PracaGrupypl.praca.dyskusje › Pracownik firmy niemieckiej

  • 1. Data: 2003-12-17 00:08:34
    Temat: Pracownik firmy niemieckiej
    Od: "Welt" <w...@t...com>

    Witam

    skonczylam studia w Niemczech i niemiecka firma (import-export)gdzie robilam
    wakacyjne praktyki chcac wejsc na polski rynek proponuje mi prace jako
    doradca handlowy z praca na terenie Polski.
    Czy w swietle polskiego prawa oprocz umowy zlecenia jest mozliwosc
    podpisania z firma umowy o prace z ta firma?
    jesli jest to mozliwe gdzie sie dowiedziec o skladki na ZUS, ubezpieczenia
    zeby ustalic moje miesieczne pobory?

    Moze ktos ma podobne doswiadczenia....

    Lea

  • 2. Data: 2003-12-17 06:49:41
    Temat: Re: Pracownik firmy niemieckiej
    Od: "andrzej" <b...@o...pl>

    Jak na razie możesz tylko załozyć DG i wystawiać im fakture VAT (22%) za swoje
    usługi.

    andrzej

  • 3. Data: 2003-12-17 07:10:01
    Od: mnie tu nie ma <m...@p...com.pl>

    andrzej wrote:
    > Jak na razie możesz tylko załozyć DG i wystawiać im fakture VAT (22%) za swoje
    usługi.
    dlaczego?
    IMO moze pracowac w niemieckiej firmie (wiza, pozwolenie na prace,
    podatki i ubezpiecznie w Niemczech) i zostac wyslana na delegacje do Polski.

    mnietuniema

  • 4. Data: 2003-12-17 09:22:45
    Od: "Welt" <b...@t...pl>

    "mnie tu nie ma" <m...@p...com.pl> schrieb im Newsbeitrag
    > dlaczego?
    > IMO moze pracowac w niemieckiej firmie (wiza, pozwolenie na prace,
    > podatki i ubezpiecznie w Niemczech) i zostac wyslana na delegacje do
    Polski.

    To raczej niemozliwe, przy takim bezrobociu ichny Urzad Pracy nie daje mi
    pozwolenia na prace mimo wielu zabiegow firmy i jej adwokata.
    Na razie nie mam pojecia jak wyglada sytuacja w PL (ZUS, ubezpieczenia) i
    nie mialam szczescia w necie. Moze dostane od Was jakies wskazowki,
    przynajmniej gdzie szukac?
    Pozdrowienia

    Lea