PracaGrupypl.praca.dyskusje › wypowiedzenie-zwolnienie-odprawa

  • 1. Data: 2003-05-23 14:40:03
    Temat: wypowiedzenie-zwolnienie-odprawa
    Od: "sqrczak" <j...@w...pl>

    cześć
    kiedyś już o tym było .
    moja żona otrzymała wypowiedzenie ( miesięczne)
    ale otrzymała je wtedy kiedy przyszła do pracy przynieść zwolnienie.
    tak się zestresowała ze podpisała wypowiedzenie , a zwolnienie dala
    potem . po tygodniu okazało sie ze najprawdopodobniej jest w
    zagrożonej ciazy i dostała zwolnienie na ciążę. w międzyczasie
    napisała pismo z prośbą o unieważnienie wypowiedzenia , bo zgodnie z
    prawem jeśli była na zwolnieniu , zwolnić jej nie można ...
    zakład sie nie zgodził , do sadu poszedł pozew ...

    na razie nic o sprawie nie wiadomo ..

    ale przyszło do niej pismo z pytaniem czy chce odprawę ( wypowiedzenie
    kończy sie 3o maja )
    i co ona ma zrobić ?
    podpisać ze chce , czy po prostu odesłać ten kwitek ??

  • 2. Data: 2003-05-23 18:49:44
    Temat: Re: wypowiedzenie-zwolnienie-odprawa
    Od: Kaizen <x...@c...sz>

    Pięknego dnia Fri, 23 May 2003 16:40:03 +0200, "sqrczak"
    <j...@w...pl> zakodował:

    >napisała pismo z prośbą o unieważnienie wypowiedzenia , bo zgodnie z
    >prawem jeśli była na zwolnieniu , zwolnić jej nie można ...

    Nie do końca. Nie można zwolnić osoby nieobecnej w pracy, gdy
    nieobecność jest usprawiedliwiona - czyli gdy ktoś pracuje, choć ma
    zwolnienie, to można go zwolnić.

    >zakład sie nie zgodził , do sadu poszedł pozew ...

    IMVHO marne szanse, jeżeli kolejność była taka, jak podałeś.

    >ale przyszło do niej pismo z pytaniem czy chce odprawę ( wypowiedzenie
    >kończy sie 3o maja )
    >i co ona ma zrobić ?

    A jakie jest to wypowiedzenie? Jakie uzasadnienie? Jaka umowa o pracę?
    Jaki pozew (o co i z jakim uzasadnieniem)??
    Bo:

    Art. 177. § 1. Pracodawca nie może wypowiedzieć ani rozwi?zać umowy o
    pracę w okresie ci?ży, a także w okresie urlopu macierzyńskiego
    pracownicy, chyba że zachodz? przyczyny uzasadniaj?ce rozwi?zanie
    umowy bez wypowiedzenia z jej winy i reprezentuj?ca pracownicę
    zakładowa organizacja zwi?zkowa wyraziła zgodę na rozwi?zanie umowy.

    § 2. Przepisu § 1 nie stosuje się do pracownicy w okresie próbnym, nie
    przekraczaj?cym jednego miesi?ca.

    § 3. Umowa o pracę zawarta na czas okre?lony lub na czas wykonania
    okre?lonej pracy albo na okres próbny przekraczaj?cy jeden miesi?c,
    która uległaby rozwi?zaniu po upływie trzeciego miesi?ca ci?ży, ulega
    przedłużeniu do dnia porodu.

    --
    Pozdrawiam,
    GG 2122; ICQ#: 64457775

  • 3. Data: 2003-05-25 08:52:26
    Od: "sqrczak" <j...@w...pl>

    Kaizen x...@c...sz napisał :

    > Nie do końca. Nie można zwolnić osoby nieobecnej w pracy, gdy
    > nieobecność jest usprawiedliwiona - czyli gdy ktoś pracuje, choć ma
    > zwolnienie, to można go zwolnić.

    napisałęm wyrażnie - przyszła do pracy żeby dać zwolnienie , nie
    podjęła czynności zwiazanych z praca , tylko powiesiła torebkę na
    wieszaku

    > IMVHO marne szanse, jeżeli kolejność była taka, jak podałeś.

    tzn ?
    ze przyszła i dostała wypowiedzenie ?
    dlaczego marne ?
    nie podjęła pracy

    > A jakie jest to wypowiedzenie? Jakie uzasadnienie? Jaka umowa o
    pracę?
    > Jaki pozew (o co i z jakim uzasadnieniem)??
    > Bo:

    umowa o prace na cza nieokreślony ( ale zatrudniona krocej niż jeden
    rok)
    wypowiedzenie z przyczyn ekonomicznych - likwidacja stanowiska pracy

  • 4. Data: 2003-05-25 09:14:45
    Od: Kaizen <x...@c...sz>

    Pięknego dnia Sun, 25 May 2003 10:52:26 +0200, "sqrczak"
    <j...@w...pl> zakodował:

    >umowa o prace na cza nieokreślony ( ale zatrudniona krocej niż jeden
    >rok)
    >wypowiedzenie z przyczyn ekonomicznych - likwidacja stanowiska pracy

    A art. 177 nie rozwiązuje problemu??
    Czy pracodawca wie o ciąży?

    --
    Pozdrawiam,