PracaGrupypl.praca.dyskusje › zwolnic sie, ale jak ?

  • 1. Data: 2003-12-17 08:09:22
    Temat: zwolnic sie, ale jak ?
    Od: "aNNI" <@POCZTA.ONET.PL>

    Witam,

    Zapewne wielokrotnie ten temat byl walkowany.

    Pracuje w firmie od roku. Myslalam ze bedzie to fajna praca, z racji jej
    profilu. Jednakze spotkalam sie z mobingiem (zastraszenie i obnizanie pensji
    bez podstaw jest tutaj na codzien). Dawalam sobie z tym rade dlugo. Wreszcie
    powiedzialam dosc i chce odejsc z koncem tego roku. W sumie sytuacje mam
    komfortowa. Moje zatrudnienie bylo przedluzane co 3 miesiace. Teraz
    doslownie na dniach ma mi kadrowa wreczyc nastepna umowe do podpisania.
    Wiem, ze jezeli nie podpisze nastepnej umowy, z dniem wygasniecia
    poprzedniej, przestaje pracowac.

    Ale jak to formalnie zrobic?
    Czy mam wystosowac jakies pismo do szefa, mowiace o tym, ze nie podpisze
    umowy (umotywowac to atmosfera pracy i wysokoscia zarobkow - ktore sa
    naprawde male...). Chcialabym rowniez dostac swiadectwo pracy - wiem z
    dyskusji ponizej, ze pracodawca powinien je niezwlocznie wystawic.

    Prosze, poradzcie, jak w takiej sytuacji sie zachowac?

    aNNI

  • 2. Data: 2003-12-17 08:18:40
    Temat: Re: zwolnic sie, ale jak ?
    Od: "Lesio5" <I...@w...pI>

    Użytkownik "aNNI" <@POCZTA.ONET.PL> napisał w wiadomości

    > Prosze, poradzcie, jak w takiej sytuacji sie zachowac?

    W ostatnim dniu pracy poprosic kadry o wystawienie swiadectwa pracy.

    --

    Leszek Grelak - Lesio5
    "Ino to ciarachy tworde, trza by stoć i walić w morde"

  • 3. Data: 2003-12-20 09:14:23
    Od: "DooMiniK" <bachus20[WYTNIJ]@poczta.wp.pl>

> [...]
    > profilu. Jednakze spotkalam sie z mobingiem (zastraszenie i obnizanie pensji
    [...]

    > Prosze, poradzcie, jak w takiej sytuacji sie zachowac?

    Jak masz dosyć - w ostatnich dniach zatrudnienia chcesz świadectwo pracy
    (oczywiście nie podpisujesz umowy).
    Czasy niewolnictwa się skończyły a wystawienie paru papierków (świadectwo
    pracy, potem PIT) to psi obowiązek pracodawcy.

    --
    Dominik Siedlak (bachus)
    bachus(@)irc(.)pl

  • 4. Data: 2003-12-20 20:05:33
    Od: "Jan" <m...@b...pl>

> [...]
    > dyskusji ponizej, ze pracodawca powinien je niezwlocznie wystawic.
    >
    > Prosze, poradzcie, jak w takiej sytuacji sie zachowac?

    Ostatniego dnia podziękować grzecznie szefowi za współpracę, odwrócić się na
    pięcie i...bye! Świadectwo pracy pracodawca musi ci sam wystawić, nie musisz
    o nic prosić, podobnie jak rozliczenie z urzędem skarbowym.
    Pzdr!