PracaGrupypl.praca.dyskusje › Urzad pracy

  • 1. Data: 2003-06-25 09:07:42
    Temat: Urzad pracy
    Od: Alex <a...@a...pl>

    Witam!

    Mam takie pytanie do szanownych grupowiczów:
    Załatwiam w tej chwili rodzinną książeczkę ubezpieczeniową dla żony,
    która obecnie nie pracuje - jest zarejestrowana w urzędzie pracy jako
    bezrobotna (kiedyś pracowała krótko, cały czas studiuje zaocznie), ale
    juz nie dostaje zasiłku.
    Moje pytanie jest takie: co daje mojej żonie, comiesięczne zgłaszanie
    się do urzędu pracy żeby się podpisać? Czy mając wyrobioną rodzinna
    książeczkę ubezpieczeniową będzie musiała się 'zgłaszać' do UP?
    Przecież książeczka ubezpieczeniowa będzie uprawniała do korzystania ze
    świadczeń lekarskich (tak mi się wydaje).
    Acha, nie wiem czy to ma jakieś znaczenie, ale mieszkamy na śląsku,
    gdzie ja jestem zameldowany na stałe, a żona tymczasowo (na 2 lata).
    Żona stałe zameldowanie ma w lubuskim.

    Pozdrawiam
    Alek

  • 2. Data: 2003-06-25 12:10:00
    Temat: Re: Urzad pracy
    Od: "Ender" <e...@N...onet.pl>

    Witam !

> [...]
    > się do urzędu pracy żeby się podpisać? Czy mając wyrobioną rodzinna
    > książeczkę ubezpieczeniową będzie musiała się 'zgłaszać' do UP?

    Ubezpieczenie zdrowotne. Tak, bedzie musiala zglaszac sie tym bardziej.
    > Przecież książeczka ubezpieczeniowa będzie uprawniała do korzystania ze
    > świadczeń lekarskich (tak mi się wydaje).

    Ale musi byc podbita.
    Jezeli Ty pracujesz (lub jestes zarejestrowany jako bezrobotny)
    i jestes ubezpieczony mozesz wciagnac swoja zone
    na swoje ubezpieczenia (dzieci rowniez) przez wyrobienie sobie wlasnie
    rodzinnej ksiazeczki zdrowia. W takiej sytuacji zona nie bedzie musiala
    wogole byc zarejestrowana jako bezrobotna, bo i po co.

    > Acha, nie wiem czy to ma jakieś znaczenie, ale mieszkamy na śląsku,
    > gdzie ja jestem zameldowany na stałe, a żona tymczasowo (na 2 lata).
    > Żona stałe zameldowanie ma w lubuskim.

    Tego musisz sie dowiedziec. Nie wiem czy nie ma obowiazku
    rejestrowania sie w miejscu stalego zameldowania.

    Pozdrawiam

    Ender

  • 3. Data: 2003-06-25 12:20:27
    Od: "Ender" <e...@N...onet.pl>

    Użytkownik "Ender" <e...@N...onet.pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > rodzinnej ksiazeczki zdrowia. W takiej sytuacji zona nie bedzie musiala
    > wogole byc zarejestrowana jako bezrobotna, bo i po co.

    Acha, zapomnialem dodac, ze nie dziala to w druga strone, czyli zona
    z niewiadomych przyczyn nie moze "wciagnac na ubezpieczenie"
    meza. Poczytajcie sobie co jest napisane na ostatniej stronie
    ksiazeczki zdrowia.

    Ender

  • 4. Data: 2003-06-25 12:41:07
    Od: Alex <a...@a...pl>

    Użytkownik Ender napisał:

    > Ubezpieczenie zdrowotne. Tak, bedzie musiala zglaszac sie tym bardziej.

    > Ale musi byc podbita.

    a moze wystarczy ze mój pracodawca ją podbije?

    Dzięki za odpowiedz

    Alek

  • 5. Data: 2003-06-25 12:51:44
    Od: "Ender" <e...@N...onet.pl>

    Użytkownik "Alex" <a...@a...pl> napisał w wiadomości

    > a moze wystarczy ze mój pracodawca ją podbije?
    >
    > Dzięki za odpowiedz

    Oj, chyba sie troche pogubilem.
    Jezeli wlascicielem ksiazeczki rodzinnej jest Twoja
    zona, to MUSI sie zglaszac do PUP na wizyty
    i zeby ja podbic. Jezeli Ty i do tego jesli pracujesz
    podbija Ci ja pracodowca. W tym drugim
    przypadku Twoja zona nawet nie musi byc
    zarejestrowana jako bezrobotna i nie bedzie
    musiala tam bez sensu latac.

    Pozdrawiam

    Ender

  • 6. Data: 2003-06-25 13:09:07
    Od: Alex <a...@a...pl>

    Użytkownik Ender napisał:

> [...]
    > podbija Ci ja pracodowca. W tym drugim
    > przypadku Twoja zona nawet nie musi byc
    > zarejestrowana jako bezrobotna i nie bedzie

    no tak trochę nieprecyzyjnie napisałem - to ja będę właścicielem a żona
    będzie tam tylko wpisana :-)

    jeszcze raz dzięki, sprawa wyjasniona :-)

    Pozdrawiam
    Alek