PracaGrupypl.praca.dyskusje › Gazeciarze Wyborczej na skrzyzowaniach - praca/placa?

  • 1. Data: 2003-05-23 13:03:47
    Temat: Gazeciarze Wyborczej na skrzyzowaniach - praca/placa?
    Od: "Michal Wornakow" <a...@N...gazeta.pl>

    Mam pytanie jaka to praca, ciezka latwa? Jakie pieniadze oni dostaja i ile
    maja z napiwkow? A trudno dostac taka prace czy nie?

  • 2. Data: 2003-05-26 11:27:46
    Od: "Rafał" <k...@g...ox.pl>

    Pewnego dnia, a bylo to w Fri, 23 May 2003 13:03:47 +0000, pewna osoba (Michal
    Wornakow) napisała:

    > Mam pytanie jaka to praca, ciezka latwa? Jakie pieniadze oni dostaja i
    > ile maja z napiwkow? A trudno dostac taka prace czy nie?

    Praca w tej "branży" jest szalona.
    Swego czasu, tylko krótko pracowałem, przez dwa dni na stanowisku
    sprzedawca gazet, na placu Zawiszy w Warszawie. Przeżycia - począwszy od
    wspaniałych (facet daje napiwek! - BARDZO rzadko!) do dramatycznych -
    facet kupuje gazetę, ząda wypłaty reszty (gdzie ona jest?!), dookoła pełno
    samochodów trąbiących, a katem oka widzisz jeszcze, że właśnie się zmienia
    światło na zielone...
    Płaca? Ja dostawałem 40 groszy do sztuki sprzedanej gazety, ale to było
    ponad rok temu. Na pewno coś się w tym temacie zmieniło, gdyż firma
    generalnie w chwili kiedy odchodziłem (zmiana pracy), zmieniała stawki w
    innej sferze swopich usług dla innej firmy.
    Gdybyś się miał jej podjąć, to przede wszystkim polecam dobre obuwie i jak
    już zaczniesz, to spróbuj opanować kilka technik noszenia w ten sposób
    gazety, by była ona po prostu dobrze widoczna (tytuł, nagłówki).
    NIE POLECAM pracy w tym zawodzie w zimę. NIE RADZĘ. Chyba, że lubisz
    ganiać ileś godzin po skrzyżowaniu ubrany niczym Eskimos...

    Pozdrawiam i powodzenia
    Rafał
    (ew. stare kontakty na firmę dost. na priv)
    --
    Przy odpowiadaniu na moje posty do mnie, usuń .ox