PracaGrupypl.praca.dyskusje › jak obnizenie podatku przeklada sie na zwiekszenie ilosc miejsc pracy

  • 1. Data: 2003-06-25 06:12:13
    Temat: jak obnizenie podatku przeklada sie na zwiekszenie ilosc miejsc pracy
    Od: n...@p...ninka.net (Nina M. Miller)

    jako, ze niedawno byla dyskusja na ten temat.. to warto przeczytac
    tenze artykul, przystepnie wyjasnione:

    http://rzeczpospolita.pl/gazeta/wydanie_030625/publi
    cystyka/publicystyka_a_4.html

    --
    Nina Mazur Miller
    n...@p...ninka.net

  • 2. Data: 2003-06-25 07:37:03
    Od: Flyer <f...@p...gazeta.pl>

    Nina M. Miller napisał:

    > jako, ze niedawno byla dyskusja na ten temat.. to warto przeczytac
    > tenze artykul, przystepnie wyjasnione:
    >
    > http://rzeczpospolita.pl/gazeta/wydanie_030625/publi
    cystyka/publicystyka_a_4.html

    Powinni jeszcze napisać, jak obniżenie podatku przekłada się na wzrost
    dywidendy i zarobków menelmentu [;)]. Nie jestes na bierząco - CIT cały
    czas spada z poziomu bodajrze 40% i bardzo ładnie koreluje się dodatnio
    ze wzrostem bezrobocia - ciekawe zjawisko. ;) I ciekawe ile miejsc pracy
    przybędzie w USA, jak Bush Junior wprowadzi ichnie obniżenie.

    Flyer

  • 3. Data: 2003-06-25 08:16:43
    Od: "Michał 'Amra' Macierzyński" <m...@p...pl>

    Dobrze baba pisze. Ale.... ale co z tego ze sie zaglosuje na
    platforme, jak pojdzie do wladzy z PiSem i bedzie tak jak teraz jest,
    czyli g...

  • 4. Data: 2003-06-25 09:15:26
    Od: n...@p...ninka.net (Nina M. Miller)

    "Michał 'Amra' Macierzyński" <m...@p...pl> writes:

    > Dobrze baba pisze. Ale.... ale co z tego ze sie zaglosuje na
    > platforme, jak pojdzie do wladzy z PiSem i bedzie tak jak teraz jest,
    > czyli g...

    no i to jest problem, bo wiekszosc ludzi glosuje na sld albo inne
    partie - ktore bynajmniej niz nie poprawia, ale za to krzycza
    glosno.. i tak to sobie idzie.

  • 5. Data: 2003-06-25 10:43:17
    Od: " leszek" <s...@N...gazeta.pl>

    n...@p...ninka.net (Nina M. Miller) napisał(a):

    > jako, ze niedawno byla dyskusja na ten temat.. to warto przeczytac
> [...]

    Owszem, ale racz zauważyc, że pani Gilowska jest nie tylko profesorem
    ekonowmii, ale także posłem opozycji. Jak wiesz, niedawno pan premier rzucił
    pomysł podatku liniowego (co prawda w bardzo mętnej formie), więc wyraźnie
    pani Gilowska chce go przelicytować na zasadzie "nasz propozycja podatku
    liniowego jest lepsza".

    Cały ten artykuł sprawia wrażenie tekstu propagandowego, a nie
    profesjonalnego.

    Jeśli chcesz znać moje zdanie na ten temat, to jestem jak najbardziej za
    obniżeniem podatków i podatkiem liniowych.
    Jest tylko jeden drobiazg - obniżanie podatków, czyli zmniejszenie wpływół
    do budżetu, bez odpowiedniego obniżenie wydatków budżetu to jakieś oszustwo.

    Zaś liczenie na to, że obniżenie zostanie zrekompensowane zwiększonymi
    wpływami z tytułu lepszej koniunktury gospodarczej, to trochę bujanie w
    obłokach - wcale tak byc nie musi, nie od razu i niekoniecznie w pełniej
    wyskości, może tak, a może nie.

    Zaś w artykułe pani Gilowskie nie ma nawet wzmianki na ten temat (to znaczy
    jak obniżac wydatki).

    Więc obawiam się, że zbyt naiwnie łykasz jakies propagandowe teksty.

  • 6. Data: 2003-06-25 10:50:32
    Od: " marek9993" <m...@N...gazeta.pl>

    n...@p...ninka.net (Nina M. Miller) napisał(a):

    > jako, ze niedawno byla dyskusja na ten temat.. to warto przeczytac
> [...]
    Jasne. Ale gdyby to było takie proste, to politycy z ugrupowania autorki,
    którzy rzadzili w Polsce po 1989 &#8211; oczywiście pod inna nazwa &#8211;
    wprowadziliby
    ten raj, juz w czasie pierwszej kadencji. Tym czasem, mimo otrzezen
    ekonomistow zachodnich przeglosowali wlasna koncepcje: zwiekszanie podatkow,
    przy jednoczesnym zmniejszaniu podmiotow (prywatyzacja i likwidacja
    gospodarki) i ludzi (wprowadzenie i zwiekszanie bezrobocia) placacych te
    podatki. Teraz jest tak zle, ze nie można radykalnie obnizyc podatkow bo
    finanse publiczne padna. Tylko rozsadna dlugofalowa polityka gospodarcza i
    spoleczna może pomoc.
    Ale na to jedna kadencja to za malo. Obecnie jest tak, ze kolejna ekipa
    zmienia o 180 stopni to co uchwalila poprzednia, a na cos nowego nie starcza
    już czasu. Poza tym miesieczne dochody autorki sa wieksze niż moje roczne,
    wiec latwo jej pisac takie madrosci bez zastanawiania się nad losem coraz
    ubozszej wiekszosci spoleczenstwa.

    Marek

  • 7. Data: 2003-06-25 12:35:58
    Od: "winetu" <P...@w...pl>

    napisał w wiadomości news:bdbljv$o5$1@news.onet.pl...
    > Dobrze baba pisze. Ale.... ale co z tego ze sie zaglosuje na
    > platforme, jak pojdzie do wladzy z PiSem i bedzie tak jak teraz jest,
    > czyli g...

    To juz nie Twój problem tylko Platformy. Ty powinieneś zrobić swoje i
    zagłosować na kogo chcesz. Drażni mnie jak ktoś nie głosuje na kogoś bo
    zakłada, że ten ktoś nie wejdzie i nie chce marnowac głosu.

  • 8. Data: 2003-06-25 12:42:45
    Od: "jatzeck" <j...@i...pl>

    Jedna uwaga :

    > Jasne. Ale gdyby to było takie proste, to politycy z ugrupowania autorki,
    >[...]; wprowadziliby
    > ten raj, juz w czasie pierwszej kadencji.

    AWS nie godzil sie na uproszczenie syst. fiskalnego i podatek liniowy - z
    tego powodu z koalicji zrezygnowala unia wolnosci, czy jak sie to tam
    nazywalo wtedy.

    Pozdr., Jatz.

  • 9. Data: 2003-06-25 17:51:54
    Od: " marek9993" <m...@N...gazeta.pl>

    jatzeck <j...@i...pl> napisał(a):

    > AWS nie godzil sie na uproszczenie syst. fiskalnego i podatek liniowy - z
    > tego powodu z koalicji zrezygnowala unia wolnosci, czy jak sie to tam
    > nazywalo wtedy.

    Ale mi chodzilo o czasy dzialalnosci spolki Mazowiecki-Balcerowicz, ktora
    powstala w 1989 roku. Wtedy jeszcze AWS nie istniał.
    Marek

  • 10. Data: 2003-06-26 02:17:23
    Od: n...@p...ninka.net (Nina M. Miller)

    " leszek" <s...@N...gazeta.pl> writes:

> [...]
    > do budżetu, bez odpowiedniego obniżenie wydatków budżetu to jakieś oszustwo.

    przeciez ona pisze o tym, ze trzebaby wtedy ograniczyc i wydatki.

    > Zaś w artykułe pani Gilowskie nie ma nawet wzmianki na ten temat (to znaczy
    > jak obniżac wydatki).

    oh czyzby, a to to co:
    ---------------
    (...)

    Ale i wówczas nie zdołamy utrzymać obecnych
    udogodnień socjalnych, wśród których na szczególną uwagę zasługuje fakt
    przeznaczania na renty ponad 6 proc. PKB (w ramach ZUS 4 proc. i w ramach
    KRUS 2 proc.), z czego połowę opłacają wszyscy pracodawcy i pracownicy w
    postaci składek rentowych, a resztę finansuje budżet państwa, też z naszych
    wspólnych pieniędzy. Jest to oczywiście światowy rekord i nawet tak
    opiekuńcze państwa jak Francja lub Niemcy nie sięgają nam do pięt, asygnując
    na ten cel tylko 1 proc. PKB. Oczywiście mamy alternatywę - porządkowanie i
    racjonalizacja finansów publicznych.

    jak dla mnie sugestia wyraznie jasna.
    a ze artykul na temat "podatek liniowy a sprawiedliwosc spoleczna" a
    nie na temat "jak zredukowac dlug publiczny i wydatki publiczne" to
    sie wiecej nad tym tutaj nie rozwodzi.