PracaGrupypl.praca.dyskusje › wypowiedzenie .. co mozna zrobic ?

  • 1. Data: 2003-04-28 07:46:34
    Temat: wypowiedzenie .. co mozna zrobic ?
    Od: "sqrczak" <j...@w...pl>

    dzisiaj właśnie moja żona dostała do łapki wypowiedzenie..
    ponieważ umówiliśmy się , że ja zajmuje sie naszym 9 cio miesięcznym w
    tej chwili bobasem , nasza sytuacja nie wygląda zbyt rozowo ....

    mam w związku z tym kilka pytań

    na piśmie jest data 9 kwietnia 2003 roku
    pracodawca zaś rozwiązuje umowe o prace z zachowaniem miesięcznego
    wypowiedzenia ( umowa na czas nieokreślony , przepracowane 1,5 roku)
    z dniem 31 maja 03

    czy żona nie powinna dostać tego 30 kwietnia ? i czy data nie powinna
    być nieco bardziej adekwatna ??

    jeszcze jedno pytanie , co zrobić jeśli przyszła do pracy po to żeby
    dać tylko zwolnienie ( ma je od soboty ) a sytuacja tak ją
    wewnętrznie rozbiła , ze zapomniała o tym i podpisała wypowiedzenie
    ????

    wdzięczny będę za wszystkie wskazówki

  • 2. Data: 2003-04-28 08:07:13
    Temat: Re: wypowiedzenie .. co mozna zrobic ?
    Od: "sqrczak" <j...@w...pl>

    sqrczak j...@w...pl napisał :

    chciałbym jeszce dodac ze listy dzisiaj nie podpisywała ..

  • 3. Data: 2003-04-28 10:22:24
    Od: Flyer <f...@p...gazeta.pl>

    sqrczak napisał:

    > na piśmie jest data 9 kwietnia 2003 roku
    > pracodawca zaś rozwiązuje umowe o prace z zachowaniem miesięcznego
    > wypowiedzenia ( umowa na czas nieokreślony , przepracowane 1,5 roku)
    > z dniem 31 maja 03

    Wszystko jest w porządku.

    > czy żona nie powinna dostać tego 30 kwietnia ? i czy data nie powinna
    > być nieco bardziej adekwatna ??

    Powinna dostać DO 30 kwietnia WŁĄCZNIE - też wszystko w porządku.

> [...]
    > dać tylko zwolnienie ( ma je od soboty ) a sytuacja tak ją
    > wewnętrznie rozbiła , ze zapomniała o tym i podpisała wypowiedzenie

    O ile się nie mylę, fakt otrzymania wypowiedzenia mogą potwierdzić
    również świadkowie - podpis pod JEDNOSTRONNYM wypowiedzeniem jest tylko
    DOWODEM na jego otrzymanie, a nie ZGODĄ.

    Flyer

  • 4. Data: 2003-04-28 10:22:31
    Od: Flyer <f...@p...gazeta.pl>

    sqrczak napisał:

    > chciałbym jeszce dodac ze listy dzisiaj nie podpisywała ..

    Ale w pracy była - niepodpisanie listy może w najgorszym wariancie
    prowadzić tylko do zwolnienia dyscyplinarnego, mimo trwającego okresu
    wypowiedzenia. I do niczego więcej.

    Jedynym sposobem ominięcia wypowiedzenia BYŁO udanie się na zwolnienie
    lekarskie przed wręczeniem wypowiedzenia - teraz to po ptokach.

    Teraz masz dwa wyjścia:

    - jeżeli żona była zatrudniona na czas nieokreślony masz jeszcze jakieś
    szanse;

    - żona powinna pójść na zwolnienie lekarskie - po okresie wypowiedzenia
    chorobowe będzie płacił ZUS - wariant ograniczony do kilku miesięcy.

    Flyer

  • 5. Data: 2003-04-28 10:57:48
    Od: "sqrczak" <j...@w...pl>

    Flyer f...@p...gazeta.pl napisał :

    > O ile się nie mylę, fakt otrzymania wypowiedzenia mogą potwierdzić
    > również świadkowie - podpis pod JEDNOSTRONNYM wypowiedzeniem jest
    > tylko DOWODEM na jego otrzymanie, a nie ZGODĄ.

    toteż własnie tego się uczepiłem ...
    bo skoro była na zwolnieniu i przyszła je tylko przynieść ........

    nie wiem , zawiozłęm kwita z prośbą o uniewaznienie go ze wzgledu na
    to , ze wreczone w chwili kiedy pracownik jest nieobecny
    usprawiedliwiony nie ma mocy prawnej ...
    zobaczymy co z tego bedzie

  • 6. Data: 2003-04-28 14:17:26
    Od: Flyer <f...@p...gazeta.pl>

    sqrczak napisał:

    > toteż własnie tego się uczepiłem ...
    > bo skoro była na zwolnieniu i przyszła je tylko przynieść ........

    Znaczy się niezbyt jasno zrozumiałem post - ale to moja wina. ;)

    Niestety nie będę zgadywał czy obecność w pracy podczas zwolnienia
    lekarskiego umożliwia wręczenie wypowiedzenia czy nie. Ale z tego co
    wiem ten temat kadrowcy obrabiają, więc albo będziesz miał farta i ktoś
    bardziej światły Ci odpowie, albo polecam prawnika przy PIP.

    Flyer

  • 7. Data: 2003-04-28 16:36:20
    Od: Kaizen <x...@c...sz>

    Pięknego dnia Mon, 28 Apr 2003 09:46:34 +0200, "sqrczak"
    <j...@w...pl> zakodował:

    >czy żona nie powinna dostać tego 30 kwietnia ? i czy data nie powinna
    >być nieco bardziej adekwatna ??

    Nie ma znaczenia - zawsze można wcześniej.

    >jeszcze jedno pytanie , co zrobić jeśli przyszła do pracy po to żeby
    >dać tylko zwolnienie ( ma je od soboty ) a sytuacja tak ją
    >wewnętrznie rozbiła , ze zapomniała o tym i podpisała wypowiedzenie

    Jeżeli nie podjęła pracy (czyli nie usiadła przy biórku czy nie
    odpowiadała na pytanie związane z jej pracą) to wypowiedzenie jest
    nieważne. Ale jeżeli popracowała choć przez chwilę to niestety, była
    obecna w PRACY (czasami nie warto iść pracodawcy na rękę). O
    możliwości odwołania powinno być pouczenie na wypowiedzeniu - w tej
    sytuacji warto z tego skorzystać.

    >wdzięczny będę za wszystkie wskazówki

    Jakie jest uzasadnienie - przy umowie na czas określony musi być.

    --
    Pozdrawiam,
    GG 2122; ICQ#: 64457775

  • 8. Data: 2003-04-28 18:26:55
    Od: "sqrczak" <j...@w...pl>

    Kaizen x...@c...sz napisał :

    > Nie ma znaczenia - zawsze można wcześniej.

    to już wiem

> [...]
    > obecna w PRACY (czasami nie warto iść pracodawcy na rękę). O
    > możliwości odwołania powinno być pouczenie na wypowiedzeniu - w tej

    nie , nie podjęła
    nie odpowiadała na pytania
    weszła powiesiła płaszcz, położyła torebke na fotelu i została
    zaproszona do pokoju kierownika ......

    > Jakie jest uzasadnienie - przy umowie na czas określony musi być.

    w związku z likwidacją stanowiska pracy na skutek zmian
    organizacyjnych na podstawie art 10 ustawy z dnia 28 grudnia 1989 r o
    szczególnych zasadach rozwiązywania z pracownikami stosunków pracy ble
    ble ble te i ten rozwiązuje z panią umowę o pracę .......

    co ciekawe , dostała ustna informację że może iść do domu i nie musi
    pracowac do końca wypowiedzenia , a na kwicie nic takiego nie ma ...
    jak dla mnie zakrawa to na proobe dyscyplinarki ....

  • 9. Data: 2003-04-28 21:27:15
    Od: Kaizen <x...@c...sz>

    Pięknego dnia Mon, 28 Apr 2003 20:26:55 +0200, "sqrczak"
    <j...@w...pl> zakodował:
    > w związku z likwidacją stanowiska pracy na skutek zmian

    To jest o tyle dobre, że dostaje odprawę - po 1 lipca, jeżeli to mała
    firma, to odprawy nie będzie.

    >co ciekawe , dostała ustna informację że może iść do domu i nie musi
    >pracowac do końca wypowiedzenia , a na kwicie nic takiego nie ma ...
    >jak dla mnie zakrawa to na proobe dyscyplinarki ....

    Jak nie ma na piśmie zwolnienia z obowiązku świadczenia pracy to po
    zwolnieniu musi stawić się w pracy (a jak nie zechcą wpuścić na teren
    zakładu, to IMVHO warto wezwać policję, żeby mieć na to jakiś dowód).
    Inaczej faktycznie grozi to komplikacjami.

    --
    Pozdrawiam,
    GG 2122; ICQ#: 64457775

  • 10. Data: 2003-04-28 21:30:09
    Od: "Michał 'Amra' Macierzyński" <m...@p...pl>

    Flyer wrote:
    > - żona powinna pójść na zwolnienie lekarskie - po okresie
    > wypowiedzenia chorobowe będzie płacił ZUS - wariant ograniczony do
    > kilku miesięcy.

    ZUS czyli cale spoleczenstwo.
    Wszscy beda isc na wlasna DG, bezrobocie jest mniej wiecej na stalym
    poziomie - a ilosc osob stala. Takie placenie skladek przez ZUS
    sprowadza sie wiec do obcizenia wiekszymi podatkami.... a w
    konsekwencji do poglebiania bezrobocia