PracaGrupypl.praca.dyskusje › wypowiedzenie

  • 1. Data: 2003-01-29 19:16:58
    Temat: wypowiedzenie
    Od: "visitor" <m...@w...com>

    przez ponad 4 miesiace bylem bezrobotny.
    w koncu znalazlem prace ale jeszcze nie przepracowalem miesiaca i chce ja
    zmienic.
    czy mam jakis wg prawa okres wypowiedzenia?

    visitor

  • 2. Data: 2003-01-29 19:41:09
    Temat: Re: wypowiedzenie
    Od: "svobo" <s...@n...pf.pl>

    > czy mam jakis wg prawa okres wypowiedzenia?
    >
    > visitor
    zobacz tu:
    http://www.rzeczpospolita.pl/prawo/doc/KPracy/kpracy
    .html#d2r2o3 a jak
    Ci sie niechce klikac po pocztaj nizej:

    Oddział 3

    Rozwiązanie umowy o pracę za wypowiedzeniem

    Spis treści
    Art. 32. § 1. Każda ze stron może rozwiązać za wypowiedzeniem umowę o
    pracę zawartą na:

    1) okres próbny,

    2) skreślony,

    3) czas nie określony.

    § 2. Rozwiązanie umowy o pracę następuje z upływem okresu wypowiedzenia.

    Art. 33. Przy zawieraniu umowy o pracę na czas określony, dłuższy niż 6
    miesięcy, strony mogą przewidzieć dopuszczalność wcześniejszego
    rozwiązania tej umowy za dwutygodniowym wypowiedzeniem.

    Art. 34. Okres wypowiedzenia umowy o pracę zawartej na okres próbny
    wynosi:

    1) 3 dni robocze, jeżeli okres próbny nie przekracza 2 tygodni,

    2) 1 tydzień, jeżeli okres próbny jest dłuższy niż 2 tygodnie,

    3) 2 tygodnie, jeżeli okres próbny wynosi 3 miesiące.

    Art. 35. skreślony.

    Art. 36. § 1. Okres wypowiedzenia umowy o pracę zawartej na czas nie
    określony jest uzależniony od okresu zatrudnienia u danego pracodawcy i
    wynosi:

    1) 2 tygodnie, jeżeli pracownik był zatrudniony krócej niż 6 miesięcy,

    2) 1 miesiąc, jeżeli pracownik był zatrudniony co najmniej 6 miesięcy,

    3) 3 miesiące, jeżeli pracownik był zatrudniony co najmniej 3 lata.

    § 11. Do okresu zatrudnienia, o którym mowa w § 1, wlicza się
    pracownikowi okres zatrudnienia u poprzedniego pracodawcy, jeżeli zmiana
    pracodawcy nastąpiła na zasadach określonych w art. 231, a także w
    innych przypadkach, gdy z mocy odrębnych przepisów nowy pracodawca jest
    następcą prawnym w stosunkach pracy nawiązanych przez pracodawcę
    poprzednio zatrudniającego tego pracownika.

    § 2-4. skreślone.

    § 5. Jeżeli pracownik jest zatrudniony na stanowisku związanym z
    odpowiedzialnością materialną za powierzone mienie, strony mogą ustalić
    w umowie o pracę, że w przypadku, o którym mowa w § 1 pkt 1, okres
    wypowiedzenia wynosi 1 miesiąc, a w przypadku, o którym mowa w § 1 pkt
    2 - 3 miesiące.

    § 6. Strony mogą po dokonaniu wypowiedzenia umowy o pracę przez jedną z
    nich ustalić wcześniejszy termin rozwiązania umowy; ustalenie takie nie
    zmienia trybu rozwiązania umowy o pracę.

  • 3. Data: 2003-01-29 19:45:46
    Od: Kaizen <x...@c...sz>

    Pięknego dnia Wed, 29 Jan 2003 20:16:58 +0100, "visitor"
    <m...@w...com> zakodował:

    >czy mam jakis wg prawa okres wypowiedzenia?

    Tak - zależny od umowy.

    --
    Pozdrawiam,
    GG 2122; ICQ#: 64457775