PracaGrupypl.praca.dyskusje › Solidex-pytanie

  • 1. Data: 2002-05-28 13:42:23
    Temat: Solidex-pytanie
    Od: <g...@l...tpsa.pl>

    ktos ma juz doswiadczenia w pracy w tej firmie ?

  • 2. Data: 2002-05-28 20:34:36
    Temat: Re: Solidex-pytanie
    Od: spam@g_r_o_z_n_y_at_n_e_t_._w_i_z_j_a (Limfo)

    On 28 May 2002 15:42:23 +0200, <g...@l...tpsa.pl> wrote:

    >ktos ma juz doswiadczenia w pracy w tej firmie ?
    Tylko jako klient.
    Duzy profesjonalizm i duze ceny. Dzialaja juz od paru latek na rynku.

    Pzdr
    Limfo

  • 3. Data: 2002-05-29 06:50:20
    Od: "Andrzej K." <k...@2...pl>

    Witam,
    wygląda na to, że miałem w życiu szczęście. Pracowałem w wielu z najlepszych
    polskich firm (w tym także z sektora IT).
    Muszę zgodzić się z innymi opiniami. Rzeczywiście to profesjonalna firma.
    Jej nazwa pochodzi od SOLIDni EXperci.
    I to jest rzeczywiście prawda.
    O profesjonalizmie niech świadczy, że prezes jest dr informatyki.
    Osób z tytułami doktorskimi jest zresztą chyba kilkanaście.

    W roku 2001 przechodziła lekki kryzys - jak cała branża IT.
    Ale w porównaniu do innych firm zniosła go bardzo dobrze.

    Firma jest zarządzana według zasady:
    1.Prezes ma zawsze rację.
    2.Jeśli nie ma racji patrz punkt 1.

    Oficjalnie prezes ma "tylko" 90% akcji. W praktyce znacznie więcej do
    powiedzenia.

    Acha i jeszcze jedno: 6 osób ma certyfikat CISCO.
    A żeby być GOLD PARTNERem CISCO wystarczy mieć 5.
    Jak to jest ważna informacja - niech świadczy fakt, że nawet PROKOM
    nie ma statusu GOLD.

    Oczywiście SOLIDEX jest największym integratorem sieciowym w Polsce!!
    Wg. oficjalnego rankingu TELEINFO.

    Cóż jeszcze mogę dodać. Niektórzy mają szczęście do kursów.
    Wyjeżdzają np. do Szkocji, Wiednia i gdzie tylko chcecie.
    Ale tak jak mówię - nie dotyczy to wszystkich.

    Może jeszcze macie jakieś pytania? Chętnie odpowiem.

    Andrzej

    P.S. Największą zaletą firmy jest, że centrala mieści się w Najcudowniejszym
    Mieście
    Świata - Magicznym Krakowie.

  • 4. Data: 2002-05-29 09:38:56
    Od: <g...@l...tpsa.pl>

    I ja witam,
    Skoro kolega jest tak uprzejmy i ma tak duze info o tej firmie :) to i owszem
    mam kilka pytan :
    1. O jakich certikatach Cisco jest mowa ? (CCNP, CCIE , CCSE, ... itp.)
    2. Jak kolega staral sie o prace w Solidex'ie (bo mniemam z listu ze tak
    bylo) :)
    3. Jaki jest charakter pracy w tej firmie ?
    - mobilny ?
    - mocno mobilny ?
    - lokalny ? ...
    4. Jak mocne papiery trzeba miec zeby tam sie starac o prace , bo rowniez
    slyszalem o tej firmie duzo dobrego , sam mam przyjemnosc wspolpracowac z uwagi
    na umowy serwisowe mojej obecnej firmy z Solidex'em (sam przyznam sie posiadam
    CCNA, CCNP)

    pozdrawiam
    Mariusz

    ps. Zgadzam sie w zupelnosci ze miasto Krakow jest suuuuper ! :)

  • 5. Data: 2002-05-29 11:10:59
    Od: "Andrzej K." <k...@2...pl>

> [...]
    owszem
    > mam kilka pytan :
    > 1. O jakich certikatach Cisco jest mowa ? (CCNP, CCIE , CCSE, ... itp.)

    Tu małe wyjaśnienie. Firma żyje głównie z hardware'u. Jest największym
    i najlepszym partnerem CISCO w Polsce. Powiem więcej były prezes CISCO
    POLSKA
    przeszedł do SOLIDEX'u na podrzędne stanowisko jakiegoś tam dyrektora w
    jakiejś tam Warszawie.

    Natomiast ma też niewielki dział (ok. 15 osób) software'owy. Ja pracowałem w
    tym dziale. M.in. napisałem program do billingu internetowego dla Telefonii
    Lokalnej DIALOG.

    Natomiast nie mam bladego pojęcia co to jest CCNP, CCIE, CCSE, ...

    > 2. Jak kolega staral sie o prace w Solidex'ie (bo mniemam z listu ze tak
    > bylo) :)

    Moją metodą jest wysyłanie ofert do WSZYSTKICH firm z rankingu TELEINFO-500.
    Okazało się, że akurat w SOLIDEX-ie dobrze trafiłem. Akurat potrzebowali
    programisty. Koszt rekrutacji wyniósł więc ok 500 PLN.
    (300 znaczków + koszt xero + garnitur).

    > 3. Jaki jest charakter pracy w tej firmie ?
    > - mobilny ?
    > - mocno mobilny ?
    > - lokalny ? ...

    Osoby z działu hardware'owego bardzo często wyjeżdżają.
    Ja w ciągu paru lat wyjechałem na 1 dzień.

> [...]
    uwagi
    > na umowy serwisowe mojej obecnej firmy z Solidex'em (sam przyznam sie

    Jeszcze dwa lata temu przyjmowano bardzo wiele osób. Obecnie zahamowano
    przyjęcia praktycznie do zera.
    No ale jak przyjdzie ktoś z doktoratem AGH + parę certyfikatów + trochę
    doświadczenia to myślę, że ma szanse.

    W każdym razie pracuje tu wielu ludzi 'z AGH' lub 'po AGH'.

  • 6. Data: 2002-06-02 10:54:06
    Od: "Jarek" <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Andrzej K." <k...@2...pl> napisał w wiadomości
    > Acha i jeszcze jedno: 6 osób ma certyfikat CISCO.
    > A żeby być GOLD PARTNERem CISCO wystarczy mieć 5.
    > Jak to jest ważna informacja - niech świadczy fakt, że nawet PROKOM
    > nie ma statusu GOLD.

    Dlaczego podajesz nieprawdziwe informacje ? PROKOM ma status Gold Partnera
    CISCO - można sprawdzić na stronach Cisco.
    A ludzi z certyfikatami (najróżniejszymi) jest w Prokomie naprawdę dostatek

    Pozdrawiam,
    Jarek

  • 7. Data: 2002-06-05 15:42:38
    Od: "Andrzej K." <k...@2...pl>

    Sprawdzę to! Chyba w grudniu 2001r. PROKOM dostał faktycznie
    GOLD PARTNER. Ale czy to jest pełny "GOLD", czy tylko handlowy?

  • 8. Data: 2002-06-05 15:45:54
    Od: "Andrzej K." <k...@2...pl>

    Prezes wymaga pełnego zaangażowania. Np. pracy do 4:00 rano.
    Oczywiście, jak chyba we wszystkich firmach nie ma "nadgodzin".

    Znam osobę, która przez miesiąc pracowała osobiście z prezesem do 4:00 rano.
    Oczywiście nawet symbolicznej premii 1,00 PLN nie dostała.

  • 9. Data: 2002-06-05 15:47:24
    Temat: Oferta pracy w SOLIDEX-ie
    Od: "Andrzej K." <k...@2...pl>

    SOLIDEX poszukuje sekretarki/asystentki oraz kilku konsultantów:

    Stanowiska konsultantów

    Osoby zatrudnione na poniższych stanowiskach odpowiedzialne będą za aktywną
    promocję bezpośrednią rozwiązań teleinformatycznych, doradztwo
    funkcjonalno-techniczne i biznesowe oraz tworzenie koncepcji i projektów
    systemów teleinformatycznych dostosowanych do indywidualnych potrzeb
    Klientów oraz bieżący nadzór nad wdrażaniem systemów.

    a.. Konsultant ds. bezpieczeństwa systemów teleinformatycznych
    b.. Konsultant ds. systemu transferu danych, głosu i obrazu
    c.. Konsultant ds. systemów przechowywania danych i dystrybucji treści w
    sieciach komputerowych
    Konsultant
    ds. bezpieczeństwa systemów teleinformatycznych

    Oferta dotycz naszych placówek w: Krakowie, Warszawie, Gdańsku i Poznaniu.

    Od Kandydatów wymagana jest szczególna znajomość zagadnień i rozwiązań
    bezpieczeństwa systemów teleinformatycznych

    Ponadto od Kandydatów wymagane jest:

    a.. wykształcenie wyższe techniczne (preferowane informatyczne lub
    telekomunikacyjne)
    b.. mile widziane kwalifikacje (wiedza/doświadczenie) ekonomiczne lub z
    dziedziny zarządzania
    c.. dobra znajomość zagadnień systemów teleinformatycznych opartych o
    technologie internetowe/intranetowe
    d.. co najmniej 3-letnie doświadczenie w projektowaniu, doradztwie lub
    realizacji systemów teleinformatycznych
    e.. umiejętności bezpośrednich prezentacji oferowanych rozwiązań
    f.. duża samodzielność
    g.. umiejętności zarówno pracy w zespole jak i kierowania małymi zespołami
    h.. dobra znajomość języka angielskiego
    i.. prawo jazdy kat. B
    j.. dyspozycyjność
    k.. dodatkowym atutem będzie posiadanie szczegółowej wiedzy i
    doświadczenia z zakresu internetowych technologii sieciowych oraz znajomość
    produktów Cisco Systems i Sun Microsystems lub zbliżonych.
    Prosimy o przesłanie: CV, listu intencyjnego oraz zdjęcia na adres: SOLIDEX
    S.A., ul. J.Lea 124, 30 – 133 Kraków lub za pomocą poczty elektronicznej na
    adres: k...@s...com.pl

    Konsultant
    ds. systemu transferu danych, głosu i obrazu

    Oferta dotycz naszych placówek w: Krakowie, Warszawie, Gdańsku i Poznaniu.

    Od Kandydatów wymagana jest szczególna znajomość zagadnień transferu danych
    w sieciach IP z uwzględnieniem telefonii IP, IP/TV, wideokonferencji i
    podobnych

[...]

    Od Kandydatów wymagana jest szczególna znajomość zagadnień składowania i
    archiwizacji danych, systemów SAN/NAS oraz dystrybucji treści w sieciach
    komputerowych

  • 10. Data: 2002-06-07 09:16:30
    Temat: Re: Oferta pracy w SOLIDEX-ie
    Od: "mateusz" <m...@w...pl>

    A nie chca przypadkiem jeszcze osoby z grupa inwalidzka i licencja na
    pilotaz Boeinga 767. Bo mnie sie wydaje ze szukaja omnibusa bez zobowiazan
    rodzinnych gotowego siedziec w pracy 24 h/dobe.
    Mateusz