PracaGrupypl.praca.dyskusje › wypowiedzenie umowy na czas określony

  • 1. Data: 2005-05-07 12:09:27
    Temat: wypowiedzenie umowy na czas określony
    Od: "Marek" <m...@i...pl>

    Proszę o pomoc.
    Żona dostała wypowiedzenie umowy cytuje:
    "Z dniem [tu jest data otrzymania i wypisania wypowiedzenia] wypowiadam Pani
    umowę o pracę zawartą [tu jest data zawarcia umowy, ale uwaga umowy
    pierwszej, która wygasła ostatniego dnia grudnia, natomiast nowa, kaolejna,
    obowiązująca została podpisana z dniem 3 stycznia] z zachowaniem
    odpowiedniego trybu wypowiedzenia zgodnie z art. 33KP".
    Oczywiście w umowie o pracę jest napisane:
    "na czas określony z możliwością 14-dniowego wypowiedzenia"

    Jestem wściekły bo wypowiedzenie dostała dlatego że musiała zostać z chorym
    dzieckiem w domu (opieka) i tak jej w oczy powiedzieli że dlatego dostała a
    było dużo pracy. Wcześniej zdarzało się jej zostawać po godzinach oczywiście
    bez dodatkowego wynagrodzenia, fakt były premie ale nie uzależnione od czasu
    pracy tzw uznaniowe, dlatego mam pytania:

    1. Czy można zwolnić tak sobie każdego pracownika i na jego miejsce przyjąć
    drugiego?
    2. Czy to wypowiedzenie jest zgodne z KP?
    3. Jak odzyskać stracony czas - odszkodowanie, na co się powołać?
    4. Z tego co wiem to nie pierwsza osoba tak potraktowana, czy można jakoś
    taką praktykę firmy ukrucić?

    pozdrawiam

  • 2. Data: 2005-05-08 12:06:24
    Temat: Re: wypowiedzenie umowy na czas określony
    Od: "Jotte" <t...@W...pl>

    W wiadomości news:d5ib51$ns3$1@as1-133.poleczki.dialup.inetia.pl Marek
    <m...@i...pl> pisze:

> [...]
    > kaolejna, obowiązująca została podpisana z dniem 3 stycznia] z
    > zachowaniem odpowiedniego trybu wypowiedzenia zgodnie z art. 33KP".
    Czy dobrze rozumiem, że to wypowiedzenie dotyczy umowy, która dawno wygasła?
    Jeśli tak to umowa obecna nie została jak dotąd wypowiedziana.

    > Oczywiście w umowie o pracę jest napisane:
    > "na czas określony z możliwością 14-dniowego wypowiedzenia"
    > Jestem wściekły bo wypowiedzenie dostała dlatego że musiała zostać z
    > chorym dzieckiem w domu (opieka)
    Miała, oczywiście, odpowiednie zwolnienie lekarskie?

    Jotte

  • 3. Data: 2005-05-08 17:28:22
    Od: "Marek" <m...@i...pl>

> [...]
    > Jeśli tak to umowa obecna nie została jak dotąd wypowiedziana.

    > Miała, oczywiście, odpowiednie zwolnienie lekarskie?

    Tak oczywiście, ale wypowiedzenie dostała w momencie powrotu do pracy i na
    dodatek poprosiła lekarza o dwa dni krótszą opiekę bo chciała na koniec
    miesiąca zrobić w pracy zestawienia a tu taka nagroda.

  • 4. Data: 2005-05-08 23:06:26
    Od: Kaizen <x...@c...sz>

    Pięknego dnia Sat, 7 May 2005 14:09:27 +0200, "Marek"
    <m...@i...pl> zakodował:

    >1. Czy można zwolnić tak sobie każdego pracownika i na jego miejsce przyjąć
    >drugiego?

    Jeżeli to jest zgodne z prawem to tak. Postaw się w miejscu pracodawcy
    (np. zatrudnij nianię do dziecka - czy zatrudniłbyś ją, gdybyś nie
    mógł rozwiązać umowy po tygodniu jej nieobecności??).

    >2. Czy to wypowiedzenie jest zgodne z KP?

    Wygląda na to, że tak - przy umowie na czas określony nie trzeba
    uzasadniać wypowiedzenia. Ale dla 100% pewności musiałbyś podać całą
    treść umowy o pracę oraz całą treść wypowiedzenia.

    >3. Jak odzyskać stracony czas - odszkodowanie, na co się powołać?

    Stracony na co? Odszkodowa nie za co?

    >4. Z tego co wiem to nie pierwsza osoba tak potraktowana, czy można jakoś
    >taką praktykę firmy ukrucić?

    Jaką praktykę? Chcesz zabronić firmie wypowiadania umowy?

    --
    Pozdrawiam,
    GG 2122; ICQ#: 64457775 e-mail Rot13 coded