PracaGrupypl.praca.dyskusje › zarzadzanie projektami IT

  • 1. Data: 2006-05-15 17:32:13
    Temat: zarzadzanie projektami IT
    Od: "kris" <k...@r...pl>

    Witam,

    Obecnie pracuje w miedzynarodowej firmie jako administrator. Do tej pory
    planowalem i zarzadzalem tylko moim czasem pracy i obowiazkami jednak
    ostatnio zaczyna sie to zmieniac. W niektorych projektach musze takze pelnic
    role lidera/managera w obszarach technicznych. W zwiazku z tym chcialbym
    zaczac uzupelniac swoja wiedze z tego zakresu. Zalezy mi na zdobyciu wiedzy
    pomocnej w mojej pracy jak i uzyskaniu potwierdzenia mojej wiedzy
    (certyfikaty?) tak aby w przyszlosciu moc pracowac jako project manager.
    Firmy szkoleniowe oferuja kursy typu zarzadzanie projektami itp ale nie mam
    pojecia czy te kursy naprawde cos daja.
    Bede wdzieczny za Wasze sugestie ewentualnie pomoc w ogolnym zaplanowaniu
    sciezki. Byc moze zamiast szkolen lepiej wybrac sie na jakies studia
    podyplomowe?
    Z gory dziekuje za pomoc i pozdrawiam
    Kris

  • 2. Data: 2006-05-16 08:47:01
    Temat: Re: zarzadzanie projektami IT
    Od: "Sławek Mróz" <slmroz@_krzak_wp.pl>

> [...]
    > Bede wdzieczny za Wasze sugestie ewentualnie pomoc w ogolnym zaplanowaniu
    > sciezki. Byc moze zamiast szkolen lepiej wybrac sie na jakies studia

    A masz Ty uczulenie na dzwiek slowa Microsoft? Bo jezeli nie...:
    Co prawda pelnej sciezki z zakresu zarzadzania projektami AFAIK nie maja, ale jest
    jeden kurs/egzamin wart rozwazenia.

    70-300 Analyzing Requirements and Defining Microsoft .NET Solution Architectures

    To wstep do metodologii MSF, promowanej przez MaloMietkiego, czesc sciezki Developera

    .Netowego, sam z siebie daje certyfikat Microsoft Certified Professional. Daleki
    jestem od twierdzenia, ze to jedynie sluszny wybor etc, ale MS zadbal, by temat byl
    dosc dobrze obudowany literatura, w razie potrzeby jest szkolenie, wiec jako jeden z
    wariantow do wyboru chyba nie zaszkodzi...

    Sam chetnie poczytam, jezeli pojawia sie tu inne propozycje:-)

    Pozdr
    Slawek

  • 3. Data: 2006-05-16 11:10:44
    Od: "Bartek Sobczak" <f...@w...pl>

    Ja na slowo kurs microsoftu dostaje mdłosci Slawku:)

    www.harvard.pl - tam poszukaj:)

    pzdr:)

  • 4. Data: 2006-05-16 13:42:10
    Od: "Sławek Mróz" <slmroz@_krzak_wp.pl>

    > Ja na slowo kurs microsoftu dostaje mdłosci Slawku:)

    Ale linucha AFAIR nie uzywasz ;-P

    Pozdr
    Slawek

  • 5. Data: 2006-05-16 16:55:32
    Od: "kris" <k...@r...pl>

    Użytkownik "Sławek Mróz" <slmroz@_krzak_wp.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    jako jeden z
    > wariantow do wyboru chyba nie zaszkodzi...
    >
    > Sam chetnie poczytam, jezeli pojawia sie tu inne propozycje:-)

    Zapomnialem dodac ze administruje infrastruktura Windowsowa :)
    Technologia .NET raczej mnie nie interesuje a poza tym robie sciezke MCSE.
    Szukam czegos odnoscie samego zarzadzania projektami.

    Dzieki za info i pozdrawiam

    Kris

  • 6. Data: 2006-05-16 19:44:28
    Od: jerry <...@x...pl>

    > Szukam czegos odnoscie samego zarzadzania projektami.

    Witam,
    Trochę ciekawych informacji na początek znajdziesz też tutaj:
    http://www.4pm.pl/
    http://www.spmp.org.pl
    www.pmi.org

    Nie wiem z jakiego miasta jesteś. Ja mogę polecić studia podyplomowe w
    Wyższej Szkole Bankowej we Wrocławiu (pewnie w innych miastach też są
    filie):
    http://www.wsb.pl/wwwWroclaw/255416.xml

    Nowoczesne podejście do tematu. Doskonały program. Współpraca z SPMP
    oraz IPMA.
    Po ukończeniu studium trzymałbym się kierunku wyznaczanego przez
    stowarzyszenie Project Management Polska i rozpoczął ścieżkę
    certyfikacji IPMA: http://www.spmp.org.pl/?id=10&st=10
    Prócz certyfikatu IPMA najbardziej rozpoznawalnym jest PMI: www.pmi.org
    caly czas stosunkowo niewiele ludzi to ma w Polsce.
    Cóż temat bardzo ciekawy. Życzę powodzenia. Przygotuj się na zupełnie
    nowy rozdział w Twojwj karierze zawodowej.
    Jarek

  • 7. Data: 2006-05-17 11:39:03
    Od: "Bartek Sobczak" <f...@w...pl>

    > Ale linucha AFAIR nie uzywasz ;-P
    >
    > Pozdr
    > Slawek

    Do systemu microsoftu wiekszysch zastrzezen nie mam,ale ich szkolenia mnie
    obchodza tyle co wystepy GRonnego Turiafa w D-Leauge:p
    A linuxa mam nadzieje nie bede widzial nigdy na oczy tak samo jak kibice nie
    zobacza juz Browna na ławce Knicks:P

    pzdr

  • 8. Data: 2006-05-17 13:39:23
    Od: "Sławek Mróz" <slmroz@_krzak_wp.pl>

    > A linuxa mam nadzieje nie bede widzial nigdy na oczy tak samo jak kibice nie
    zobacza
    > juz Browna na ławce Knicks:P

    Dobra, wracajmy z tymi wynurzeniami na wlasciwa grupe :-P

    Pozdr
    Slawek

    PS. A co do szkolen MS - za jakis tydzien-dwa dam Ci znac, co mnie one obchodza...

  • 9. Data: 2006-05-17 17:22:45
    Od: "kris" <k...@r...pl>

    Użytkownik "jerry" <...@x...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > Cóż temat bardzo ciekawy. Życzę powodzenia. Przygotuj się na zupełnie
    > nowy rozdział w Twojwj karierze zawodowej.

    dzieki szczegolnie za linki bo jakos zapomnialem pogooglac:)
    zastanawiam sie jeszcze czy studia MBA moga byc dobrym rozwiazaniem?

    pozdrawiam
    Kris

  • 10. Data: 2006-05-17 18:26:40
    Od: jerry <...@x...pl>

    > zastanawiam sie jeszcze czy studia MBA moga byc dobrym rozwiazaniem?

    Daleki jestem od odradzania studiów MBA. Uważam jednak, że na wszystko
    przychodzi czas. W opini wielu znawców tematu MBA to kursy dla
    doświadczonych menedżerów i liderów zespołu. To dla nich kolejny etap na
    wyższe szczeble zarządzania. Nie są to studia dla ludzi pracujących
    dotychczas w oderwaniu od świata ekonomi, finansów, marketingu, biznesu,
    prawa. Z pewnością studia MBA nie powinny być pierwszym krokiem na
    drodze do zdobycia kwalifikacji menedżerskich. Z prostego powodu: są
    zaawansowanym i intensywnym (oraz kosztownym) kursem zarządzania,
    ekonomi i biznesu. Ludzie nie mający żadnego doświadczenia w temacie
    będą płacili za trudne słowa i niezrozumiałe gry intelektualne, a chyba
    nie na tym rzecz polega. Takie studia to kopalnia nowoczesnej wiedzy ale
    tylko dla tych, którzy rozumieją jej podstawy. Zrozumienie tej wiedzy
    natomiast umożliwi jej stosowanie w praktyce i zarabianie na tym.
    Reasumując, studia MBA tak. Na początek - nie.
    Pozdrawiam,

    P.S.
    Warto także zwrócić uwagę na modne ostatnio słowo "MBA". Kiedyś
    modniejsze było tylko NBA ale to dawne dzieje. Wiele uczelni szumnie
    nazywa swoje kursy podyplomowe kursami MBA. W rzeczywistości to "zwykłe"
    menedżerskie studia z programem MBA i ...ceną MBA, ukończenie których
    nie daje tytułu MBA.
    Przykład dwóch wrocławskich państwowych uczelni:
    - Politechnika Wrocławska: kurs przygotowany o program MBA:
    http://www.ioz.pwr.wroc.pl/podyplomowe/polamsb/studi
    a.htm

    -Akademia Ekonimiczna: "prawdziwe" studia MBA:
    http://www.mba.ae.wroc.pl/