PracaGrupypl.praca.dyskusje › wypowiedzenie

  • 1. Data: 2002-07-30 09:19:13
    Temat: wypowiedzenie
    Od: Malgorzata Lesner <b...@r...mif.pg.gda.pl>

    Witam,

    Mam pytanie czy pracodawca ma prawo wypowiedziec prace
    z jednomiesiecznym okresem wypowiedzienia, gdy ktos pracuje
    powyzej 3 lat (duzo powyzej)? Czy ktos moglby mi podac jakies
    przepisy na ten temat i do kogo sie zwrocic, gdy pracodawca
    utrzymuje, ze ma takie prawo? Od razu do PIPu?

    Dziekuje bardzo za pomoc i pozdrawiam,
    --
    Malgorzata Lesner
    b...@r...mif.pg.gda.pl

  • 2. Data: 2002-07-30 11:07:07
    Temat: Re: wypowiedzenie
    Od: Kaizen <x...@c...sz>

    Pięknego dnia Tue, 30 Jul 2002 09:19:13 +0000 (UTC), Malgorzata Lesner
    <b...@r...mif.pg.gda.pl> zakodował:

    >Mam pytanie czy pracodawca ma prawo wypowiedziec prace
    >z jednomiesiecznym okresem wypowiedzienia, gdy ktos pracuje
    >powyzej 3 lat (duzo powyzej)?

    Tylko w bardzo specyficznych okolicznościach, ale to tak naprawdę nie
    zmniejsza jego zobowiązań finansowych wobec pracownika.

    KP
    Art. 36.1. Par. 1. Jeżeli wypowiedzenie pracownikowi umowy o pracę
    zawartej na czas nie okre?lony następuje z powodu ogłoszenia upadło?ci
    lub likwidacji pracodawcy albo zmniejszenia zatrudnienia z przyczyn
    dotycz?cych pracodawcy, okre?lonych w odrębnych przepisach, pracodawca
    może, w celu wcze?niejszego rozwi?zania umowy o pracę, skrócić okres
    trzymiesięcznego wypowiedzenia, najwyżej jednak do jednego miesi?ca; w
    takim przypadku pracownikowi przysługuje odszkodowanie w wysoko?ci
    wynagrodzenia za pozostał? czę?ć okresu wypowiedzenia.
    Par. 2. Okres, za który przysługuje odszkodowanie, wlicza się
    pracownikowi pozostaj?cemu w tym okresie bez pracy do okresu
    zatrudnienia.

    >utrzymuje, ze ma takie prawo? Od razu do PIPu?

    Do PIP nigdy nie zaszkodzi. Tylko podaj im trochę więcej danych, niż
    nam.

    --
    Pozdrawiam,
    GG 2122; ICQ#: 64457775