PracaGrupypl.praca.dyskusje › warto czasem użyć pipy ;)

  • 61. Data: 2007-08-27 12:59:07
    Temat: Re: warto czasem użyć pipy ;)
    Od: "Gienek" <g...@s...pl>

    > Duże grzywny nie załatwiają jeszcze niczego. Obecnie doprowadzono do sytuacji,
    > gdy inspektor PIP zarabia mniej, niż wynosi nakładana przez niego grzywna.
    > Nie jest to zbyt mądre, gdyż rodzi wątpliwości dotyczące bezstronności
    > organu.

    Nie zgodzę się z tobą. Idąc tym tokiem rozumowania to sędzia powinien zarabiać
    kilkaset tysięcy złotych ponieważ może nałożyć bardzo dużą grzywnę. Na pewno
    wysokość zarobków wpływa na pokusę ale nie do końca. Bez względu na to ile kto
    zarabia, znajdą się rzeczy na które nie stać z wynagrodzenia i trzeba wziąć
    łapówkę. Uważam, że na skłonności do korupcji wpływa przede wszystkim moralność
    człowieka, że nie każdy ma swoją cenę i są ludzie którzy podchodzą sumiennie do
    swoich obowiązków.

  • 62. Data: 2007-08-27 13:43:17
    Od: "Gienek" <g...@s...pl>

    > czy przyznajesz, że wszędzie indziej regulacje szkodzą?

    Jak wyobrażasz sobie życie bez regulacji w demokratycznym państwie? Przecież
    zawsze znajdzie się ktoś kto będzie łamał prawo bez względu czy to jest to
    gangster, urzędnik państwowy, czy pracodawca. Muszą istnieć instytucje które
    pilnują przestrzegania prawa. Bez policji byłoby strach wyjść na ulicę bez PIP
    byłoby strach pójść do pracy w obawie o własne zdrowie.

  • 63. Data: 2007-08-27 17:33:19
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>

    On Mon, 27 Aug 2007 15:43:17 +0200, "Gienek" <g...@s...pl>
    wrote:

> [...]
    >gangster, urzędnik państwowy, czy pracodawca. Muszą istnieć instytucje które

    Nie muszą. Moga to robic sami obywatele.

    >Bez policji byłoby strach wyjść na ulicę bez PIP
    >byłoby strach pójść do pracy w obawie o własne zdrowie.

    Winodws prawda. Za to z własną bronią byłoby bezpieczniej.
    --
    ___________ (R)
    ___________/ mail: _...@i...pl GG: 3524356

  • 64. Data: 2007-08-27 18:34:49
    Od: o`rety <o`rety@pl.pl>

    Użytkownik entroper napisał:
    > Użytkownik "andrzej" <u...@o...eu> napisał w wiadomości

    > byłaby potrzebna PIPa.
    >
    > Zgodnie z tą logiką najlepiej uwolnić wszystko i wtedy nic nie będzie
    > potrzebne. Prawo dżungli wszystko ureguluje.
    >
    > e.

    jakbym slyszal tesknote za rynkiem centralnie regulowanym, kartkami na
    mieso, etatyzmem i centrala eksportu wewnetrznego :)

  • 65. Data: 2007-08-27 18:36:46
    Od: o`rety <o`rety@pl.pl>

> [...]

    > Zgodnie z tą logiką najlepiej uwolnić wszystko i wtedy nic nie będzie
    > potrzebne. Prawo dżungli wszystko ureguluje.

    a swoja droga: ludzie podobnie jak ty teraz bali sie uwolnienia cen po
    1989. jakos zyjemy i mamy sie nienajgorzej, nie sadzisz?

  • 66. Data: 2007-08-28 06:04:35
    Od: Gienek <g...@s...pl>

    > Nie muszą. Moga to robic sami obywatele.

    Chyba tak już było kilkaset lat temu i nie przyjęło się.

  • 67. Data: 2007-08-28 08:56:34
    Od: Wojciech Bańcer <p...@p...pl>

    > Winodws prawda. Za to z własną bronią byłoby bezpieczniej.

    Czekaj. Czułbyś się bezpieczniej wiedząc, że każdy ma broń, którą
    w razie czego może Cię sprzątnąć, jak się odwrócisz plecami?
    O tak... Za nic chociażby?

    --
    Wojciech 'Proteus' Bańcer
    p...@p...pl

  • 68. Data: 2007-08-28 10:10:26
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>

    On Tue, 28 Aug 2007 08:04:35 +0200, Gienek <g...@s...pl>
    wrote:

    >Chyba tak już było kilkaset lat temu i nie przyjęło się.

    Owszem, bo wygodniej mieć policję.
    --
    ___________ (R)
    ___________/ GG: 3524356

  • 69. Data: 2007-08-28 10:53:49
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>

    On 28 Aug 2007 10:56:34 +0200, Wojciech Bańcer <p...@p...pl>
    wrote:

    >Czekaj. Czułbyś się bezpieczniej wiedząc, że każdy ma broń, którą
    >w razie czego może Cię sprzątnąć, jak się odwrócisz plecami?
    >O tak... Za nic chociażby?

    Oczywiście - inni też by wiedzieli, że ja mam broń i mogę ich
    sprzątnąć.
    Obecnie przestępcy mają broń, ja o tym wiem, a oni doskonale wiedzą,
    że ja nie mam broni.
    --
    ___________ (R)
    ___________/ GG: 3524356

  • 70. Data: 2007-08-28 11:11:48
    Od: "Gienek" <g...@s...pl>

    > Owszem, bo wygodniej mieć policję.

    Podobnie jest i z innymi tego typu instytucjami. Po co co miesiąc chodzić z
    "bejsbolem" i przypominać pracodawcy o terminie wypłaty skoro są inne instytucje
    które przypilnują za nas żeby ta wypłata była w terminie. Żyjemy w państwie
    prawa (chociaż patrząc na ekipę rządzącą odnosi się wrażenie że nie) i muszą być
    instytucje które pilnują przestrzegania tego prawa, bo zwyczajnie z tymi
    instytucjami jest wygodniej i bezpieczniej.