PracaGrupypl.praca.dyskusje › Zwolnienie podczas urlopu

  • 1. Data: 2008-07-23 10:39:46
    Temat: Zwolnienie podczas urlopu
    Od: "tim" <b...@p...onet.pl>

    Witam,

    jestem sobie na urlopie od polowy lipca do polowy sierpnia. Pod koniec lipca
    chce zlozyc wypowiedzenie i teraz pytanie takie czy pracodawca moze mi w tym
    momencie cofnac urlop? I czy wypowiedzenie musze dostarczyc osobiscie czy
    moge wyslac poleconym? i w jaki sposob to cofniecie urlopu mialoby sie
    odbyc? Jesli moglbym wyslac wypowiedzenie poczta to pracodawca nie bedzie
    mnie widzial do konca urlopu wiec jak mnie cofnie?

    Dzieki za pomoc,
    tim

  • 2. Data: 2008-07-23 10:58:21
    Temat: Re: Zwolnienie podczas urlopu
    Od: Tomasz Roskal <t...@g...pl>

    Dnia 23.07.2008 tim <b...@p...onet.pl> napisał/a:
    > jestem sobie na urlopie od polowy lipca do polowy sierpnia. Pod koniec lipca
    > chce zlozyc wypowiedzenie i teraz pytanie takie czy pracodawca moze mi w tym
    > momencie cofnac urlop?

    A czy to nie jest tak, że jeśli cię cofnie z urlopu, to cały urlop uważa się za
    niebyły? Więc to nie w interesie pracodawcy, aby Ci podarować dodatkowe
    2 tygodnie urlopu.

  • 3. Data: 2008-07-23 12:05:18
    Od: Herald <h...@o...eu>

    Dnia Wed, 23 Jul 2008 10:58:21 +0000 (UTC), Tomasz Roskal napisał(a):

    > A czy to nie jest tak, że jeśli cię cofnie z urlopu, to cały urlop uważa się za
    > niebyły? Więc to nie w interesie pracodawcy, aby Ci podarować dodatkowe
    > 2 tygodnie urlopu.

    Że co proszę??

    KP się kłania:
    Art. 167.
    § 1. Pracodawca może odwołać pracownika z urlopu tylko wówczas, gdy jego
    obecności w zakładzie wymagają okoliczności nieprzewidziane w chwili
    rozpoczynania urlopu.

    § 2. Pracodawca jest obowiązany pokryć koszty poniesione przez pracownika w
    bezpośrednim związku z odwołaniem go z urlopu.

  • 4. Data: 2008-07-23 12:08:09
    Od: Herald <h...@o...eu>

    Dnia Wed, 23 Jul 2008 12:39:46 +0200, tim napisał(a):

> [...]
    > chce zlozyc wypowiedzenie i teraz pytanie takie czy pracodawca moze mi w tym

    Z powodu przedłożenia wypowiedzenia?
    Eee - ciężko miałby to do obronienia ;)
    Ale jeżeli uzasadni logicznie powód odwołania Cię z urlopu - to może to
    zrobić i bez Twojego składania wypowiedzenia. Artykuł zacytowałem poniżej
    pod postem Roskala.

    K.P.
    Art. 167^1.

    W okresie wypowiedzenia umowy o pracę pracownik jest obowiązany wykorzystać
    przysługujący mu urlop, *jeżeli w tym okresie pracodawca udzieli mu urlopu*
    W takim przypadku wymiar udzielonego urlopu, z wyłączeniem urlopu
    zaległego, nie może przekraczać wymiaru wynikającego z przepisów art. 1551.

  • 5. Data: 2008-07-23 12:28:00
    Od: Tomasz Roskal <t...@g...pl>

    Dnia 23.07.2008 Herald <h...@o...eu> napisał/a:

    > Że co proszę??

    Ok, chyba faktycznie nie ma takich przepisów. To z mojego regulaminu pracy.

  • 6. Data: 2008-07-23 12:32:40
    Od: Herald <h...@o...eu>

    Dnia Wed, 23 Jul 2008 12:28:00 +0000 (UTC), Tomasz Roskal napisał(a):

    > Ok, chyba faktycznie nie ma takich przepisów. To z mojego regulaminu pracy.

    Zapisy z KP są zapisami ustawowymi, minimalnymi, które pracodawca jaki
    pracownik muszą przestrzegać. Nic nie stoi na przeszkodzie by np.
    pracodawca w regulaminie dawał zamiast ustawowych 20 dni urlopu np 35 dni
    :)

  • 7. Data: 2008-07-23 12:48:30
    Od: Kaizen <x...@c...sz>

    Pieknego dnia Wed, 23 Jul 2008 14:08:09 +0200, Herald <h...@o...eu>
    zakodowal:

    >Z powodu przedłożenia wypowiedzenia?
    >Eee - ciężko miałby to do obronienia ;)

    Bardzo prosta - konieczność przekazania obowiązków i przeszkolenia
    następcy.
    --
    Pozdrawiam,
    GG 2122; ICQ#: 64457775 e-mail Rot13 coded

  • 8. Data: 2008-07-23 13:55:19
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:g671pp$1v3$1@news.onet.pl tim <b...@p...onet.pl>
    pisze:

> [...]
    > cofniecie urlopu mialoby sie odbyc? Jesli moglbym wyslac wypowiedzenie
    > poczta to pracodawca nie bedzie mnie widzial do konca urlopu wiec jak
    Możesz pocztą, najlepiej za zwrotnym potwierdzeniem odbioru (licz się z
    opóźnieniem takiej operacji, złożenie wypowiedzenia będzie to dzień kiedy
    pracodawca podjął polecony albo - jeśli nie podejmie - ostatni dzień kiedy
    mógł to zrobić).
    Możesz też poprosić kogoś żeby dostarczył osobiście i wziął potwierdzenie na
    kopii.
    Pomijając jakieś szczególne warunki zatrudnienia pracodawca ma mizerne
    szanse odwołania cię z urlopu jeśli ty do tego nie dopuścisz.

    --
    Jotte

  • 9. Data: 2008-07-23 13:59:48
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:04ae84hf67dqrc2t0jesrcajfkdheascao@4ax.com Kaizen
    <x...@c...sz> pisze:

    > Bardzo prosta - konieczność przekazania obowiązków i przeszkolenia
    > następcy.
    Przekazanie obowiązków? Zależy od tego ile on tam jeszcze po powrocie z
    urlopu będzie pracował (okres wypowiedzenia).
    Przeszkolenie następcy? Tylko wówczas, gdy ma to w zakresie obowiązków.

    --
    Jotte