PracaGrupypl.praca.dyskusjewypowiedzenie-pomozcie › Re: wypowiedzenie-pomozcie
    From: flyer <f...@p...gazeta.pl>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: wypowiedzenie-pomozcie
    Date: Thu, 05 Dec 2002 22:31:49 +0100

    Kaizen wrote:

    > L4 nie zabezpiecza przed dyscyplinarką (jedynie przed wypowiedzeniem).
    > Jeżeli w ciągu ostatniego miesiąca w momencie rozwiązania umowy bez
    > wypowiedzenia pracodawca dowiedział się o naruszeniu podstawowych
    > obowiązków przez pracownika, to może go zwolnić.
    > Np. pijany ślusarz przychodzi do pracy, maszyna robi mu jakieś kuku i
    > ląduje w szpitalu - pracodawca jak najbardziej ma prawo zwolnić go
    > dyscyplinarnie.

    W tym akurat przypadku - musi udowodnic slusarzowi, ze byl pijany.
    Do wiekszosci spraw potrzebna jest jednak obecnosc pracownika - zeby
    udowodnic mu wynoszenie (kradziez) czegos tam, zeby pilnowac go z
    zegarkiem w reku i walic kary za spoznienia, zeby zlapac go pijanym na
    przyklad w wigilie Sylwestra (nie musze dodawac, ze w niektorych
    zakladach wiekszosc jest wtedy troche pod gazem i wszyscy o tym wiedza),
    zeby dac mu cos do opracowania merytorycznego co w swietle logiki wymaga
    zmudnych opracowan i wykazac, ze nie wykonuje polecen itd.

    Wydaje mi sie, ze jednak jest bezpieczniej na L4 niz ryzykowac - urazona
    duma kierownika moze duza zdzialac :(.

    Flyer