PracaGrupypl.praca.dyskusje › wymowienie podczas urlopu (?)

  • 1. Data: 2003-10-31 15:56:45
    Temat: wymowienie podczas urlopu (?)
    Od: "tomek" <s...@S...op.pl>

    witam,

    moj tata, ktory jest gluchoniemy, pracuje od ponad 37 lat w zakladzie pracy
    chronionej, ma juz prawie 60 lat (urodziny w maju '04) otrzymal dzis
    wymowienie z 3-mies.okresem wypowiedzenia :( z powodu restrukturyzacji
    produkcji.
    jednoczesnie zaproponowano mu nowa umowe, na czas okreslony od lutego do
    konca roku 2004 na innym stanowisku (pozostale warunki bez zmian).

    a tak sie sklada, ze dzis jest ostatni dzien urlopu - czy mozna dawac
    wypowiedzenie umowy o prace, gdy pracownik jest na urlopie?

    i drugie pytanie - czy to wypowiedzenie i ponowan umowa nie wplywa na, w
    pozniejszym czasie, starania o przejscie na emeryture?
    na co zwrocic uwage podczas czynienia staran?
    czy ktos moze mnie oswiecic? chce jak najbardziej pomoc mojemu tacie w
    zalatwianiu tych formalnosci...
    a do tego zaklad pracy taty notorycznie spoznia sie z wyplatami o ok.
    poltora miesiaca - co mam wspolnie z moim ojcem zrobic, aby 'zmusic' zaklad
    do wyplacania wynagrodzenia w terminie?
    prosze o pomoc, o rady...

    pozdrawiam serdecznie,
    tomek

  • 2. Data: 2003-10-31 17:28:46
    Temat: Re: wymowienie podczas urlopu (?)
    Od: "Tom" <t...@p...onet.pl>

    > czy mozna dawac
    > wypowiedzenie umowy o prace, gdy pracownik jest na urlopie?

    Nie mozna - podobnie, jak nie mozna dawac wypowiedzenia,
    gdy pracownik jest chory.

  • 3. Data: 2003-10-31 19:12:57
    Od: s...@W...onet.pl

> [...]
    > a do tego zaklad pracy taty notorycznie spoznia sie z wyplatami o ok.
    > poltora miesiaca - co mam wspolnie z moim ojcem zrobic, aby 'zmusic' zaklad

    W czsie urlopu tata nie powinien otrzymać wypowiedzenia, jest to wbrew
    postanowieniom kp.
    Z treści Twojej wypowiedzi wynika ,ze tata Twój otrzymał wypowiedzenie
    zmieniające z którego wynika zmiana stanowiska natomiast wynagrodzenie
    pozostaje bez zmian. Ta zmiana stanowiska nie powinna wpłynąć na wyskość
    przyszłej emerytury ponieważ wynagrodzenie na nowym stanowisku jest takie same
    jak poprzednim stanowisku.
    Piszesz że tata nie w terminie otrzymuje wynagrodzenie, nie on pierwszy i
    ostatni który znalazł się w takiej sytuacji. Aby zmusić pracodawcę do
    regularnego wypłacania wynagrodzenie trzeba by złożyć skargę do PIP może coś
    pomoże, ale zrobi sobie z pracodawcy wroga. A co na taką sytuację związki
    zawodowe - jeżeli są w zakładzie ojca? POzdrawiam.

  • 4. Data: 2003-11-01 01:03:06
    Od: Flyer <f...@p...gazeta.pl>

    tomek napisał:

> [...]
    > jednoczesnie zaproponowano mu nowa umowe, na czas okreslony od lutego do
    > konca roku 2004 na innym stanowisku (pozostale warunki bez zmian).

    Ostatnio pojawił się na grupie jeden, któremu też obiecywano - w
    opisywanym przypadku była to forma "uciszenia" pracownika na czas
    potrzebny do utraty [przez niego] możliwości wniesienia sprawy do Sądu
    Pracy.

    Flyer
    ogniem i wykonywaniu niewykonalnego. ;)

  • 5. Data: 2003-11-03 18:46:48
    Od: "tomek" <s...@S...op.pl>

    Użytkownik <s...@W...onet.pl> napisał w wiadomości
    > A co na taką sytuację związki
    > zawodowe - jeżeli są w zakładzie ojca? POzdrawiam.

    nie ma ZZ :(

    a tymczasem odeslali mojego ojca na dalszy urlop...
    a juz wiem,ze wreczajac mu wypowiedzenie warunkow umowy o prace, zlamali 2
    przepisy KP.

    tomek

  • 6. Data: 2003-11-05 00:51:57
    Od: Kaizen <x...@c...sz>

    Pięknego dnia Fri, 31 Oct 2003 18:28:46 +0100, "Tom"
    <t...@p...onet.pl> zakodował:

    >Nie mozna - podobnie, jak nie mozna dawac wypowiedzenia,
    >gdy pracownik jest chory.

    Nie do końca.
    Nie można wypowiedzieć umowy pracownikowi podczas usprawiedliwionej
    nieobecności w pracy.

    Czyli jeżeli np. przyjdzie do pracy przyniesie zwolnienie do kadr -
    nie można go zwolnić. Ale jak usiądzie przy komputerze, żeby dokończyć
    ofertę, bo "musi zaraz zostać wysłana" to pomimo tego, że jest na
    urlopie/zwolnieniu można mu wręczyć wypowiedzenie.

    --
    Pozdrawiam,
    GG 2122; ICQ#: 64457775