PracaGrupypl.praca.dyskusje › znow odmownie .. ale z klasa

  • 11. Data: 2004-03-30 20:06:41
    Temat: Re: znow odmownie .. ale z klasa
    Od: "Xyloo" <x...@o...pl>

    > żeby nie być gołosłownym. Prowadzę małe pracownię
    > projektowo- wzorniczą i zdarzało mi się poszukiwać pracowników.
    > Czasem było przykro patrzeć jakie Ci ludzie przedstawiają portfolio
    > dumnie nazywając siebie grafikami, webmasterami, dizajnerami.
    > Ale mój obowiązek to dbanie o dobro firmy, a nie zaspokajanie
    > ambicji kogoś, kto nie potrafi obiektywnie spojrzeć na swoje
    > umiejętności. Jednakowoż zawsze w formie kulturalnej odpowiadam:
    > Nie, dziękuję, nie spełnia Pani/Pan warunków zawartych w ofercie.

    Trudno sie nie zgodzic. Mysle ze napewno dobrze jest udzielic lekcji pokory
    i wskazac miejsce w szeregu, ale mysle ze rowniez mozna zrobic to
    kulturalnie, a niekoniecznie jakim sztampowym "za wysokie kwalifikacje". W
    obecjen sytuacji na rynku pracy oczywiste jest ze ludzie obnizaja
    oczekiwania by dostac prace.
    Zreszta mysle ze podobnie jak z ww grafikami jest rowniez z informatykami,
    pisazami i obawiam sie ze artystami. Producenci w pogoni za wynikiem
    ekonomicznym coraz taniej i udostepniaja narzedzia i nie mozna miec im tego
    za zle. Coraz wiecej ludzi stara sie poznac te narzedzia, pozniej staraja
    sie zrobic jakis projekt dla kogos nie wymagajacego, lub niewiedzacego co
    wymagac i juz mamy "fachowca". Informatykiem zwie sie teraz kazdy po liceum
    o profilu informatycznym. Ksiazke napisac to obecnie wrecz obowiazek lub
    zajecie zamist, nawet jesli nie ma sie nic do powiedzenia. Ze sztuka chyba
    zaczynac byc podobnie.
    To tak jakby kazdy kto umie trzymac mlotek i wbic gwozdz, lub zbic skrzynke
    zaczol sie reklamowac jako kowal. Oczywiscie zdazaja sie samouki geniusze,
    ale nieczarujmy sie - nie w takich ilosciach :-). Wartoscia jest jakosc,
    jednak w obecnym czasie poziom skomplikowania wszystkiego jest juz tak
    wysoki ze by ocenic jakosc, lub jej wymagac, trzeba by bylo poznac owa
    dziedzine przynajmniej teoretycznie i aktualne tredy. Jest tego za duzo by
    znac sie na wszystkich dziedzinach ktore nas dotycza. Nie racjonalnie jest
    rowniez wybierac najdrozsze oferty bo wcale nie sa najlepsze. [znam
    przypadek jednoosobowej firmy ktora za wykonanie engine'u do www i jej
    administracji na php zazyczyla sobie 60 kzl]

    ... ale to chyba temat na inny watek

    xyloo

  • 12. Data: 2004-03-31 11:30:17
    Od: GideoN <gideon@[NO_SPAM]npnet.org>

    Użytkownik marek napisał:

    > w takim razie zacytuje cale moje zdanie:
    > "Gdyby Cie zignorowali zupelnie, lub odpisali niegrzecznie,"

    co do odpisania niegrzecznego to sie powiedzmy ze zgodze, ale
    zignorowanie twojego CV czy listu motywacyjnego nie jest jesze powodem
    do obrzucania kogos nawozem do konca zycia :-)

    --
    GideoN

    Usun [NO_SPAM] z adresu aby napisac do mnie

  • 13. Data: 2004-04-02 09:54:04
    Od: "noHuman" <n...@o...pl>

    żadkie ale się zdaża, wiem z doświadczenia że częściej dudzym poważnym
    firmom i chyba chodzi o coś takiego jak wizerónek firmy no bo że niebedziesz
    ich pracownikiem nie znaczy że nigdy nie bedziesz klijetem, a tak jak
    znajdziesz sobie prace w jakieś podobnej firmie to nie będziesz miał urazy i
    chetniej będziesz współpracował

    noHuman

    S: sorki za ortografie i takie tam błędy