PracaGrupypl.praca.dyskusje › zlecenie/caly kraj - z czym to sie je ?

  • 1. Data: 2004-08-30 10:01:32
    Temat: zlecenie/caly kraj - z czym to sie je ?
    Od: "miro" <m...@g...pl>

    Witam. Udalo mi sie (chyba) znalezc taka nawet fajna fuche, mniejsza z tym
    na czym ona polega. z grubsza chodzi o to, ze koles ma mi zaplacic za
    zrobienie czegos na kompie, po czym mam mu te dane w przeslac. problem tylko
    w tym, ze nigdy jeszcze nie podejmowalem sie takiej roboty i nie wiem jak to
    ma wygladac od strony prawnej. czy podpisuje sie jakas umowe (i w jaki
    sposob, mieszkamy w dwoch roznych czesciach kraju) ? chodzi o to, zebym nie
    wyszlo tak, ze ja to zrobie a gosc mnie oleje i kasy nie zobacze. pozdrawiam
    i z gory dziekuje za pomoc.

    M.

  • 2. Data: 2004-08-30 11:46:35
    Temat: Re: zlecenie/caly kraj - z czym to sie je ?
    Od: "Asia Witek" <a...@u...bcx.pl>

    Użytkownik "miro" <m...@g...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    nie
    > wyszlo tak, ze ja to zrobie a gosc mnie oleje i kasy nie zobacze.

    podpisuje sie umowe (o dzielo lub zlecenie)- zleceniodawca przesyla do
    Ciebie dwa podpisane przez siebie egzemplarze umowy, podpisujesz je i Ty,
    jeden sobie zostawiasz, drugi mu odsylasz.
    Co do przesylania materialow netem- mozliwosci sa dwie. Jak masz umowe i
    goscia znasz (ewentualnie zajmujesz sie np. tworzeniem stron internetowych-
    wtedy w robiona strone zaszywasz latke umozliwiajaca zdalne wylaczenie tego
    serwisu w przypadku przekretow z kasa) to przesylasz swoja czesc roboty i w
    czasie okreslonym w umowie (zwykle 14 dni) dostajesz pieniadze. Druga
    mozliwosc: przesylasz czesc swojej pracy, a calosc dopiero po wplynieciu
    umowionej naleznosci na twoje konto. Ogolnie wszystko zalezy od tego jak sie
    umowicie.

    pozdrowienia, powodzenia
    Asiek

  • 3. Data: 2004-08-30 11:48:53
    Od: "Andrzej" <i...@g...pl>

    Witam,
    jest to przyklad telepracy, coraz bardziej popularnej w Polsce formy
    zatrudnienia.
    Przepisy kodeksowe nie zawieraja odrebnych regulacji normujacych ten
    nowoczesny sposob swiadczenia pracy.
    Mimo to telepraca moze byc swiadczona na podstawie stosunku pracy z
    zastosowaniem przepisow dotyczacych "zwyklych umow o prace".
    Zalecam, podpisac umowe o dzielo, lub zlecenie.
    Strona zlecajaca prace powinna przeslac umowe o dzielo, badz zlecenie na
    adres wykonujacego prace.
    Po wymianie dokumentow i podpisaniu (wszystko moze odbywac sie
    korespondencyjnie)
    mozna rozpoczac prace bez obawy, ze strona zlecajaca nie wywiaze sie ze
    swojej umowy.
    Mozna rowniez po pewnym etapie pracy umowic sie (zawrzec punkt w umowie) na
    czesciowa wplate za wykonanie pracy.
    Pozdrawiam
    Andrzej

    Telepraca.net - serwis internetowy ludzi telepracujacych.
    http://www.telepraca.net/ - Pracuj swobodnie
    i...@t...net