PracaGrupypl.praca.dyskusje › Niemcy - pracodawcy

  • 1. Data: 2003-04-15 10:00:49
    Temat: Niemcy - pracodawcy
    Od: s...@...pl

    Witam

    Mam pytanie dotyczace firm niemieckich zatrudniajacych obcokrajowcow z
    branzy informatycznej. Czy tamtejsi pracodawcy sa w jakis szczegolny
    sposob uprzywilejowani w zwiazku z zatrudnianiem osob z zagranicy?
    Bo zalozmy ze dana firma ma do wyboru dwie osoby - jedna z Niemiec
    (rodowitego niemca) czy kogos spoza granic Niemiec. W takiej sytuacji
    chyba bardziej oplacalne bedzie zatrudnienie niemca. A moze sie myle?
    Moze firmy dostaja jakies dodatkowe przywileje od panstwa, od kazdego
    zatrudnionego cudzoziemca (chodzi mi tutaj o program sciagniecia informatykow z
    zagranicy)?

    sh

  • 2. Data: 2003-04-15 10:09:35
    Temat: Re: Niemcy - pracodawcy
    Od: "Darek" <d...@g...pl>

    s...@...pl wrote:
> [...]
    > Moze firmy dostaja jakies dodatkowe przywileje od panstwa, od kazdego
    > zatrudnionego cudzoziemca (chodzi mi tutaj o program sciagniecia

    Wezmie Niemca, chyba ze obcokrajowiec bedzie 50% lepszy.
    www.polonia-it.org

  • 3. Data: 2003-04-15 14:38:15
    Od: "Matchey" <m...@g...de>

    > Wezmie Niemca, chyba ze obcokrajowiec bedzie 50% lepszy.
    > www.polonia-it.org

    albo 50% tanszy :-)
    Maciej

  • 4. Data: 2003-04-15 18:47:03
    Od: "Marcin, Wiesbaden" <m...@g...pl>

    <s...@...pl> schrieb im Newsbeitrag news:b7gl8h$hqd$1@news.polbox.pl...
> [...]
    > Moze firmy dostaja jakies dodatkowe przywileje od panstwa, od kazdego
    > zatrudnionego cudzoziemca (chodzi mi tutaj o program sciagniecia

    Nie ma zadnych preferencji

  • 5. Data: 2003-04-15 18:48:53
    Od: "Marcin, Wiesbaden" <m...@g...pl>

    > Wezmie Niemca, chyba ze obcokrajowiec bedzie 50% lepszy.
    > www.polonia-it.org

    Jezeli chodzi o informatyka, to tak jak kazdy pracodawca wezmie po prostu
    lepszego. Niezaleznie od narodowosci. Mieszkam tutaj dostatecznie dlugo,
    zeby moc to stwierdzic.

  • 6. Data: 2003-04-15 18:49:26
    Od: "Marcin, Wiesbaden" <m...@g...pl>

    > albo 50% tanszy :-)
    > Maciej

    Zadko. Przede wszystkim wezmie lepszego.

  • 7. Data: 2003-04-16 06:42:56
    Od: "Darek" <d...@g...pl>

    Marcin, Wiesbaden wrote:

    > Jezeli chodzi o informatyka, to tak jak kazdy pracodawca wezmie po
    > prostu lepszego. Niezaleznie od narodowosci. Mieszkam tutaj
    > dostatecznie dlugo, zeby moc to stwierdzic.

    Chyba nie do konca... Bo popatrz bierzesz sobie obcokrajowca, ktory nie ma
    tu korzeni w razie najmniejszych problemow musi wracac, albo szukac innej
    firmy. A miejscowy zawsze przetrwa, najwyzej zatrudni sie go 2 dni w
    tygodniu. Oczywiscie, ze jak nie beda mieli innego wyjscia to zatrudnia
    fachowca, ale przy rownych szansach raczej Niemca.

    D.

    --
    The Spice Must Flow...
    Herbert

  • 8. Data: 2003-04-16 18:06:48
    Od: "Marcin, Wiesbaden" <m...@g...pl>

    Z moich doswiadczen z niemieckimi firmami (pracuje juz w trzeciej) wynika
    cos zupelnie przeciwnego.

  • 9. Data: 2003-04-17 06:41:30
    Od: "Darek" <d...@g...pl>

    Marcin, Wiesbaden wrote:
    > Z moich doswiadczen z niemieckimi firmami (pracuje juz w trzeciej)
    > wynika cos zupelnie przeciwnego.

    :) I mowisz ciagle o obecnym czasie, czy o tym co juz minal? Dawniej (1-2
    lata temu) bylo duzo, duzo prosciej teraz nawet (a moze przede wszystkim) w
    Barwarii jest ciezko.

    D.

    --
    The Spice Must Flow...
    Herbert

  • 10. Data: 2003-04-17 07:33:05
    Od: "Marcin, Wiesbaden" <m...@g...pl>

    > :) I mowisz ciagle o obecnym czasie, czy o tym co juz minal? Dawniej (1-2
    > lata temu) bylo duzo, duzo prosciej teraz nawet (a moze przede wszystkim)
    > Barwarii jest ciezko.

    W Hessen nie jest ciezko. Pracy jest b.duzo. I to dobrze platnej.