PracaGrupypl.praca.dyskusje › z serii "ile mozna zarobic"..

  • 1. Data: 2003-06-25 08:40:10
    Temat: z serii "ile mozna zarobic"..
    Od: "Anutka" <a...@g...pl>

    Witam,

    dostalam propozycje pracy w radiu, w dziale marketingu i reklamy. Mam
    dzwonic, umawiac sie i proponowac firmom emisje ich reklamy na antenie.
    Czy warto sprobowac? ja sie waham, poniewaz kojarzy mi sie to z czysta
    akwizycja.
    Prosze o opinie i rade, czy da sie pozyskac klientow?czy raczej trudno?

    Pozdrawiam

  • 2. Data: 2003-06-25 10:29:45
    Temat: Re: z serii "ile mozna zarobic"..
    Od: "Pawel A." <a...@w...pl>

> [...]
    > akwizycja.
    > Prosze o opinie i rade, czy da sie pozyskac klientow?czy raczej trudno?

    Moja siostra od 3 lat zajmuje sie czymś takim o, tyla że dla wydawnictwa,
    ale wspólpracowała też z lokalna rozgłośnia (wspolne przedsięwzięcia z
    gazetą)
    Z jej informacji wynika, że w zasadzie jest to poniekąd rodzaj akwizycj, ale
    nieporównywalnie przyjemniejszy niz np. ubezpieczenia.
    generalną zasadą jest zatrudnianie za niewielką stałą pensję (~1000 zł)
    plus procent od wartości "sciągniętych" pieniędzy - ale dokładny system
    jego naliczania jest dla mnie zbyt skomplikowany. Niektóre rozgłośnie
    publiczne mają, podobno, zwyczaj zatrudninia marketingowców "na ryczałt",
    który wynosi między 3 a 5 K.
    Łatwość przyciągana sponsorów zależy głownie od słuchalności radia - tabele
    z wynikami słuchalności i badan focusowych to głowne narzędzie radiowych
    marketingowców. Bardzo ważna jest też kreatywność i refleks - potencjalny
    sponsor często może zapytać jak jego produkt połączyć z tematyka danego
    pasma, audycji czy t.p.
    Generalnie siostra, która wcześniej była agentem ubezpieczeniowym, bardzo
    sobie chwali pracę marketingowca.
    Pozdrawiam
    Paweł