PracaGrupypl.praca.dyskusje › NOWE PRZEPISY ODNOŚNIE URLOPU??

  • 1. Data: 2003-04-28 07:08:02
    Temat: NOWE PRZEPISY ODNOŚNIE URLOPU??
    Od: "Mała" <s...@p...onet.pl>

    Witam Wszystkich,

    Słyszałam,że jeśli nie wykorzysta się zaległego urlopu do końca marca to
    urlop ten przepada??? Czy to prawda?
    Dotąd podobno było tak z urlopem nie wykorzystanym sprzed 3 lat...
    Pozdrawiam,
    Mała

  • 2. Data: 2003-04-28 07:52:51
    Temat: Re: NOWE PRZEPISY ODNOŚNIE URLOPU??
    Od: "madziasz" <m...@b...gnet.pl>

> [...]
    > urlop ten przepada??? Czy to prawda?
    > Dotąd podobno było tak z urlopem nie wykorzystanym sprzed 3 lat...

    z tego co się oriętuję to zawsze tak było że za dany rok urlop można było
    wykorzystac do marca kolejnego roku... tak naprawdę to od pracodawcy zależy
    czy pozwoli Ci go wykorzystać później czy nie... zgodnie z przepisaniu urlop
    nie wykorzystany do marca kolejnego roku - przepada:(

    madziasz

  • 3. Data: 2003-04-28 10:53:32
    Od: "J.R." <jromanowska[usun]@schr.gov.pl>

    Nie prawada, nie ma takiego przepisu.
    Art 168 kodeksu pracy
    Urlop zaległy powinien być wykorzystany do końca I kwartału roku
    następnego.Kodeks określa w jakich przypadkach można nie wykorzystać urlopu,
    nie udzielenie pracownikowi naleznego urlopu jest wykroczeniem przeciw
    prawom pracowniczym. A jakby tak zainteresować PIP?
    Urlop przepada po 3 latach

  • 4. Data: 2003-04-28 11:02:23
    Od: "madziasz" <m...@b...gnet.pl>

> [...]
    > nie udzielenie pracownikowi naleznego urlopu jest wykroczeniem przeciw
    > prawom pracowniczym. A jakby tak zainteresować PIP?

    oki - czyli rację miałam co do kwartału;) tylko z tymi latkami nie byłam
    pewna...