PracaGrupypl.praca.dyskusje › wypowiedzenie .. co mozna zrobic ?

  • 11. Data: 2003-04-28 21:47:18
    Temat: Re: wypowiedzenie .. co mozna zrobic ?
    Od: "sqrczak" <j...@w...pl>

    Kaizen x...@c...sz napisał :

    > To jest o tyle dobre, że dostaje odprawę - po 1 lipca, jeżeli to
    mała
    > firma, to odprawy nie będzie.

    dobre niedobre
    my na razie trzymamy się wersji , ze wypowiedzenie jest bez podstaw
    prawnych ...
    kurcze wszystko mogło być dużo prostsze
    mogła po prostu napisać wniosek o urlop wychowawczy
    ale po co ułatwiać komuś życie , skoro można je skomplikowac

    > Jak nie ma na piśmie zwolnienia z obowiązku świadczenia pracy to po
    > zwolnieniu musi stawić się w pracy (a jak nie zechcą wpuścić na
    teren
    > zakładu, to IMVHO warto wezwać policję, żeby mieć na to jakiś
    dowód).
    > Inaczej faktycznie grozi to komplikacjami.

    no właśnie ...
    jakoś tak mi się wydaje że ktoś miał wielką ochotę tutaj namieszac ...

  • 12. Data: 2003-04-28 21:49:49
    Od: "sqrczak" <j...@w...pl>

    Michał 'Amra' Macierzyński m...@p...pl napisał :

    > ZUS czyli cale spoleczenstwo.
    > Wszscy beda isc na wlasna DG, bezrobocie jest mniej wiecej na stalym
    > poziomie - a ilosc osob stala. Takie placenie skladek przez ZUS
    > sprowadza sie wiec do obcizenia wiekszymi podatkami.... a w
    > konsekwencji do poglebiania bezrobocia

    taaaa
    przełożenie bezpośrednie ...
    wiesz , ona też płaciła składki na zus
    i co teraz mamy zrobić ?
    połozyć głowę na szafot ???? ot tak ? w imie patriotyzmu ?
    ta ja na dzisiaj wole solidarność społeczną ......

  • 13. Data: 2003-04-28 22:15:55
    Od: Flyer <f...@p...gazeta.pl>

    Michał 'Amra' Macierzyński napisał:

> [...]
    > poziomie - a ilosc osob stala. Takie placenie skladek przez ZUS
    > sprowadza sie wiec do obcizenia wiekszymi podatkami.... a w

    Osobiście, odchodząc z pracy wziąłem zwolnienie umożliwiające mi tylko
    odejście bez dyscyplinarki - lekarka chciała mi dać 2 tygodnie na ładne
    oczy a ja potrzebowałem kilku dni - dostałem tydzień, z czego 2 dni
    pracowałem, w sobotę zaznajamiałem człowieka a całą niedzielę do 6 rano
    w poniedziałek robiłem porządek na moim stanowisku pracy i najpilniejsze
    roboty. Efektywnie wykorzystałem tylko poniedziałek i wtorek (chyba).
    Więc nie jest to moje kredo życiowe.

    Nie uważam natomiast, że osoba bez środków do życia nie powinna
    korzystać z tej drogi "zarobkowania", zwłaszcza jeżeli przez 1,5 roku
    płaciła ZUSowi chorobowe. Po prostu jest to wybór "mniejszego zła".

    Jeżeli bardzo Cię boli moja rada, to oświadczam tutaj, że właśnie
    oddałem swoje chorobowe wypracowane z ciągu 3 lat ostatniej pracy na ten
    szczytny cel - a było tego sporo. :)))

    Flyer

  • 14. Data: 2003-04-29 04:32:15
    Od: Kaizen <x...@c...sz>

    Pięknego dnia Mon, 28 Apr 2003 23:30:09 +0200, "Michał 'Amra'
    Macierzyński" <m...@p...pl> zakodował:

    >poziomie - a ilosc osob stala. Takie placenie skladek przez ZUS
    >sprowadza sie wiec do obcizenia wiekszymi podatkami.... a w
    >konsekwencji do poglebiania bezrobocia

    Płacenie jakich składek przez ZUS?
    Zdajesz sobie sprawę, ile każdy pracownik odprowadza chorobowego, a
    ile wypłaca mu ZUS?
    Zdecyduj się, składki, czy podatek?

    --
    Pozdrawiam,
    GG 2122; ICQ#: 64457775

  • 15. Data: 2003-04-29 06:44:29
    Od: "Michał 'Amra' Macierzyński" <m...@p...pl>

    Kaizen wrote:
    > Płacenie jakich składek przez ZUS?
    > Zdajesz sobie sprawę, ile każdy pracownik odprowadza chorobowego, a
    > ile wypłaca mu ZUS?
    > Zdecyduj się, składki, czy podatek?

    Jesli nie zaplacisz ty, a przez dlugi czas pobierasz pieniadze ze
    wspolnego "wora" to ktos musi za to zaplacic. A kombinowanie owszem w
    przypadku konkretnym (tak jak tutaj jest usprwawiedliwane), ale
    ogolnym chyba nie?
    To taka nasza polska przywara - na gruncie ogolnym jestesmy przeciw
    korupcji, przeciwko marnotrastwu pieniedzy, ale jak przyjdzie co do
    czego....

    Pieniadze, ktore wplacamy sa przeznaczone miedzy innymi na opieke dla
    placacych KRUS (bo oni sami tego nie oplaca). Poza tym - policz ile
    kosztuje prosty zabieg medyczny i ile ty wplaciles na to. Zapewniam
    cie, ze wcale nie wyjdzie, ze tak nadpacasz, a wrecz przeciwnie...
    Zwlaszcza jesli jestes w pierwszym progu podatkowym.
    P.S. A nie zapominasz, ze szpitale trzeba utrzymac, a lekarzom czy
    lecza ciebie czy nie dac pensje?

    Jednym slowem - kombinujemy jak przetrwac w tym g... a nie zeby
    zmienic bajoro.

    Kombinowac mozna owszem - ale PROSZE nie zapominac, ze ten ZUS czy
    cokolwiek inne to nie sa jakies tam pieniadze, tylko pieniadze
    wszystkich ludzi placacych podatki, po duzym uszczupleniu ich przez
    biurokracje.

    Jesli tego sie nie widzi - nie nalezy pozniej narzekac na slabo
    dzialajaca sluzbe zdrowia, dziurawe drogi itp. Albo - albo - nie ma
    stanu posredniego.

  • 16. Data: 2003-04-29 09:07:58
    Od: Flyer <f...@p...gazeta.pl>

    Michał 'Amra' Macierzyński napisał:

    > Jesli tego sie nie widzi - nie nalezy pozniej narzekac na slabo
    > dzialajaca sluzbe zdrowia, dziurawe drogi itp. Albo - albo - nie ma
    > stanu posredniego.

    Pracowałem jako sprzątacz w przychodni i coś mogę powiedzieć - multum
    rejestratorek, kupę niepotrzebnej nikomu powierzchni, lekarze pracujący
    pół dnia mają własne gabinety wyłącznie do swojej dyspozycji, a zdarza
    się, że mają np. dwa gabinety itd. To już są ogromne koszty. Dopóki
    placówki służby zdrowia nie będą mogły upadać, dopóty nic się tutaj nie
    zmieni.

    Co do ubezpieczenia zdrowotnego (nie mylić z chorobowym, o którym była
    wcześniej mowa) - ubezpieczenie zdrowotne jest przykładem normalnego
    ubezpieczenia. I nie widzę powodów do zdziwienia, że zabiegi kosztują
    więcej niż składki wnoszone przez pracownika - jak kupujesz AC na
    samochód, to płacisz cenę samochodu czy mniej?

    Flyer

  • 17. Data: 2003-04-29 16:27:43
    Od: "Oberfeldkurat" <o...@u...gazeta.pl>

    Użytkownik "Flyer" napisał

> [...]
    | się, że mają np. dwa gabinety itd. To już są ogromne koszty. Dopóki
    | placówki służby zdrowia nie będą mogły upadać, dopóty nic się tutaj nie

    Dokładnie tak. A najlepszym rozwiązaniem jest prywatyzacja WSZYSTKICH
    placówek podstawowej opieki zdrowotnej. Później można przejść do
    prywatyzacji przychodni specjalistycznych i szpitali. Skończy się prywata za
    publiczne pieniądze.

> [...]
    | więcej niż składki wnoszone przez pracownika - jak kupujesz AC na
    | samochód, to płacisz cenę samochodu czy mniej?

    Jedno i drugie ubezpieczenie jest w sumie normalnym ubezpieczeniem. W jednym
    i drugim przypadku (podobnie jak w rzeczonym AC) jest szacowane
    prawdopodobieństwo zajścia określonego zdarzenia ubezpieczeniowego i koszt
    tegoż zdarzenia do poniesienia przez ubezpieczyciela.
    Ubezpieczenia emerytalne i rentowe w ZUS funkcjonują na trochę innych
    zasadach, bo tam określa się maksymalną kwotę składek (rocznie), w sumie też
    minimalną kwotę składek w czasie całego okresu ubezpieczenia oraz minimalną
    i maksymalną kwotę świadczenia.

    Andrzej K.

  • 18. Data: 2003-04-29 16:40:06
    Od: Kaizen <x...@c...sz>

    Pięknego dnia Tue, 29 Apr 2003 08:44:29 +0200, "Michał 'Amra'
    Macierzyński" <m...@p...pl> zakodował:

    >Jesli nie zaplacisz ty, a przez dlugi czas pobierasz pieniadze ze
    >wspolnego "wora" to ktos musi za to zaplacic. A kombinowanie owszem w

    Nieliczni biorą w ogóle chorobowe ze wspólnego wora, już nie mówiąc o
    "długo".

    >przypadku konkretnym (tak jak tutaj jest usprwawiedliwane), ale

    Dlaczego uważasz, że jest usprawiedliwione?

    >placacych KRUS (bo oni sami tego nie oplaca). Poza tym - policz ile
    >kosztuje prosty zabieg medyczny i ile ty wplaciles na to. Zapewniam

    Nie mówimy o ubezpieczniu zdrowotnym, lecz o chorobowym. Naucz się to
    rozrużniać. A co do zdrowotnego, to ostatnio byłem u "publicznego"
    lekarza ponad 20 lat temu. A składka do "prywatnej" przychodni wynosi
    poniżej 100PLN miesięcznie (w CM 72) - i jakoś opłaca im się.

    >cie, ze wcale nie wyjdzie, ze tak nadpacasz, a wrecz przeciwnie...

    Nadpłacam, bo nie korzystam. A za "składkę" dużo mniejszą, niż płacę
    do ZUSu mam dużo wyższy standard usług.

    >P.S. A nie zapominasz, ze szpitale trzeba utrzymac, a lekarzom czy
    >lecza ciebie czy nie dac pensje?

    Szpitale są źle zarządzane i marnotrawią pieniądze. Ale trudno od
    lekarza (a w przeważającej części to oni zarządzają szpitalami), żeby
    znał się jeszcze na ekonomii i zarządzaniu.
    Przykład:
    Ostatniej zimy moja krewna wylądowała w szpitalu. Mieszka jakieś
    1000-1500 M od szpitala i z 300 m bliżej ma do przychodni (w tym samym
    kierunku). Wylądowała nie dla tego, że wymagała stałej opieki
    lekarskiej, lecz musiała dostawać 3 czy 4 razy na dobę zastrzyk.
    Bardziej opłaciło się hospitalizować ją, niż 3 czy 4 razy na dobę
    przysłać do domu pielęgniarkę (ze względu na mrozy wychodzenie z domu
    było wysoce niewskazane).
    I za takie marnotrastwo płacimy.

> [...]
    >cokolwiek inne to nie sa jakies tam pieniadze, tylko pieniadze
    >wszystkich ludzi placacych podatki, po duzym uszczupleniu ich przez

    Nie mieszaj, tak jak nasz (nie)rząd składek społecznych z podatkami.

    >Jesli tego sie nie widzi - nie nalezy pozniej narzekac na slabo
    >dzialajaca sluzbe zdrowia, dziurawe drogi itp. Albo - albo - nie ma
    >stanu posredniego.

    Ja chcę, żeby moje pieniądze faktycznie szły za pacjentem. Czyli idę
    do którego chcę lekarza on wystawia fakturę. Usługa "standard" powinna
    być sfinansowana z ubezpieczenia obowiązkowego, ale w dowolnej
    "komercyjnej kasie chorych" (tak mam teraz w CM - jak jestem gdzieś,
    gdzie nie ma CM biorę rachunek na nich i to oni płacą), a dopłata za
    "luksus" powinna być sfinansowana z własnej kieszeni pacjenta, albo z
    ubezpiecznia dobrowolnego

    Ale przez to, że nie rozróżniasz chorobowego od zdrowotnego
    odbiegliśmy od tematu. W tym temacie z mojej strony EOT.
    --
    Pozdrawiam,
    GG 2122; ICQ#: 64457775