PracaGrupypl.praca.dyskusje › praktyki a doświadczenie zawodowe, NIP, itp

  • 1. Data: 2004-03-29 17:23:32
    Temat: praktyki a doświadczenie zawodowe, NIP, itp
    Od: Krzysztof S. <o...@h...com>

    Witajcie.

    Mam trochę pytań. Aktualnie studiuje na V roku.
    Staram się o pracę.
    Od czasów liceum robie rozne projekty, praktykuje w roznych firmach.
    Te praktyki trawają po kilka lat, w zasadzie cały czas coś robię
    związanego z zawodem.
    Nie mam przydzielonego numeru NIP, gdyż nigdy nie miałem umowy o pracę
    i nie pobierałem nigdy pensji. Jedynie praktykuje dla zdobycia
    doświadczenia i ewentualnych referencji.

    Tak więc mam doświadczenie nieoficjalnie (bez żadnych umów) i
    referencje od ludzi z różnych firm.

    I teraz pytania...
    jak te praktyki wyglądają w praktyce ;-)

    Praktyki na studiach, brak zaświadczeń, praktyki poza - referencje.
    Jaką wartość mają takie referencje, mniejszą niż jakbym pracował
    normalnie?

    Mogę sobie bez problemu te praktyki wpisać w CV w doświadczenie
    zawodowe? Mam tylko referencje, choć nie dla wszystkich,ale brak umowy
    o prace, i brak NIP.

    Mogę się tym bez problemu chwalić, że pracowałem tu i tam?

    A co jeśli mam wypełniać kwestionariusz osobowy i tam wpisać NIP, a go
    nie mam, a za nim się miesiąc czeka?
    Jak wytłumaczyć to pracodawcy?

    Jaką wartość mają certyfikaty zdobywane online, np BrainBench?
    Amerykaństka firma, a jednak czy pracodawcy nie będę się do tego
    odnosić dość sceptycznie? Mam kilka, również w formie papierowej.

    Może komuś się te pytania mogą wydać głupie i podstawowe, ale byłbym
    wdzęczny za wszelką pomoc.

    Krzysztof.

  • 2. Data: 2004-03-29 18:49:49
    Temat: Re: praktyki a doświadczenie zawodowe, NIP, itp
    Od: Sławomir Szyszło <s...@p...onet.pl>

    Dnia Mon, 29 Mar 2004 19:23:32 +0200, Krzysztof S. <o...@h...com>
    wklepał(-a):

    >Witajcie.
    >
    >Mam trochę pytań. Aktualnie studiuje na V roku.

    [...]

    >Nie mam przydzielonego numeru NIP, gdyż nigdy nie miałem umowy o pracę
    >i nie pobierałem nigdy pensji. Jedynie praktykuje dla zdobycia
    >doświadczenia i ewentualnych referencji.

    Na V roku i jeszcze nie masz NIP? Obudził się... Wypisz wniosek i do US jak
    najszybciej.

> [...]
    >
    >Mogę sobie bez problemu te praktyki wpisać w CV w doświadczenie
    >zawodowe? Mam tylko referencje, choć nie dla wszystkich,ale brak umowy

    Wpisać możesz, zawsze to jakieś doświadczenie - jeśli poparte referencjami, to
    wygląda to lepiej niż "brak doświadczenia".

    >A co jeśli mam wypełniać kwestionariusz osobowy i tam wpisać NIP, a go
    >nie mam, a za nim się miesiąc czeka?
    >Jak wytłumaczyć to pracodawcy?

    Na tym etapie NIP nie jest chyba nikomu potrzebny, można to uzupełnić później.

  • 3. Data: 2004-03-29 19:51:11
    Temat: Re: praktyki a doœwiadczenie zawodowe, NIP, itp
    Od: "keramb" <k...@g...pl>

    > Praktyki na studiach, brak zaświadczeń, praktyki poza - referencje.
    > Jaką wartość mają takie referencje, mniejszą niż jakbym pracował
    > normalnie?
    To zależy od osoby oceniającej takie referencje, ale w mojej ocenie wartość
    jest taka sama (a nawet można tutaj zaliczyć na plus pracę dla doświadczenia
    a nie dla pieniędzy)

    > Mogę sobie bez problemu te praktyki wpisać w CV w doświadczenie
    > zawodowe? Mam tylko referencje, choć nie dla wszystkich,ale brak umowy
    > o prace, i brak NIP.
    NIP nikogo nie obchodzi na etapie rozmów o przyjęciu do pracy - o to pytają w
    dziale kadr po zakończeniu rekrutacji ;-) Brak umowy o pracę w przypadku
    praktyk w mojej ocenie nie jest niczym dziwnym - myślę, że masz jednak jakiś
    inny papier potwierdzający, że rzeczywiście tam byłeś (choćby referencje, o
    których wspominasz) - to powinno wystarczyć.

    > Mogę się tym bez problemu chwalić, że pracowałem tu i tam?
    Jeśli i tu i tam pracowałeś to o tym informuj. Ja bym jednak nie nazywał tego
    chwaleniem się (a już na pewno nie "chwaleniem się" w
    znaczeniu "przechwalaniem się") i nie traktował tego jako "chwalenia się".
    Przedstawiasz swoje atuty i doświadczenie - kropka.

    > A co jeśli mam wypełniać kwestionariusz osobowy i tam wpisać NIP, a go
    > nie mam, a za nim się miesiąc czeka?
    > Jak wytłumaczyć to pracodawcy?
    Nie tłumacz tego pracodawcy tylko najwpierw załatw sobie NIP a potem myśl o
    przyszłej pracy. Jeśli jednak to pilna sprawa to zostaw wolne miejsce w
    formularzu a komuś, kto o to spyta odpowiedz szczerze, że właśnie czekasz na
    przyznanie numeru. NIP będzie potrzebny dopiero przy wypłacie, czyli mniej
    więcej za miesiąc a wtedy już powinieneś go mieć.

    > Jaką wartość mają certyfikaty zdobywane online, np BrainBench?
    > Amerykaństka firma, a jednak czy pracodawcy nie będę się do tego
    > odnosić dość sceptycznie? Mam kilka, również w formie papierowej.
    Może będą - może nie. Również zależy od tego na kogo trafisz. Jeśli
    certyfikat taki dokumentuje posiadanie umiejętności ważnej w danej pracy to
    informuj, że go posiadasz - jeśli nie to informacja o nim nie jest potrzebna
    pracodawcy, ale może się znaleźć w CV.

    Pozdrawiam,
    keramb