PracaGrupypl.praca.dyskusje › założenie działalności gospodarczej.

  • 11. Data: 2007-11-09 18:50:02
    Temat: Re: założenie działalności gospodarczej.
    Od: "Bartek" <bolivar @ CosTamJeszcze autograf.pl>

    > Witam
    >
    > Chciałbym założyć ze znajomym warsztat samochodowy. Ale niestety narazie
    > nie wiem dokładnie od czego zacząć. Jak narazie jedynie posiadam teren
    > gdzie moge go założyć.
    > Prosze pomóżcie gdzie mam sie z tym kierować (do jakich użędów i wogóle).
    > Wiem że istnieje coś takiego jak pomoc z użędu pracy. Czy to prawda?
    >
    > z góry dzieki
    >
    > Slomek

    W teorii istnieje. Zresztą w UP znajdziesz informacje na ten temat. Inna
    sprawa to czy obliczyliście jakie wstępnie koszty poniesiecie? Postawienie
    budynku to nie wszystko. Czym chcecie się zajmować? Zawieszenia? Silniki?
    Elektronika?

    Jeżeli np. zawieszenia (razem z wykonywaniem geometrii) to licz, że na
    początku na narzędzia wydasz od 10k do 30k, jeżeli poszukasz używanych
    przyrządów do zbieżności to może znajdziesz je za jakieś 3-6k (jakiś GTO
    Laser). Pamiętaj, że kluczami z Castoramy czy Obi długo nie popracujesz (i
    na dodatek ręce poobijasz). Komplet kluczy dobrej jakości (6-32,
    płaski-oczko) to tak 600-800 zł. Wiadomo, że do tego przyda się klucz
    pneumatyczny i nie daj się nabrać, że kupisz taki za 200-300 zł - doby
    sprzęt kosztuje od 500 do 800 zł (Chicago lub Beta). Jak masz pneumata to
    potrzebny kompresor (od 1.5k do 4k).

    Jeżeli silnik i/lub "lekka" elektronika to potrzebne będzie ci
    oprogramowanie. Grupa VW to VAG-COM (do 2k zł), jakiś polski odpowiednik
    zachodniego softu to np. CDIF/2 to jakieś 5-6k (robi dobrze Ople, sporo
    Fiatów, aut francuskich). Jednak jeśli potrzebne ci coś dobrego to ceny od
    10k (np. KTS) do 30-60k.

    Zawsze przyda ci się literatura: Auto-Data to jakieś 100-150 zł za książkę.

    Porozmawiaj z okolicznymi hurtowniami części jakie rabaty mogą wam udzielić
    na wstępie... i naprawdę przemyśl to jeszcze raz. Może się okazać, że po
    pierwszym ciężkim kliencie będziesz miał dość.

    Pozdrawiam i życzę powodzenia
    B.Z.

  • 12. Data: 2007-11-09 20:03:32
    Od: "Mich@l" <k...@t...cy>

    W dniu 2007-11-09 17:03, gardziej pisze:

    > Jotte, zwruć ówagem na ortografie bo ci coź ostatnio nawala i robisz
    > holernie dórzo błenduw!
    ^^^^^^^
    Błenduf!

    Michał "Willy" Olszewski
    GG: 2903798 / ICQ: 199507526
    http://www.olszewski.net.pl

  • 13. Data: 2007-11-09 23:09:24
    Od: slomek <s...@g...com>

    Bartek napisał:

> [...]

    > na wstępie... i naprawdę przemyśl to jeszcze raz. Może się okazać, że po
    > pierwszym ciężkim kliencie będziesz miał dość.

    doskonale licze się z tymi kosztami. i wiem mniej wiecej c za tym idzie.
    Nie mam zamiaru bawić się abawkami lecz chce profesjonalny sprzęt zakupić.
    Mam na to przedwzięcie odpowiednie lokum więc z tym nie było by problemów.

    Chciałbym się zkontaktować z kimś kto prowadzi coś takiego.
    Bardzo prosze o pomoc.
    Prosze piszcie na e-mail: s...@g...com

    --
    Wysłano z serwisu http://www.biuro-pracy.com

  • 14. Data: 2007-11-10 09:37:36
    Od: "Bartek" <bolivar @ CosTamJeszcze autograf.pl>

> [...]
    > Mam na to przedwzięcie odpowiednie lokum więc z tym nie było by problemów.
    >
    > Chciałbym się zkontaktować z kimś kto prowadzi coś takiego.

    Jakie miasto/okolice dużego miasta? Czym masz zamiar się zajmować? Wtedy
    będzie łatwiej pomóc...

    > Bardzo prosze o pomoc.
    > Prosze piszcie na e-mail: s...@g...com

    Czy nie uważasz, że lepiej jest tutaj porozmawiać? Dzięki temu inni w
    przyszłości też skorzystają i zawsze przyda się spojrzenie kogoś kto nie
    siedzi w temacie i jest po prostu klientem.

    B.Z.

  • 15. Data: 2007-11-26 20:01:44
    Od: slomek <s...@g...com>

    masz zupelna racje. przepraszam ze dopiero pokazuje sie na forum ale
    niestety w czesniej nie dalem rady.
    To co bys mi poradzil na czatek. mniej wiecej mam rozpoznanie czy bedzie
    sie oplacalo I z zakupem czesci samochodowych.
    w ty momecie najbardziej mnie interesuje od ktorej strony to ugrysc''
    prace papierkowe'' zeby zaczac sie kirowac ku otwarci a zarazem dostaniu
    dotacji Na sprzet.
    co bys mi na poczatek poradzil?

    --
    Wysłano z serwisu http://www.biuro-pracy.com