dzieło.

    Pozdrawiam
    Adam

  • 6. Data: 2002-05-28 19:06:58
    Od: Roman Kubik <r...@p...com.pl>

> [...]
    > chociaż nazywa się umową o współpracę spełania właśnie wszystkie powyższe

    nie jestem prawnikiem, ale zeby cos mowic trzeba zobaczyc to Twoje umowy.
    kodeksy kazdy (prawie?) potrafi sobie znalesc sam ;-)

    poza tym cos tam na poczatku bylo o:
    1. umowie ramowej wspolpracy
    2. wielu konkretnych umowach o dzielo.

    jak rozumiem chcesz zerwac ta umowe ramowa.
    A ta z prawdopodobienstwem 90% jest zwykla umowa cywilna-prawna.
    ew. jest zwykla kartka papieru bez zadnej wartosci na ktorej sobie spisaliscie
    costam.

    pozdrawiam

    romekk

  • 7. Data: 2002-05-28 20:13:49
    Od: <w...@p...onet.pl>

> [...]
    > również związany co do sposobu jej wykonywania. Nie jest też to praca
    > wykonywana pod kierownictwem i nadzorem.

    Właśnie w tym sęk, że to nie jest typowa umowa o dzieło.

    > Jeżeli natomiast pracujesz w siedzibie firmy, pod ścisłym nadzorem
    > przełożonego, wykonujesz jego polecenia, pracujesz regularnie w określonych
    > godzinach - nie jest i nie może to być umowa o dzieło.

    Dziękuję :o)

  • 8. Data: 2002-05-29 08:09:26
    Od: "Evian" <m...@c...pl>

    Wszystko co jest napisane ponizej to swieta prdawda a moze sie
    przydac............ jako argument w sadzie pracy. Twoj
    zlecenidawca/pracodawca nieprzypadkiem nazwal umowe o waszej wspolpracy
    "umowa o dzielo" bo:
    - nie odprowadza z tego tytulu skaldek na zus
    - bo w kazdej chwili moze ta umowe rozwiazac bez zadnego ale i okresu
    wypowiedzenia
    - bo nie ma wobec Ciebie zadnych zobowiazan wynikajacych z kp tak jak wobec
    pracownikow etatoych.

    Jesli sie nie bedziesz zgadzala z jego decyzja i znajdziesz swadkow na to ze
    to co robilas/es dla pracodawcy mialo cechy wymieninej niżej masz szanse na
    odwolanioe od decyzji praocawcy/zleceniodawcy wlasnie w sadzie pracy.
    Prawnikiem nie jestem ale niedawno walkowalismy ten temat na naszym radca
    prawnym i tak to wyglada od strony prawnej.

    pozdro evian