PracaGrupypl.praca.dyskusje › solaris

  • 1. Data: 2004-03-23 22:10:42
    Temat: solaris
    Od: "robert" <r...@o...pl>

    witam Grupowiczów...

    tak się zastanawiam,
    co sądzicie o szkoleniach z Unixa z logo SUN Solaris?
    ukończyłem jakiś czas temu Fundamentals of Unix z Cisco,
    a teraz jestem na SUN 238 - za miesiąc podchodze do pierwszego testu wiedzy...

    Czy Waszym zdaniem osoba z certyfikatem, a może "świstkiem" ma większe szanse
    na znalezienie pracy?
    A może ktoś z Was już ma dyplom i miał on wpływ na Waszą karierę zawodową?
    A może szkoda kasy...

    Co sądzicie?

    pozdrawiam
    robert

    ps.jestem na czwartym roku studiów informatycznych.

  • 2. Data: 2004-03-24 08:05:46
    Temat: Re: solaris
    Od: Qba <k...@i...waw.pl>

    kazdy papier sie przydaje.
    solaris jest bardzo podobny do *bsd i troche do macOS a wiec znajac
    dobrze solarisa powinienes umiec bawic sie *bsd.
    oczywiscie nie jest tak latwo ale generalnie wszystkie systemy unixowe
    sa do siebie bardziej lub mniej podobne i w rozmowie z przyszlym
    pracodawca podkreslaj podkreslaj ten fakt.
    podobnie maja np. tlumacze jezykow. wystaczy znac ze 2-3 jezyki a nauka
    nowych przychodzi juz bardzo latwo.

  • 3. Data: 2004-03-24 08:22:16
    Od: Przemysław Maciuszko <s...@h...pl>

    Qba <k...@i...waw.pl> wrote:

    > solaris jest bardzo podobny do *bsd i troche do macOS a wiec znajac

    Ja przepraszam, ale w czym jest niby podobny? Bo ma pliki i katalogi?
    Bullshit.

    > oczywiscie nie jest tak latwo ale generalnie wszystkie systemy unixowe
    > sa do siebie bardziej lub mniej podobne i w rozmowie z przyszlym
    > pracodawca podkreslaj podkreslaj ten fakt.

    Solaris jest specyficznym systemem. Podobnie jak AIX, czy Tru64.

    --
    Przemysław Maciuszko

  • 4. Data: 2004-03-24 08:23:30
    Od: Przemysław Maciuszko <s...@h...pl>

    robert <r...@o...pl> wrote:

    > tak się zastanawiam,
    > co sądzicie o szkoleniach z Unixa z logo SUN Solaris?

    Zależy co planujesz dalej. Czy wiążesz swoją przyszłość z pracą jako sysadm?
    Co jakiś czas pojawiają się oferty związane z Solarisem. Często także
    połączone z DBA.
    Wszystko zależy od tego co chcesz robić.

    --
    Przemysław Maciuszko

  • 5. Data: 2004-03-24 08:26:57
    Od: marcins <m...@c...pl>

    Przemysław Maciuszko wrote:

    > Solaris jest specyficznym systemem. Podobnie jak AIX, czy Tru64.

    ale najpopularniejszy :)

    m.

  • 6. Data: 2004-03-24 11:31:42
    Od: Przemysław Maciuszko <s...@h...pl>