PracaGrupypl.praca.dyskusje › Uzywnie samochodu prywatnego w firmie do celów służbowych.

  • 1. Data: 2005-04-17 08:05:11
    Temat: Uzywnie samochodu prywatnego w firmie do celów służbowych.
    Od: alex <a...@g...pl>

    Witam, mam pytanie. Otoz ostatnio w kilku ogloszeniach widzialem taki
    zapis ze "na poczatku wymagany samochod prywatny". Dla scislosci sa to
    przewaznie albo ogloszenia Przedstawiciel Handlowy lub Wdrozeniowiec.

    I teraz jak to jest z kosztami paliwa. Czy pracodawca na podstawie
    faktur zwraca czesc kosztow za paliwo, jest to w jakiejs formie
    ryczaltu. Czy wlicza sie to w wlasne koszty i pokrywa sie samemu z
    wlasnych srodkow.

    Przy zalozeniu ze samochod prywatny bedzie uzywany przez okres probny np
    1 lub 3 miesiace to czy pozniej mozna ewnetlualnie straty poniesione na
    paliwo wliczyc sobie w koszty uzyskania przychodu ( pit11 ??)

  • 2. Data: 2005-04-17 10:55:00
    Od: KrzysiekPP <k...@n...op.pl>

> [...]
    > faktur zwraca czesc kosztow za paliwo, jest to w jakiejs formie
    > ryczaltu. Czy wlicza sie to w wlasne koszty i pokrywa sie samemu z

    Spisujesz umowe uzyczenia samochodu i na jej podstawie pracodawca
    wyplaca ci odpowiedni ryczałt, z ktorego potrąca podatek dochodowy, tj.
    w praktyce dostajesz 80% stawki. Kwoty ryczałtu są ustalone ustawowo.

    --
    Krzysiek, Krakow