PracaGrupypl.praca.dyskusje › wychowawczy a staz pracy

  • 1. Data: 2002-06-03 17:25:35
    Temat: wychowawczy a staz pracy
    Od: Dominika Widawska <d...@m...szczecin.pl>

    pytanie pierwsze:
    pani Iksinska zatrudniona byla na czas nieokreslony, czas
    zatrudnienia nie przekroczyl 3 lat, potem byla na urlopie
    macierzynskim, potem na wychowawczym.
    liczac razem z urlopem wychowawczym, 3 lata zostaly
    przekroczone.
    czy obowiazuje ja 1- czy 3-miesieczny okres wypowiedzenia?

    pytanie drugie:
    pani Iksinska ze sporym wyprzedzeniem zlozyla podanie o kolejny
    rok urlopu wychowaczego. podczas trwania wczesniejszego urlopu
    zapragnela wrocic jednak do pracy. czy pracodawca mial obowiazek
    przywrocic ja do pracy po zakonczeniu wczesniejszej czesci
    urlopu wychowawczego?

    pytanie trzecie:
    czy urlop wychowawczy przerwac mozna w dowolnym momencie
    wylacznie za zgoda pracodawcy, czy tez jest jakis termin na
    przywrocenie do pracy?

    mam wprawdzie subtelne przeswiadczenie, ze okres wypowiedzenia
    wynosic winien miesiac, zas z przerywaniem ulopu wychowaczego
    sprawa jest zlozona i zalezna od dobrej woli pracodawdy, ale
    chcialabym sie upewnic.

    dzieki za ew. odpowiedzi.

    Dominika

  • 2. Data: 2002-06-04 09:28:28
    Temat: Re: wychowawczy a staz pracy
    Od: "GRABO" <g...@w...pl>

    Użytkownik "Dominika Widawska" <d...@m...szczecin.pl> napisał w
    wiadomości news:3CFBA68F.D7B36DAC@man.szczecin.pl...
> [...]
    > przekroczone.
    > czy obowiazuje ja 1- czy 3-miesieczny okres wypowiedzenia?
    Urlop wychowawczy jest liczony jako okres zatrudnienia, tak do wypowiedzenia
    jak i urlopu wypoczynkowego.

> [...]
    > zapragnela wrocic jednak do pracy. czy pracodawca mial obowiazek
    > przywrocic ja do pracy po zakonczeniu wczesniejszej czesci
    Urlop wych. 3 letni może byc wykorzystany w 4 czesciach, do ukonczenia przez
    dziecko 4 lat. rozp. 28.05.1996 r.
    Musi byc zlozony wniosek co najmniej 2 tyg. wczesniej to pracodawca nie moze
    odmowic udzielenia urlopu.

    > pytanie trzecie:
    > czy urlop wychowawczy przerwac mozna w dowolnym momencie
    > wylacznie za zgoda pracodawcy, czy tez jest jakis termin na
    > przywrocenie do pracy?
    We wnisku o urlop musi byc podana data rozpoczecia i zakonczenia urlopu.
    Moze przerwac urlop w kazdym czasie ale za zgoda pracodawcy 30 dni
    wczesniej przed planowanym podjeciem pracy.

> [...]
    > wynosic winien miesiac, zas z przerywaniem ulopu wychowaczego
    > sprawa jest zlozona i zalezna od dobrej woli pracodawdy, ale
    Co z tym wypowiedzeniem????
    Pracodawca nie moze wypowiedzec pracy w czasie urlopu wych. a musi
    przywrocic pracownika na stanowisko zajmowane lub rownorzedne po zakonczeniu
    urlopu.

    > dzieki za ew. odpowiedzi.
    >
    > Dominika
    To sa zbyt ogolne pytania kazdy przypadek jest inny.
    GB