PracaGrupypl.praca.dyskusjewypowiedzenie › Re: wypowiedzenie
    From: Kaizen <x...@c...sz>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: wypowiedzenie
    Date: Tue, 11 Feb 2003 15:39:55 GMT

    Pięknego dnia 11 Feb 2003 15:48:48 +0100,
    m...@p...onet.pl zakodował:

    >Mimochodem dowiedziałem się, że szef ma ochotę wręczyć mi wypowiedzenie.
    >Jestem nienagannym pracownikiem od połowy 1997 roku.
    >Czy obowiązuje mnie 1 czy 3 miesięczny okres wypowiedzenia, czy należy mi się
    >jakaś odprawa.

    Zakładając, że cały czas była to umowa o pracę i z jedną firmą to masz
    3 miesięczny okres wypowiedzenia.
    Odprawa się należy, pod warunkiem, że na wypowiedzeniu będzie
    przyczyna ekonomiczna/likwidacja stanowiska. Jeżeli będzie coś innego
    to się nie należy (ale możesz się odwołać o czym musi być pouczenie -
    wbrew pozorom zwolnienie pracownika wcale nie jest takie proste)

    >Jak można czymś zgasić szefa to podpowiedzcie ten dzień może nadejść szybko.

    Nie można wypowiedzieć umowy pracownikowi, który jest nieobecny w
    pracy i nieobecność ta jest usprawiedliwiona. Czyli ratuje Cię
    zwolnienie i/lub urlop. Wypowiedzenie kończy się z miesiącem
    kalendarzowym, więc zazwyczaj jest wręczane na koniec miesiąca. Jeżeli
    zatem będzie się zbliżał koniec miesiąca, to możesz uciec na L4 czy
    urlop na nagłą niedyspozycję (wystarczy, jak np. 28 lutego zadzwonisz
    rano do pracy i powiesz, że jakoś taki oklapły jesteś i nie możesz
    przyjść do pracy). Jeżli wręczą Ci wypowiedzenie 3 marca, to kończy
    się z końcem czerwca - zyskujesz więc miesiąc.

    --
    Pozdrawiam,
    GG 2122; ICQ#: 64457775