PracaGrupypl.praca.dyskusje › zwolnienie pracownika-obrona

  • 11. Data: 2004-03-25 16:46:42
    Temat: Re: zwolnienie pracownika-obrona
    Od: Kaizen <x...@c...sz>

    Pięknego dnia Thu, 25 Mar 2004 15:12:37 +0100, "vanpur"
    <a...@p...onet.pl> zakodował:

    >Odprawy przysługują w przypadku zwolnień grupowych, przy czym wówczas
    >pracodawca nie musi zachować okresu wypowiedzenia.

    A to na jakiej podstawie?
    Jedynie w przypadku upadłości firmy można skrócić okres wypowiedzenia
    (najwyżej jednak do 1 miesiąca). Ale wtedy za pozostały okres
    wypowiedzenia przysługuje odszkodowanie (Art. 7a. 1. ustawy o
    szczegolnych zasadach rozwiazywania z pracownikami stosunkow pracy z
    przyczyn dotyczacych zakladu pracy).

    > Skoro zachowuje
    >3-miesięczny okres wypowiedzenia, to za co niby miałyby być te 2 w gotówce.

    ww ustawa:

    Art. 8. 1. Pracownikowi, z którym został rozwi?zany stosunek pracy z
    przyczyn, o których mowa w art. 1, przysługuje odprawa pieniężna.

    >To jest normalne zwolnienie człowieka z pracy.

    Co to jest "normalne" zwolnienie człowieka z pracy?

    Generalnie MEva ma rację - z jednym zastrzeżeniem.
    Umowa na czas określony nie pozbawia odprawy. Jest tylko taki newans,
    że wypowiedzenia umowy na czas określony (gdy można ją wypowiedzieć)
    nie trzeba uzasadniać. I wtedy trudno udowodnić, że było to zwolnienie
    grupowe (pod te same zasydy, zgodnie z Art. 10. ww ustawy podpadają
    indywidualne wypowiedzenia przy likwidacji stanowiska pracy).

    vanpur, jak nie masz pojęcia, o temacie, to nie odpowiadaj. Jeszcze
    ktoś Ci uwierzy i straci przez to.
    --
    Pozdrawiam,
    GG 2122; ICQ#: 64457775

  • 12. Data: 2004-03-25 16:48:54
    Od: Kaizen <x...@c...sz>

    Pięknego dnia Thu, 25 Mar 2004 10:14:38 +0100, "Rafal"
    <rafal_1970@WYWALTO_op.pl> zakodował:

    > Sprawy nie załatwisz definitywnie, ale odwleczesz o miesiąc (na

    Dlaczego tylko o miesiąc? Dopiero po pół roku zwolnienia pracodawca
    może _wypowiedzieć_ umowę o pracę.

    >zwolnieniu nie można rozwiązać umowy, więc o miesiąc wyrok odrocysz - masz

    Może rozwiązać - z powodu naruszenia podstawowych obowiązków
    pracownika w ciągu miesiąca od momentu gdy się dowiedział o naruszeniu
    (niezależnie od tego, czy pracownik jest w pracy, na zwolnieniu czy
    urlopie).

    --
    Pozdrawiam,
    GG 2122; ICQ#: 64457775

  • 13. Data: 2004-03-26 08:44:34
    Od: "vanpur" <a...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Kaizen" <x...@c...sz> napisał:
> [...]
    > przyczyn, o których mowa w art. 1, przysługuje odprawa pieniężna.
    > vanpur, jak nie masz pojęcia, o temacie, to nie odpowiadaj. Jeszcze

    Kolego szanowny, zanim zaczniesz krytykować moje wypowiedzi,
    to zajrzyj sobie tu:

    http://firma.onet.pl/bap/teksty/281289.htm

    i przeczytaj, że ustawa, którą cytujesz, utraciła moc 01.01.2004 :-)

    Zastąpiła ją ustawa, którą znajdziesz pod adresem:

    http://www.abc.com.pl/serwis/du/2003/0844.htm

    ale ta z kolei ustawa dotyczy tylko zwolnień grupowych powyżej
    20 pracowników.

    Więc teraz ja zwracam się do Ciebie - nie wprowadzaj ludzi w błąd
    i nie rób im wody z mózgu.

    Vanpur

  • 14. Data: 2004-03-26 17:01:40
    Od: Kaizen <x...@c...sz>

    Pięknego dnia Fri, 26 Mar 2004 09:44:34 +0100, "vanpur"
    <a...@p...onet.pl> zakodował:

    >Wi=EAc teraz ja zwracam si=EA do Ciebie - nie wprowadzaj ludzi w =
    >b=B3=B1d
    >i nie r=F3b im wody z m=F3zgu.

    Podaj może artykuły, które popierają Twoje stanowisko, bo w linku,
    który podałeś nie ma odpowiednich zapisów (są tylko popierające moje
    stanowisko). Tym gorsze świadectwo sobie wystawiasz znając namiary na
    aktualniejsze przepisy (ja cytowałem stan prawny na 1 lipca 2003 roku)
    i pisząc, że odprawa nie przysługuje. Pod tym względem zasady się nie
    zmieniły.

    Art. 8. 1. Pracownikowi, w związku z rozwiązaniem stosunku pracy w
    ramach grupowego zwolnienia, przysługuje odprawa pieniężna w
    wysokości[...]

    Art. 10. 1. Przepisy art. 5 ust. 3-7 i art. 8 stosuje się odpowiednio
    w razie konieczności rozwiązania przez pracodawcę zatrudniającego co
    najmniej 20 pracowników stosunków pracy z przyczyn niedotyczących
    pracowników, jeżeli przyczyny te stanowią wyłączny powód uzasadniający
    wypowiedzenie stosunku pracy lub jego rozwiązanie na mocy porozumienia
    stron, a zwolnienia w okresie nieprzekraczającym 30 dni obejmują
    mniejszą liczbę pracowników niż określona w art. 1.[...]

    Ciągle też chyba nie zauważasz, że ja5452 napisał, że zakład zatrudnia
    ponad 20 osób (co również się nie zmieniło w stosunku do ustawy, na
    której się opierałem)

    Przytocz zatem z łaski swojej zapisy pozbawiające go odprawy i/lub
    odszkodowania w przypadku skrócenia okresu wypowiedzenia.

    --
    Pozdrawiam,
    GG 2122; ICQ#: 64457775

  • 15. Data: 2004-03-27 10:47:19
    Od: MEva <x...@x...pl>

    Thu, 25 Mar 2004 17:46:42 +0100, na pl.praca.dyskusje napisałeś(aś):

> [...]
    >

    > Generalnie MEva ma rację - z jednym zastrzeżeniem.
    > Umowa na czas określony nie pozbawia odprawy.

    Tak, ale wazna byla dalsza czesc " z zastrzezeniem 2-tygodniowego
    wypowiedzenia- KP art.33- Pracodawcy czesto stosuja ten numer, zeby nie
    placic odpraw.
    --
    pozdrawiam
    MEva :-)

  • 16. Data: 2004-03-29 07:28:29
    Od: "Rafal" <rafal_1970@WYWALTO_op.pl>

    > Pięknego dnia Thu, 25 Mar 2004 10:14:38 +0100, "Rafal"
    > <rafal_1970@WYWALTO_op.pl> zakodował:

    > Dlaczego tylko o miesiąc? Dopiero po pół roku zwolnienia pracodawca
    > może _wypowiedzieć_ umowę o pracę.

    No zgoda - zalezy jakie zwolnienie ma sina myśli - ja myślałem o zwykłym
    "grypowym" - dość łatwo uzyskać, ZUS nie weryfikuje. Żeby siedzieć pół roku
    na zwolnieniu to trzeba mieć podstawy (albo lekarza który "znajdzie" takie
    "nieweryfikowalne" podstawy).

> [...]
    > pracownika w ciągu miesiąca od momentu gdy się dowiedział o naruszeniu
    > (niezależnie od tego, czy pracownik jest w pracy, na zwolnieniu czy

    Zgoda - ale chodzi o "ciężkie naruszenie" - co trzeba znaleźć i udowodnić, a
    jeśłi pracownik się nie "podłozył" to albo trzeba wyjątkowo dużo złej woli
    pracodawcy albo prowokacji z jego strony

  • 17. Data: 2004-03-29 14:01:44
    Od: "vanpur" <a...@p...onet.pl>

    > Przytocz zatem z łaski swojej zapisy pozbawiające go odprawy i/lub
    > odszkodowania w przypadku skrócenia okresu wypowiedzenia.

    No to w takim razie się nie zrozumieliśmy, bo ja próbowałem dowodzić,
    że pracodawca nie będzie musiał wypłacać mu odszkodowania, o ile
    zachowa przepisowy trzymiesięczny okres wypowiedzenia. Natomiast
    jeśli tego okresu wypowiedzenia nie zachowa, to w oczywisty sposób
    musi mu zapłacić odszkodowanie, i z tym nie polemizuję.

    Na marginesie - cytowany przez Ciebie artykuł dotyczy zwolnień grupowych,
    a ja5452 pisze, że tylko jego mają zwolnić.

  • 18. Data: 2004-03-29 16:32:33
    Od: Kaizen <x...@c...sz>

    Pięknego dnia Mon, 29 Mar 2004 16:01:44 +0200, "vanpur"
    <a...@p...onet.pl> zakodował:

    >Na marginesie - cytowany przez Ciebie artykuł dotyczy zwolnień grupowych,
    >a ja5452 pisze, że tylko jego mają zwolnić.

    Przeczytaj jeszcze raz Art. 10.

    --
    Pozdrawiam,
    GG 2122; ICQ#: 64457775