PracaGrupypl.praca.dyskusje › wojsko a praca ?!?

  • 1. Data: 2003-04-15 14:34:07
    Temat: wojsko a praca ?!?
    Od: "Piotr Nowak" <p...@p...onet.pl>

    Witam,
    mam pytanie, czy pracodaca woli zatrudnić kogoś z tzw 'uregulowaną służbą
    wojskową" bo wtedy np. płaci mniejszy podatek,itp czy po prostu bo boi się
    że mu mogą zwinąć pracownika w przyszłości ?????

    plut00

  • 2. Data: 2003-04-15 14:57:00
    Temat: Re: wojsko a praca ?!?
    Od: "KK" <p...@g...pl>

    "Piotr Nowak" <p...@p...onet.pl> wrote in message
> [...]
    > wojskową" bo wtedy np. płaci mniejszy podatek,itp czy po prostu bo boi się
    > że mu mogą zwinąć pracownika w przyszłości ?????

    Mogą mu zwinąć pracownika o każdej porze dnia i godziny.

  • 3. Data: 2003-04-15 15:14:50
    Od: "Leszek Wilczek" <w...@w...edu.pl>

    Użytkownik "KK" <p...@g...pl> napisał w wiadomości

    > "Piotr Nowak" <p...@p...onet.pl> wrote in message
    > >
    > Mogą mu zwinąć pracownika o każdej porze dnia i godziny.

    I do tego ma mu jeszcze zapewnic powrot do pracy po odbyciu sluzby

  • 4. Data: 2003-04-15 17:56:39
    Od: "sOap" <s...@g...pl>

    Użytkownik "Leszek Wilczek" <w...@w...edu.pl> napisał w wiadomości

    > I do tego ma mu jeszcze zapewnic powrot do pracy po odbyciu sluzby

    @

    nawet w przypadku umowy na zlecenie?

  • 5. Data: 2003-04-15 18:20:28
    Od: Piotr Żebrowski <p...@o...com.pl>

    Użytkownik "sOap" <s...@g...pl> napisał w wiadomości

    > Użytkownik "Leszek Wilczek" <w...@w...edu.pl> napisał w wiadomości

    > @
    >
    > nawet w przypadku umowy na zlecenie?

    a jak sądzisz? .. nie wezmą Cie do woja jak masz umowe zlecenie? ;)

  • 6. Data: 2003-04-15 18:57:27
    Od: "Oberfeldkurat" <o...@u...gazeta.pl>

    | nawet w przypadku umowy na zlecenie?

    W pytaniu było pracodawca, nie zleceniodawca.

    Andrzej K.

  • 7. Data: 2003-04-15 20:04:15
    Od: "Kaczmar" <k...@g...pl>

    Prawnie powinien dać pracownikowi odprawę pieniężną wysokości bodajże 1,5
    pensji.
    To jest główny powód.
    W obecnych czasach gdy praca (na umowę) bywa luksusem który mają tylko
    nieliczni nie mówiąc już o godziwej płacy to poważny uszczerbek na
    finansach pracodawcy. Nie komentuję tego że ma zapewnić powrót do pracy po
    odbyciu służby bo to abstrakcyjny przepis.

    Piotr Nowak <p...@p...onet.pl> napisał(a) w artykule
    <b7h54m$q2b$1@news.onet.pl>...

  • 8. Data: 2003-04-15 20:06:47
    Od: "Kaczmar" <k...@g...pl>

    A tak poza tym polecam "odjebanie" MONu bo po wojsku zaczęto dopiero mnie
    poważnie traktować jeżeli chodzi o ubieganie się o pracę.

  • 9. Data: 2003-04-16 07:02:07
    Od: "KK" <p...@g...pl>

    "Piotr Żebrowski" <p...@o...com.pl> wrote in message

    > Użytkownik "sOap" <s...@g...pl> napisał w wiadomości

    > a jak sądzisz? .. nie wezmą Cie do woja jak masz umowe zlecenie? ;)

    jak cię zwiną do woja w trakcie umowy zlecenia, to nie wywiązałeś się z
    umowy. Umowa zostaje rozwiązania, a pieniążki do zwrotu lub zostanie
    dokończona np. na twój koszt.
    To zależy co w tej umowie zlecenie jest.

    Tam na górze ktoś powinien coś z tym fantem zrobić, bo teraz większość
    pracowników pracuje na umowę zlecenie. To z definicji natychmiast powinno
    być traktowane jako umowa o pracę.

  • 10. Data: 2003-04-16 16:06:19
    Od: "MILO" <k...@g...pl>

    > Mogą mu zwinąć pracownika o każdej porze dnia i godziny.

    Zwinąć a za co, o dziurze budzetowej zapomniałeś.
    Od trzech lat nie biorą absolwentów bo nie mają kasy poprostu.
    W którejś gazecie chyba czytałem że współczynnik poborowych zdolnych do
    służby wojskowej w dużych miastach Wawa, Wrocław, Poznań, i odbywających ją
    to 4-5 %.
    Z moich znajomych a mam ich wielu znam 1 osobę która odbyła służbę
    zasadniczą poszła na ochotnika w związku z planowaną praca w służbach
    mundurowych wypuscili go po 3 miesiącach bo im się skończyła kasa na obiady
    i na miotły do zamiatania dziedzińca.