PracaGrupypl.praca.dyskusje › Umowa zlecenie i zasiłek dla bezrobotnych...

  • 1. Data: 2006-09-19 13:55:38
    Temat: Umowa zlecenie i zasiłek dla bezrobotnych...
    Od: "Piotrek" <K...@i...pl>

    Witam
    Czy jeżeli przez ostatnie 18 miesięcy przepracowałem conajmniej rok
    wykonując zlecenie dla pewnej firmy to czy ( juz nie pracując) mam prawo do
    ubiegania sie o zasiłek dla bezrobotnych czy nie ?
    Zawsze myśłałem że nie ale na stronie PUP znalazłem taki zapis:

    Zasiłek przysługuje bezrobotnemu, jeżeli w 18 miesiącach poprzedzających
    dzień rejestracji, łącznie przez okres, co najmniej 365 dni: bla bla bla...

    a.. wykonywał pracę na podstawie umowy agencyjnej lub zlecenia, jeżeli
    podstawę wymiaru składnika ubezpieczenie społeczne i Fundusz Pracy stanowiła
    kwota, co najmniej minimalnego wynagrodzenia;

    Nic nie wiem o żadnym ubezpieczeniu i funduszu pracy ( jestem studentem
    zaocznym)
    Z góry dzięuję za oświecenie mnie o co w tym wszystkim chodzi.

    Pzdr
    Piotrek

  • 2. Data: 2006-09-19 20:36:09
    Temat: Re: Umowa zlecenie i zasiłek dla bezrobotnych...
    Od: "wektor" <w...@i...pl>

    Użytkownik "Piotrek" <K...@i...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    stanowiła
    > kwota, co najmniej minimalnego wynagrodzenia;
    >
    > Nic nie wiem o żadnym ubezpieczeniu i funduszu pracy ( jestem

    Nic nie wiesz o żadnym ubezpieczeniu i funduszu pracy, bo od umowy
    zlecenia zawartej ze studentem do 26 lat nie odprowadza się żadnych
    składek ZUS (nawet składki zdrowotnej) ani składki na fundusz pracy.
    Dlatego tyle ogłoszeń właścicieli firm chętnych zatrudnić studentów do
    26 lat.
    Dzięki takim przepisom student bardzo łatwo znajdzie pracę na umowę
    zlecenie, natomiast absolwentowi dużo trudniej znaleźć zatrudnienie.

    wa

  • 3. Data: 2006-09-19 21:50:42
    Od: "MiReK" <r...@a...pl>

    Piotrek napisał(a):
> [...]
    > zaocznym)
    > Z góry dzięuję za oświecenie mnie o co w tym wszystkim chodzi.

    Interesuje cie taka jalmuzna dla bezrobotnych ? buhahaha

  • 4. Data: 2006-09-20 09:51:43
    Od: "Piotrek" <K...@i...pl>

    Czy ktoś może mi odpowiedzieć prosto TAK lub NIE na zadane pytanie ?

    Pzdr
    Piotrek

  • 5. Data: 2006-09-20 17:14:48
    Od: "wektor" <w...@i...pl>

    > Czy ktoś może mi odpowiedzieć prosto TAK lub NIE na zadane pytanie ?

    Nie, bo od Twoich przychodów z tytułu umowy zlecenia nie były
    odprowadzane składki na ubezpieczenie społeczne i fundusz pracy -
    zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa, bo jesteś studentem i
    prawdopodobnie masz mniej niż 26 lat.

    wa

  • 6. Data: 2006-09-21 19:49:11
    Od: "MiReK" <r...@a...pl>

    Piotrek napisał(a):
    > Czy ktoś może mi odpowiedzieć prosto TAK lub NIE na zadane pytanie ?

    Jak ne wiesz to sie nie pytaj, bo za duzo mozesz wiedziec i zglupiejesz
    ehehe
    A jak nie zglupiejesz od tego to od sumy jaka ci jalmuzyny dadza
    ahahaha

  • 7. Data: 2006-09-21 19:55:41
    Od: "Nixe" <n...@f...pl>

    W wiadomości <news:1158868151.553339.54200@e3g2000cwe.googlegroup
    s.com>
    MiReK <r...@a...pl> pisze:

    > Jak ne wiesz to sie nie pytaj, bo za duzo mozesz wiedziec i
    > zglupiejesz ehehe
    > A jak nie zglupiejesz od tego to od sumy jaka ci jalmuzyny dadza
    > ahahaha

    Czy możesz z łaski swojej przenieść się na alt.pl.dupa i tam się produkować?

    --
    Nixe
    [na wszelki wypadek PLONK]

  • 8. Data: 2006-09-21 20:28:13
    Od: "MiReK" <r...@a...pl>

    Nixe napisał(a):
    > W wiadomości <news:1158868151.553339.54200@e3g2000cwe.googlegroup
    s.com>

    > Czy możesz z łaski swojej przenieść się na alt.pl.dupa i tam się produkować?

    Moze ty idz tam ze swoja jalmuzna, moze sie nie beda smiac?