PracaGrupypl.praca.dyskusje › umowa o dzieło i umowa zlecenia - znikną od nowego roku ?

  • 1. Data: 2003-12-16 21:21:18
    Temat: umowa o dzieło i umowa zlecenia - znikną od nowego roku ?
    Od: "slawek" <w...@a...pl>

    Witam

    Czy nie orientuje się ktoś ile w tym prawdy ? Słyszałem, ze od nowego roku
    te formy zatrudnienia mają zniknąć.
    No i tak się zastanawiam bo ja tylko na podstawie tych umów pracuje (i
    pewnie nie ja jeden) a w tym co robię to przecież nie zatrudni mnie kilka
    firm na raz. No nie wiem to jakaś paranoia ale przecież w tym kraju wszystko
    możliwe.

    pzdr
    Sławek

  • 2. Data: 2003-12-16 21:27:07
    Od: Michał 'Amra' Macierzyński <m...@p...pl>

    slawek <w...@a...pl> wrote:
> [...]
    > pewnie nie ja jeden) a w tym co robię to przecież nie zatrudni mnie
    > kilka firm na raz. No nie wiem to jakaś paranoia ale przecież w tym

    Maja wprowadzic podatek VAT, ale dopiero jak przychody od tego typu
    swiadczen przekrocza w roku rpownowartosc bodaj 10 tys euro. Jesli nie
    przekrocza bedzie na tych samych zasadach. Jesli przekroczy bodaj o 1 euro -
    placisz :)

  • 3. Data: 2003-12-16 21:45:32
    Od: "slawek" <w...@a...pl>

    napisał w wiadomości news:brntbe$i1q$1@news.onet.pl...

> [...]
    > swiadczen przekrocza w roku rpownowartosc bodaj 10 tys euro. Jesli nie
    > przekrocza bedzie na tych samych zasadach. Jesli przekroczy bodaj o 1

    Czyli w sumie jaki to ma sens ? I jak przekroczę to co ? Mam rejstrować
    działalność nagle ? A podatek przecież z umowy o dzieło i tak płacę. Nie no
    ten kraj jest albo tak głupi albo tak za mądry dla mnie.

  • 4. Data: 2003-12-16 22:07:19
    Od: Michał 'Amra' Macierzyński <m...@p...pl>

    slawek <w...@a...pl> wrote:
> [...]
    > rejstrować działalność nagle ? A podatek przecież z umowy o dzieło i
    > tak płacę. Nie no ten kraj jest albo tak głupi albo tak za mądry dla

    Podatek to jedno, a VAT to drugie. Przeciez prowadzac DG musisz placic VAT i
    podatek.
    No i ten pomysl raczej nie wzial sie z chore wyobrazni ministra inansow -
    zerznal z innych krajow ;)

    --
    Michal 'Amra' Macierzynski
    www.prnews.pl - swiat e-bankowosci

  • 5. Data: 2003-12-16 23:07:19
    Od: "slawek" <w...@a...pl>

    napisał w wiadomości news:brnvnj$llv$1@news.onet.pl...

> [...]
    > podatek.
    > No i ten pomysl raczej nie wzial sie z chore wyobrazni ministra inansow -

    Faktycznie. Czasem się błogo zapomnę, że faktycznie to płacę podatek od
    podatku i od tego jeszcze podatek :)
    Tak czy inaczej dzięki za odpowiedż. Teraz oby nie przekroczyć 10 000 euro
    :)

    pozdrawiam
    Sławek

  • 6. Data: 2003-12-17 10:44:17
    Od: Robert Drozd <r...@y...iq.wytnijto.pl>

    Stało się to Tue, 16 Dec 2003 23:07:19 +0100, gdy Michał 'Amra'
    Macierzyński <m...@p...pl> napisał:

> [...]
    >podatek.
    >No i ten pomysl raczej nie wzial sie z chore wyobrazni ministra inansow -

    Mozesz podac jakies zrodla tych rewelacji? (www, ustawa)

    Bo o ile o 19% media trąbią głośno, to o tej brzytwie VATowej słyszę
    pierwszy raz...

    r.

  • 7. Data: 2003-12-17 13:13:17
    Od: Michał 'Amra' Macierzyński <m...@p...pl>

    Robert Drozd <r...@y...iq.wytnijto.pl> wrote:
    > Bo o ile o 19% media trąbią głośno, to o tej brzytwie VATowej słyszę
    > pierwszy raz...

    TVN24 jakos niedawno